anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Brak możliwości zwrotu towaru sprzedającemu, który jest osobą prywatną

Kategorie
kupujący
kupujący 1057
inne
inne 217
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
384
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
198
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1009
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Brak możliwości zwrotu towaru sprzedającemu, który jest osobą prywatną

joanka_g
#1 Nowicjusz#

Dzień dobry, ostatnio spotkała mnie nieprzyjemna sytuacja związana z próbą zwrotu towaru. Kupiłam używany, ale w super stanie ręczny młynek do kawy, który okazał się nietrafionym prezentem. byłam przekonana, że mogę go zwrócić - jak zwykle - w ciągu 14 dni od daty zakupu. W aukcji w zakładce "Zwroty" znajdowała się tylko informacja, że sprzedający nie podał warunków zwrotu i że powinnam się z nim skontaktować w tej sprawie. Co niniejszym uczyniłam. Sprzedający w bardzo niemiły sposób poinformował mnie, że o zwrocie nie ma mowy, najpierw dlatego, że nie zwraca się używanych przedmiotów (nieprawda), a potem - że zwrot do 14 dni obowiązuje tylko firmy, a nie osoby prywatne (niestety, to prawda). Zwróciłam się - w dyskusji - z prośbą o pomoc do Allegro, ale odpowiedź potwierdziła tylko, że możliwość zwrotu jest wyłącznie kwestią dobrej woli sprzedającego. W moim przypadku tej woli nie było. 

Kupuję na Allegro od lat, nigdy - w przypadku zwrotów czy reklamacji - nie miałam problemu z dogadaniem się ze sprzedającym. Byłam też przekonana, że zawsze mam możliwość zwrotu. Fakt, że inaczej wygląda to w przypadku, kiedy sprzedający jest osobą prywatną, nie jest oczywisty i odpowiednio wyeksponowany. Uważam też, że informacja o braku możliwości zwrotu powinna się obowiązkowo znaleźć w opisie aukcji, zwłaszcza w przypadku wyższych cen wystawianych na aukcje przedmiotów. 

Pozdrawiam, JG 

16 Komentarze
Knowhere
#21 Demiurg#

@joanka_g "Uważam też, że informacja o braku możliwości zwrotu powinna się obowiązkowo znaleźć w opisie aukcji" - za pisanie w opisie rzeczy, do których są przeznaczone odpowiednie zakładki, allegro lubi uwalać oferty.

kszy-kszy
#9 Pomysłodawca#

Też masz wymagania! Jak widzisz, że sprzedawca jest firmą - możesz zwrócić, jak prywatny - nie możesz. Proste! Potrzeba ci jeszcze specjalnych zapisów?

VanFanClub
#9 Pomysłodawca#

A jak sprawdzić czy sprzedający jest firmą? Skąd mam wiedzieć czy aukcję/licytację na Allegro lokalnie wystawił przedsiębiorca czy osoba prywatna?

mdrogeria
#21 Demiurg#

@joanka_g jeśli zwrot jest udostępniony pod przyciskiem ,,dostawa ,, masz drugi o nazwie ,,zwroty ,, Jeśli go nie ma to zwrotów również .

sophie-bunny
#13 Ambasador#

@VanFanClub Na zwykłym allegro - na karcie użytkownika, przy jego nazwie, jest napis "firma". Lokalne jest tylko dla prywatnych sprzedawców.

VanFanClub
#9 Pomysłodawca#

Zwykłe Allegro - bez problemu. Problem jest przy allegrolokalnie, które jest jakąś wersją "ligh". Nic nie ma, nic nie można znaleźć. Jak stwierdzić, czy sprzedający, który w ciągu miesiąca sprzedał - jak sam twierdzi - 30 kart graficznych, jest firmą czy osobą prywatną i jakie - w związku z tym - reguły zwrotu obowiązują?

 

ZibiK30
#18 Luminarz#

@joanka_g Kupując od prywatnej osoby zwrotu możesz dokonać tylko w określonych okolicznościach jak np opis przedmiotu rzeczy niezgodny z prawdą, wprowadzający w błąd itp

pinsplash
#21 Demiurg#

@ZibiK30 Nie

ZibiK30
#18 Luminarz#

@pinsplash Gdyby nie było takich obowiązków to Ci "wnuczkowie" by już dawno tu sprzedawali kał w papierkach jako cukierki zamiast się szlajać i bawić w rodzinne centrale telefoniczne 😄 😉 Sam bym chyba śmieci sprzedawał zamiast je wyrzucać 😄

pinsplash
#21 Demiurg#

@ZibiK30 Zwrot NIE RÓWNA się reklamacji.

oznacz moderatorów