anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dotyczy zwrotów towarów

Kategorie
kupujący
kupujący 1028
inne
inne 201
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
1
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
82
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
236
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
142
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1221
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
585

Dotyczy zwrotów towarów

OMNA
#2 Obserwator#

Warto poinformować Kupującego zaraz po wypełnieniu formularza zwrotu, iż "Przedmiot zakupu wraz z jego fabrycznym opakowaniem powinien być zapakowany/zabezpieczony na czas transportu w karton, foliopak, strecz itd. Złą praktyką jest odsyłanie niezabezpieczonego towaru, opisywanie kodem zwrotu ( niezmazywalnymi markerami ) samych towarów "

6 Komentarze
kostas11
#21 Demiurg#

@OMNA kupujący nie ma obowiązku odsyłać opakowania, a jak zniszczy produkt i obniży jego wartość możesz potrącić kasę ze zwortu 😄

OMNA
#2 Obserwator#

Kupujący to Nasz partner handlowy, a o partnerów należy dbać,  nie przeganiać. Przepisy znamy, raczej chodzi nam o przypomnienie Kupującym, lub doinformowanie (tych, którzy nie wiedzą ) o dobrych praktykach zwrotu, tak, aby nie pomniejszać wartości przy rozliczeniu zwrotu. Sami również zyskamy obsługując "czyste" zwroty. Myślimy, iż jest to marzenie wielu Sprzedawców.

kostas11
#21 Demiurg#

@OMNA  https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zgłoś-swój-pomysł/zwrot-informacja-o-odpowiednim-zapakowaniu/idi-p...

Odrzucony 😄 dzięki za tę propozycję i zdaję sobie sprawę, że otrzymanie zwrotu w takim opakowaniu nie jest komfortowe, ale zakładam, że to raczej sytuacje jednostkowe w stosunku do ogółu zamówień? Owszem, docierają do nas czasami informacje o takich przypadkach, ale są to sytuacje wyjątkowo sporadyczne, by wysyłać  takie informacje do wszystkich kupujących. Jedyne co możemy tutaj zrobić, to wspólnie edukować kupujących, by takie sytuacje zdarzały się jak najrzadziej. 

tu jeden z ostatnich zwrotów

kostas11_0-1747646997931.jpeg

 

 

OMNA
#2 Obserwator#

Temat wciąż wraca, oznacza to, że proceder ma się dobrze. Sprzedawcy nie tworzą "pomysłów rozwiązań" dla jednego, sporadycznego przypadku, natomiast edukacja nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Tylko jasne i klarowne instrukcje dla Kupujących w miejscu, gdzie otrzymują kod/etykietę zwrotu. "Przedmiot zakupu wraz z jego fabrycznym opakowaniem powinien być zapakowany/zabezpieczony na czas transportu w karton, foliopak, strecz itd Kupujący jest odpowiedzialny za prawidłowe zabezpieczenie przesyłki zwrotnej, jeśli sprzedawca nie będzie mógł odsprzedać ponownie produktu w pełnej sumie, może pomniejszyć kwotę zwrotu o utraconą wartość przedmiotu"

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@kostas11 Przynajmniej jest zapakowane, ile razy otrzymuje zwroty gdzie ktoś wyrzuca zarówno opakowanie transportowe jak i oryginalne i przedmiot tak po prostu wrzuca w paczkomat. 

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

Cześć, @OMNA. Dziękuję za podzielenie się Twoim pomysłem, jednak nie planujemy wprowadzenia takich zmian w formularzu zwrotów.  

 

Po wypełnieniu formularza zwrotu wyświetlamy informację, aby napisać numer zwrotu na kartce i umieścić ją w środku. Dodatkowo podpowiadamy artykuł, o tym jak spakować zwracaną paczkę. W artykule zawarliśmy wszystkie ważne kwestie, o prawidłowym przygotowaniu paczki (w tym również o zabezpieczeniu produktów). Ze względu na ilość informajci, dodanie ich do formularza sprawi, że przestanie on być czytelny. Sam formularz jest tak skonstruowany, aby zwrot był szybki, a sama procedura jak najmniej skomplikowana. 

Zrzut ekranu 2025-05-22 125014.png

Dodatkowo nie ma ustawowego obowiązku zwrotu towaru w oryginalnym opakowaniu (chyba, że opakowanie stanowi część oferty lub dotyczy produktów, które sprzedawane są w zapieczętowanym opakowaniu). Przedmiot powinien zostać odesłany w opakowaniu, które uniemożliwia jego uszkodzenie.

oznacz moderatorów