Co szczególnie mocno widać przy próbach interpretacji przez użytkowników Gadane niektórych zagadnień z prawa cywilnego i/lub ustawy konsumenckiej. Pojawiają się tak często całkowicie ze sobą sprzeczne opinie, że biedny pytający nie bardzo wie, co ma począć i najczęściej wybiera odpowiedź, która mu najbardziej "leży". Co, niestety, nie zawsze oznacza dobry wybór. Wśród odpowiedzi pojawiają się i takie, które pozornie pomagają pytającemu, jednakże po zagłębieniu się w poruszany temat, okazuje się, że są one - być może nieświadomym, co jednak niczego nie zmienia - wprowadzeniem w błąd. I tak, zamiast komuś pomóc, szkodzimy. Niestety, nie widzę na forach zawodowców prawa cywilnego, czego efekty są, jakie są...
Mi także czasem zdarza się wypowiadać w trudnych przypadkach, w czym bez wątpienia pomaga mi czas, jak spędziłem moderując spore forum prawne (ze 150 tysięcy luda...) ale NIGDY nie wypowiadam się w sposób autorytarny, mając na uwadze to, że jestem tu, by pomagać, a nie szkodzić - a przecież mogę się mylić, a pamięć bywa zawodna. Niestety, nie wszyscy mają takie podejście. Dlatego też mój pomysł jest następujący - proponuję Adminowi/Moderatorom znaleźć jednak kogoś obeznanego z kc/ustawą konsumencką i odpłatnie/nieodpłatnie zatrudnić go na Gadane. Może uda się znaleźć jakiegoś np. radcę prawnego, który po godzinach mógłby zająć się trudnymi przypadkami ze swojej dziedziny. I który mógłby pokazywać palcem niektórym z pomagaczy, gdzie popełniają błąd. Myślę, że nawet zatrudnienie prawnika z krwi i kości nie było by zbyt dużym obciążeniem dla budżetu Allegro, a mogło by pomóc o wiele bardziej, niż my jesteśmy w stanie. I to tyle.