anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Blokada wielokrotnych zakupów pomyłkowych.

Kategorie
kupujący
kupujący 854
inne
inne 168
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
13
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
84
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
193
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
101
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
968
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
500

Blokada wielokrotnych zakupów pomyłkowych.

nikl
#13 Ambasador#

Należy zablokować możliwość ponownego zakupu tego samego przedmiotu w odstępie kilku minut. Przykro mi, ale to jedyne wyjście. Allegro nie potrafi zrobić zrozumiałego interfejsu, i nie potrafi skutecznie informować kupującego, że już kupił dany przedmiot przed chwilą. Ponowny zakup tylko za zgodą Sprzedawcy, po opłaceniu pierwotnego zakupu, albo po rozwiązaniu trudnego testu upewniającego się trzykrotnie, że użytkownik wie co robi.

14 Komentarze
nikl
#13 Ambasador#

Ludzie próbując płacić za zakupiony towar, dokonują niechcący kolejnych zakupów. Sprzedawcy mają masę bałaganu i zbędnej pracy. Obecny sposób informowania Kupujących o dokonanym zakupie jest więc nieskuteczny. Przy próbie ponownego kupienia już kupionego przedmiotu, powinien pojawiać się gigantyczny czerwony napis i alarm dźwiękowy, że przedmiot już jest kupiony i wystarczy tylko za niego zapłacić, lub wybrać pobranie. Ponowny zakup tego samego przedmiotu w krótkim czasie, powinien być ekstremalnie trudny, zagmatwany i wymagać ponadprzeciętnej inteligencji, albo najlepiej specjalnej zgody Sprzedawcy.

konto zamknięte
Nie dotyczy

@nikl to nie są pomyłkowe zakupy, to zwykłe problemy z płatnością. Czasem płatność nie przechodzi  za pierwszym czy drugim razem, a kupujący nie potrafi ponowić tej samej płatności, więc kupuje kolejny raz.🙂

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

A dlaczego kupujący ponawiają zakup ? Bo coś jest nie tak z płatnością.Coś sie zawiesi i płatność trzeba anulować i ponowić.

Taka instrukcja krok po kroku powinna być w jakimś łatwo dostępnym FAQ

Dlaczego płatności sie zawieszają tego nie wiem ale z tego co zauwazylem to najczęściej jest to karta albo blik

 

Nie wiem jak dużo masz takich zdublowanych zakupów ale w czym problem by nieopłacone zamówienie anulować i wystąpić o zwrot prowizji

nikl
#13 Ambasador#

Mnie nie obchodzi jak jest przyczyna, czy zapchała się płatność, czy rura w sraczu. To ma działać. Jeśli usługodawca bierze ode mnie kilka tysięcy złotych miesięcznie, to wymagam choć szczypty profesjonalizmu. A z tym badziewiem to nóż w kieszeni się otwiera. Jeśli system widzi, że gość kupił przed chwilą i nie zapłacił, to przycisk KupTeraz niech kieruje na ponowienie płatności, a nie na kolejny pomyłkowy zakup. Mam tego na prawdę serdecznie dosyć. Wręcz marzę o jakiejkolwiek konkurencji i bankructwie tego systemu. W żadnej innej firmie nie będzie się tak olewać sprzedawców. Ile lat to trwa? Od 15 lat zgłaszam, żeby to naprawili. Dlaczego są aż tak nieudolni lub po prostu złośliwi? Czy to jest jakiś problem wywalić wielki czerwony komunikat "Człowieku! Nie klikaj KupTeraz, bo już to kupiłeś przed chwilą!".

nikl
#13 Ambasador#

"w czym problem by nieopłacone zamówienie anulować i wystąpić o zwrot prowizji?". Ano w tym, że gdyby Allegro projektowało drzwi, to klamka byłaby przy podłodze. A Dział obsługi na to: "w czym problem? wystarczy naciskać nogą". To jest cała filozofia Allegro w pigułce. Dno i pół metra mułu. Jestem na maksa wkurzony tym syfem.

mwmonety
#21 Demiurg#

Jeśli chodzi o blokowanie tych co często kupują i nie płacą tylko dla zabawy a są tacy to powinno się takich odizolować , można zrozumieć takich co z przyczyn losowych muszą odstąpić .

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

jeśli zablokujesz możliwość ponownego zakupu to klient ktory nie potrafi ponowić płatności pójdzie i kupi od innego.

Wg mnie powinno sie edukować klientów.I to nie jest tylko problem płatności.Obsługa SMARTa również sprawia problemy klientom.

 

nikl
#13 Ambasador#

Jeśli kogoś edukować, to tylko projektantów Allegro, a nie Klientów. System powinien być tak napisany, żeby proces zakupu był logiczny i zrozumiały dla każdego, a obsługa błędów tak wykonana, aby nigdy nie zdarzały się niechciane zakupy.To są podstawowe prawa każdego Konsumenta, aby został prawidłowo poinformowany. Tymczasem spora część nie orientuje się, że dokonała zakupu KupTeraz, oraz nie wie co kupuje finalizując kupno z Koszyka. To jest jakiś dramat od strony informacyjnej!

Nawet w najtandetniejszych darmowych sklepach internetowych jest to skutecznie oprogramowane. To nie jest budowa Wielkiego Zderzacza Hadronów, tylko prosta logika i komunikacja z Klientem. To jest wykonane tak tandetnie, że aż boli. Codziennie są pomyłkowe zakupy i masa zbędnej pracy przy tym. Projektanci nie szanują czasu pracy Sprzedawców i robią wszystko na odwal. Na jakoś, a nie na jakość. Testują tylko jak na królikach doświadczalnych, ale niczego ich to nie uczy. Dlaczego to musi być takie tandetne? Nie rozumiem tych odruchowych tłumaczeń, żeby szukać obejść błędów projektowych, zamiast je naprawiać. Absolutnie nie edukować Klientów. Klient może być największym tumanem o zerowym IQ. To programista i projektant musi mieć tak wysokie IQ, żeby nad tym procesem zapanować.

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Tak

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Moim zdaniem nie jest to żaden błąd w programowaniu, czy projektowaniu, a celowe działanie z zamiarem ewentualnym. Za każde takie nieudane zakupy, naliczają na Twoim i moim rachunku sowitą prowizję.

Ile osób się nie upomniało o jej zwrot, zapomniało, bądź jej wniosek odrzucono i się nie odwołało - to już czysty zysk, który zna tylko Allegro.

oznacz moderatorów