Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
witam.
mam takie pytanie.
produkuję i sprzedaję samochodowe akcesoria elektroniczne.
klient kupuje np. moduł szyb.
podłącza go za pomocą lutowania do instalacji samochodowej.
po czym stwierdza że to niepotrzebny bajer i chce go zwrócić.
powód to: nie pasuje mi.
przewody zazwyczaj są już skrócone a niekiedy prawie całkiem obcięte.
obudowa modułu też jest nieraz porysowana.
czyli już nie sprzedam jako nowy.
czy w takim przypadku muszę przyjąć zwrot?
znalazłem taki wpis:
Rzeczy nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
Art. 38 pkt. 6 w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
czy mogę skorzystać z tego przepisu i odmówić przyjęcia zwrotu?
Tak ale musisz w ofercie w polu zwroty zawrzec odpowiednie formulki prawne tzn kupujacy musi wiedziec ze ma ograniczone prawo zwrotu i dlaczego
przy czym on i tak tego w momencie zakupu nie dostrzeże. Zobaczy jak będzie klikał zwrot. Zdziwi się, po czym i tak odeśle
Oczywiście że możesz, kupujący ma prawo do sprawdzenia ale tylko do takiego stanu żeby nie ingerować w sprzęt, a jak tu "lutuje" to już wykracza poza. Ale jak nie ingeruje to może zwrócić. Musisz się także liczyć z dyskusjami, komentarzami itd.
Jeśli moduł nie ma śladów montażu to zwracam kasę bez zastanowienia.
Ostatnio miałem przypadek że klient kupił moduł przeznaczony do toyoty a podłączył go w innym aucie. Moduł nie działał w tym aucie no bo dlaczego. Wystąpił o zwrot i jeszcze założył dyskusję
ale poradziłeś sobie z kupującym sam czy allegro musiało wchodzić?
Klient przespał termin wysyłki. Stwierdziłem że już nie przyjmę.
Allegro napisało że minął termin wysyłki zwrotu i sprzedający nie musi już przyjąć. Ale też napisali: proszę o proklienckie podejście oraz przyjęcie zwrotu Kupującego.