anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Automatyczne ocenienie sprzedającego po miesiącu

Kategorie
kupujący
kupujący 653
inne
inne 138
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
35
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
68
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
188
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
77
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
649
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
370

Automatyczne ocenienie sprzedającego po miesiącu

jacek_pomo16
#8 Zapaleniec#

Często uzyskanie 5 komentarzy pozytywnych dla osób które sprzedają małą ilość rzeczy jest bardzo ciężka z czym wiąże się brak opcji smart, powodem jest brak czasu, lub po prostu się nie chce, za to jak kupujący jest nie zadowolony to jest pewne że wystawi komentarz zazwyczaj negatywny dlatego też proponuję zautomatyzowanie systemu oceniania aby sprzedający był oceniany automatycznie przez kupującego gdy sam nie wystawi komentarza po miesiącu lub innym odstępie czasu  pozytywnie , co wpłynie pozytywnie dla sprzedających jak i kupujących. 

34 Komentarze
ObiadyDomowe
#12 Orędownik#

Dokładnie nie rozumiem w czym Demirug masz problem przecież kupujący ma 30 dni na wystawienie opinii skoro mu się nie chce to znaczy że nie ma żadnych roszczeń , zawsze może też powiedzmy przez kolejne dni edytować lub usunąć łapkę w górę polecająca zakup u sprzedającego 

mm-computers
#9 Pomysłodawca#

Aktualnie (przynajmniej w moim przypadku) oceniane jest 1/30, może 1/20 transakcji.

Oczywiście 100% tych z problemami, ale tylko 2-4% takich jak jest wszystko OK. Taki system ocen jest bez sensu, bo w ogóle nie jest miarodajny:

- jeśli na 100 transakcji dostanę 2-3 oceny pozytywne i jedną wtopę (np. długa dostawa z winy przesyłek nadawanych w ramach SMART - a więc serwisu, bo to serwis pośredniczy w wysyłce) to jak nie patrzeć ratio pozytyw/negatyw 3:1. Nie ważne te pozostałe 97 transakcji.  Przecież to bez sensu. Oczywiście Allegro nie ingeruje w dyskusje, komentarze itp. - "subiektywna ocena, proszę się dogadać". Jeśli subiektywna, to dlaczego na podstawie subiektywnych ocen wyciągane są konsekwencje w stosunku do Sprzedawców - to się nie trzyma kupy.

Równie dobrze można zostawić jedynie opinie negatywne, po co pozytywne...

Sami Kupujący denerwują się, jak się poprosi o ocenę. Większość osób uważa, że skoro jest wszystko OK, to przecież nikt nikomu łaski nie robi i nie trzeba oceniać. Jak jest źle - a to zupełnie inna sprawa.

Widzę, że Sprzedawcy piszą o tym już od lat - czy serwis zamierza cokolwiek zrobić z tym pomysłem, bo chyba nie tak to miało wyglądać...

100% osób wystawia negatywne opinie w przypadku problemów, 2-4% pozytywne jak transakcja przebiega OK. Czy na prawdę nikt tu nie widzi problemu ? W kontekście wiarygodności i miarodajności sumy ocen.... ?

mm-computers
#9 Pomysłodawca#

#Halfrunt - masz rację. Po kilku latach od zmodyfikowania systemu komentarzy na "lepszy i bardziej sprawiedliwy" w ramach dbałości o zadowolenie użytkowników i współpracę ze Sprzedawcami Allegro wprowadzi domyślne negatywy dla wszystkich :))

a teraz serio:

- wcześniej był system, który nie najgorzej funkcjonował (jak się okazało po czasie) ,

- zmieniono go na "lepszy",

- pojawiły się problemy, próby wymuszania (bezpodstawne dyskusje, wymuszanie zachowań itp.),

- Allegro przeniosło problem na Sprzedawców: "my nie ingerujemy, proszę się dogadać, proszę dojść do porozumienia",

- Sprzedawcy proponują rozwiązania,

- "nie"

- problem rozwiązany (?)

A teraz praktyka:

My ostatnio straciliśmy kilkadziesiąt zł - Klient kupił towar, wybrał przesyłkę listem poleconym. Przesyłka nadana tego samego dnia. Na drugi dzień rano negatyw i dyskusja. Kupujący wybrał "brak towaru po wpłacie", a w treści napisał, że chciał wysyłkę paczkomatem. Poprosiliśmy Allegro o interwencję - pierwsza ocena usunięta. Kupujący zgodził się zakończyć dyskusję jak zwrócimy mu wpłatę - przesyłki nie odbierze, wróci do nas (to była jedyna sztuka towaru - nie było możliwości wysyłki drugiej inną formą). Kasa zwrócona, Kupujący odebrał przesyłkę i na koniec wystawił negatywa, którego Allegro odmówiło usunięcia.

My zostaliśmy bez towaru, z negatywem, z dyskusją. Allegro i Kupujący szczęśliwi. 100% sukcesu. Tak wygląda praktyka. Przecież to patologiczny system.

ObiadyDomowe
#12 Orędownik#

allegro widzi to wszystko i specjalnie wymyślili taki system żeby wszystko zrzucić na sprzedających, przykłady można mnożyć dziesiątkami, kupujący ma prawo otworzyć dyskusje ty nie , prosisz allegro o interwencję to każą ci iść do sądu, jak mam iść do sądu za 30 zł np kosztów które poniosłem z ramienia nie odebranej paczki pobraniowej? jakiś absurd powinni kwotę przesyłki powrotnej doliczyć kupującemu i zablokować konto w przypadku wpłaty a ty powinieneć mieć możliwość wystawienia negatywnego komentarza kupującemu tak aby inni mogli z automatu go dodać do listy nie handlowania z takimi ludźmi, teraz w zasadzie to z sprzedającym można zrobić wszystko, ostatnio dostałem negatywny komentarz pierwszy po roku pracy gdzie sprzedaje 500-700 paczek w miesiącu bo koleś po 2,5 miesiąca stwierdził że kupił produkt z datą na granicy ważności no jakiś absurd, przekazałem że dlaczego się facet nie odezwał w momencie odebrania tylko po 2,5 miesiąca czy to dla nich nie dziwne ? oni oczywiście nie reagują każą iść do sądu porażka . Komentarzy przez rok to uzbierałem tyle co kot napłakał powinienem mieć po kilka tysięcy na każdym ze sklepów a ma w setkach to kpina. 

oznacz moderatorów