Witam serdecznie chcę przekazać klika opini jako aktywny użytkownik Allegro przez wiele lat, mam nadzieję ze się przyczynią do poprawy funkcjonalności.
Co do zmian na Allegro by było fer:
- możliwość opiniowania Kupującego -Allegro tłumaczy, że Sprzedawcy nie mogą wystawiać ocen kupującym gdyż wielokrotnie wykorzystywane było to narzędzie przez Sprzedawców do zemsty na Klientach według zgłoszeń klientów. Niestety juz nie mieli argumentów że to działa w dwie strony.... klienci mszczą sie na Sprzedawcach. na przykład ktoś taki z szantażami powstrzyma się trochę, nie chcą dać tej mozliwości obu stronom niech zostawią tylko opinię o produktach a nie sprzedawcach , wtedy obie strony nie moga oceniać ludzi tylko towar.
- blokady czy restrykcje dla kupujących, którzy notorycznie nie płacą - dziesiatki ludzi klika i dalej ma w nosie, dla sprzedawców restrykcje nie z negatywnych opinii tylko np przy wielokrotnym braku wysłania towaru co by nie było ze karzemy tylko kupujacych
- nie możność wystawienia opinii bez zapłaty - kupiłeś z allegro to i anuluj przez allegro , wiesz jak kupić a juz anulować to nie... nie moze tak być że Kupujący olewa sprawę lub informuje kiedy i jak chce o anulowaniu...
- prowizja za sprzedaż - powinna być pobierana po zapłacie klienta a nie po kliknięciu
- za anulowanie zakupu powinni klienci ponosić koszty prowizji szczególnie w przypadkach braku zapłaty, zrozumiałe że Sprzedawca poniesie koszty jeśli nie ma towaru lub popełni błąd to moze tez ochroni Sprzedawców od zabawnych zakupów czy licytacji dla zabawy
- opcja kup teraz lub wygrana licytacja jest zobowiązaniem do zapłaty w ciągu np 24 h a nie tygodnia, dla sprzedawcy ciężkie jest trzymanie towaru przez ten czas bo moze go pare razy w tym czasie już by sprzedał. nie ma rezerwacji a poza tym jesli do tego zapłaci prowizję za brak wpłaty to następnym razem odpowiedzialniej będzie robił zakupy czy składał oferty. w normalnych licytacjach nie ma takich zasad z opóźnioną płatnością..
- konieczność wprowadzenia zasady sprawdzenia towaru w ciągu krótkiego czasu po dostawie - nie moze być tak że sezon się kończy na towar a klient stwierdza że oddaje bo coś jest nie tak po paru miesiącach - upss otworzyłem dopiero teraz , kupiłem dla cioci i dopiero mi powiedziała że coś jest nie tak ...
- uświadamianie klienta na wszystkie sposoby że przy zwrocie towaru używanego , uszkodzonego lub podmienionego będa zgodnie z przepisami potrącenia z kwoty zwrotów bo klienci nie czytają przepisów że Sprzedawca ma do tego prawo i zasłaniają sie ze taki towar dostali. a wielu sprzedawców dla świętego spokoju zwraca bezdyskusyjnie klientowi kasę za zużyty i uszkodzony, wybrakowany towar tylko wtedy sprzedawca zostaje ze złomem,bez kasy i na stracie...
- poprawienie funkcjonalności dyskusji - kupuja w piatek a w niedzielę zakładają dyskusję że nie ma towaru...
- jeden pracownik odpowiedzialny za otworzoną dyskusję- ten który odpowiada w dyskusji jako pierwszy powinien być za nią odpowiedzialny aż do końca, niestety odpowiedzi w dyskusji wielu pracowników czasem nijak mają się do treści zawieranej przez Kupujących czy Sprzedawców,
- używanie Programu Ochrony Kupujących w ściśle okreslonych przypadkach jak np nie otrzymanie zapłaconego towaru a nie w przypadku gdy towar zostaje wysłany , nie oddany a pieniadze zwrócone , obie strony transakcji nie są traktowane tak samo sprzedawca zostaje bez towaru i bez pieniędzy a z problemami, należy to uściślić i zwarunkować zwrotem towaru. Jeśli Sprzedawcy notorycznie uchylają się od odebrania zwrotu w sprawie skierowanej do POK to się blokuje sprzedaż do czasu wyjasnienia, kwestie nie wysłania towaru i brak zwrotu wpłaty powinny również być bezwarunkowo w POK jasne ale też ze ściśle określonymi terminami a nie dowolnie. jedne sprawy załatwiane od reki inne miesiącami.
- POK powinien współdziałać z przepisami prawa w szczególności osoba oczekująca zwrotu za otrzymany towar powinna przedstawić pismo z policji o założeniu sprawy a nie o zgłoszeniu bo wielokrotnie potem policja przedstawia dokument ze nie popełniono przestępstwa a niestety pieniadze zostały już z POK wypłacone...
- allegro powinno nie wchodzić w kwestie wysyłki z prowizją - nie ma żadnych argumentów przemawiających za pobieraniem prowizji za wysyłkę, ale sprzedawca ma dodatkowy koszt łączony z innymi jak materiał do pakowania, osoby się tym zajmujace itd..a na koniec może i negatyw lub obcięte gwiazdki albo niech allegro obsługuje wszystkie wysyłki i koszt za wysyłki od klienta niech sobie pobiera jaki chce a do sprzedawcy niech wyśle kuriera po odbiór paczki, wtedy może zobaczą co to znaczy w praktyce , będą wtedy zabezpieczac klientów według swoich cenników, żaden sprzedawca nie będzie miał bólu głowy z kwestiami ocen za wysyłki itd.
To tylko niektóre rzeczy które warte są zmian, uszczęśliwą wielu sprzedawców i klientów również , wcześniej bardzo długo sprzedawałem na allegro i znam te wszystkie bolaczki , jestem też aktywnym kupujacym więc zasady tej strony też mi są znane.
na marginesie allegro lokalnie ... pomysł od lokalnej osoby...licytacje na zasadzie przebijania z czasem hmmmm kilka godzin licytują , zjadane paznokcie, cena rośnie, o rany cena kanapy idzie jak za antyk , a na koniec ..... nie płacą... :))