anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Bezpośrednia integracja Allegro InPost

Kategorie
Inne
Inne 25
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
169
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
3
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
6
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
15
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
20
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
22

Bezpośrednia integracja Allegro InPost

#15 Entuzjasta#

Allegro po swojej stronie mogłoby rozszerzyć integrację z InPost na takiej zasadzie, że automatycznie wysyłałoby zapytanie do serwisu o wygenerowanie etykiety.

Z poziomu zakładki Zamówienia, przycisk Nadaj Przesyłkę mógłby automatycznie wysłać dane kupującego do InPostu bez konieczności logowania się w ich serwisie, importowania zamówień, wyszukiwania i tak dalej.

Wchodzę w Zamówienia, do konkretnego zamówienia klikam Nadaj przesyłkę InPost, akcja ta automatycznie opłaci, wygeneruje i wydrukuje mi etykietę, dzięki czemu zamówienie obsłużę jednym kliknięciem.

2 Komentarze
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności
Status zmieniony na: Zrealizowany

@DarkStoorM jeżeli dobrze zrozumiałem ten pomysł - został on zrealizowany chwilę po zgłoszeniu tej sugestii, wraz z wdrożeniem we wrześniu usługi Wysyłam z Allegro 🙂 Cieszę się, że wstrzeliliśmy się czasowo. Gdyby jednak chodziło o coś innego, proszę o informację.

Dzięki!

#15 Entuzjasta#

@msniezek Dzięki za przegląd pomysłów, po cichu traciłem nadzieję 😄

 

Już tłumaczę w czym rzecz - podkreślam, że chodzi o przesyłki wszelkiego rodzaju przewoźnika InPost:

Tak dokładnie, to chodzi o funkcję, która bezpośrednio wygeneruje, opłaci i wydrukuje etykietę pomijając wszelkie integracje. Wymagane jest podpięcie własnych umów do przewoźników w Wysyłam z Allegro oraz podpinanie jeszcze dodatkowego klucza API (rozumiem, że jest to rozłożenie obciążenia klucza).

Podkreślam, że rozchodzi się o InPost, gdyż integracja jest na tyle wygodna, że mamy email, telefon i gabaryt. Nic więcej. Czasem jeszcze pobranie, ale to z Automatu Allegro przekazuje.

 

W tej chwili kolejność wygląda tak:

  1. Logowanie Allegro
  2. Zamówienia
  3. (zamówienie klienta)
  4. Logowanie InPost
  5. Import zamówień
  6. Wygenerowanie przesyłki
  7. Opłata, Wydruk

 

Allegro może skrócić obsługę zamówienia do trzech kroków (w sumie to już pomijając logowanie), gdyby integracja wewnętrznie wyglądała w następujący sposób:

Allegro posiada wszystkie dane klienta, więc można automatycznie wygenerować dla niego zamówienie bez przechodzenia do zewnętrznych aplikacji. Wygenerowanie przesyłki wymaga wyboru gabarytu (na stronie InPostu), dokładne wymiary paczki i waga nie mają znaczenia.

 

Integracja:

Zamówienie Allegro -> Akcje -> Wygeneruj etykietę -> okno potwierdzające wybór gabarytu

I tyle. Nie musielibyśmy przechodzić przez dodatkowe kroki

 

Jest niestety parę problemów po drodze

  • nie każdy sklep wie z góry jakie są wymiary paczki, więc jakimś tam wyjściem byłoby wprowadzenie dwóch opcji Wygeneruj albo Opłać (wszystko w jednym, opłata i wydruk) oczywiście w zależności od tego, czy jest to konto PrePaid czy odroczona płatność. Wygenerowanie dodawałoby etykietę do listy przygotowanych zamówień do obsługi lub wydruku, gdzie można zmienić gabaryt jak się coś zmieni w wymiarach ostatecznych (zamówienia łączone). Zależy jak zorganizowane są sklepy, niektórzy przygotowują towar w pierwszej kolejności i przekazują gabaryt do obsługującego zamówienie, niektórzy mają z góry określony gabaryt (ale tutaj jest wiele zmiennych)
  • błędny format telefonu do importu - często zdarza się, że kupujący na Allegro podaje tel. komórkowy z zerem z przodu, InPost od razu generuje błędy, gdyż ich formularz wymaga 9 cyfr i przez to zawsze ucinana jest ostatnia cyfra, co wymaga ręcznej weryfikacji i poprawy
  • niedostępny paczkomat - Allegro nie posiada listy niedostępnych paczkomatów aktualizowanej w czasie rzeczywistym, przez co kupujący wybiera wadliwy paczkomat - przy imporcie zamówienia natychmiast wiemy, że paczkomat ma awarię, gdyż pole z adresem paczkomatu jest puste

 

DarkStoorM_0-1602840182362.png

 

I poniżej, zakładając, że jest to zamówienie z uzupełnionym formularzem i opłacone:

(w przypadku pobrania można gdzieś dodać dodatkowe pole, chociaż ja tego nigdy nie potwierdzałem, gdyż wszystko z automatu było prawidłowo pobierane, więc weryfikacja pobrania nigdy nie była potrzebna)

 

Przycisk Opłać i Wydrukuj sam załatwiłby formalności po stronie InPostu, pobrał kasę z konta czy tam naliczył płatność do faktury. Nie wiem jak ze Smartem by to wyglądało, my się nie rozliczamy z InPostem

 

Zmyślone dane w razie czego

DarkStoorM_1-1602840953156.png