anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Automatyczny anulowanie zakupu nieopłaconego przez 24h wraz z odwróceniem wszystkich skutków

Kategorie
kupujący
kupujący 880
inne
inne 171
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
39
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Automatyczny anulowanie zakupu nieopłaconego przez 24h wraz z odwróceniem wszystkich skutków

feira
#8 Zapaleniec#

Zakupy nieopłacone przez kupującego w ciągu 24h są wyłącznie uciążliwością dla sprzedających, przy braku uciązliwości dla kupujących więc proponuję aby taki nieopłacony zakup np. w ciągu 24h lub 48h po prostu powodował przywrócenie oferty i anulowanie prowizji.

2 Komentarze
Vryko
#18 Luminarz#

Taaa. A regulamin Allegro wspomina coś o 7 dniach na zapłatę. Co ciekawe, kupujący powinien zapłacić "bez zbędnej zwłoki" - a to z kolei zgodnie z interpretacją zawartą w uchwale pełnego składu Izby Cywilnej i Administracji Sądu Najwyższego z dnia 30 grudnia 1988 r., III CZP 48/88, OSN 1989, nr 3., poz. 36, „niezwłocznie” albo „bez zbędnej zwłoki” oznacza termin nie przekraczający 14 dni. I ja byłbym za przedłużeniem czasu zapłaty do tych 14 dni, bo było by to logiczniejsze, niż 5 czy 7.

 

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Zrealizowany

@feira Jeśli chodzi o anulowanie prowizji to 10 lutego wdrożyliśmy automatyczny zwrot prowizji bez składania wniosku w przypadku, gdy Kupujący anulowali zakup i nie opłacili zamówienia. Natomiast dziś automatyczny zwrot uruchomiliśmy dla kolejnego przypadku, gdy Kupujący opłacił, ale anulował zamówienie, a Sprzedający zwrócił tę wpłatę przez Allegro Finanse.

Jeśli jeszcze nie korzystasz z tej możliwości, udostępnij kupującym opcję anulowania zakupu i ustaw na swoim koncie automatyczny zwrot wpłaty za anulowane zamówienia, dzięki temu:

  • dasz klientom możliwość szybkiej rezygnacji z zakupu w przypadku pomyłki,
  • zaoszczędzisz czas na wymianie wiadomości z Kupującym na temat anulowania zakupu,
  • jeśli Kupujący opłaci zakup, który następnie anuluje, natychmiast otrzyma zwrot swojej wpłaty,
  • szybciej otrzymasz zwrot prowizji za anulowaną transakcję i to bez konieczności składania wniosku.

Tak jak informował Maciek w tym wpisie, to dopiero początek zmian w automatyzacji zwrotów prowizji, a o kolejnych będziemy informować Was niebawem.

oznacz moderatorów