anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Naprawa ocen jakości pracy Sprzedawcy

Kategorie
kupujący
kupujący 1110
inne
inne 213
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
87
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
111
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
266
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
137
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1247
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
598

Naprawa ocen jakości pracy Sprzedawcy

Pengano
#14 Krzewiciel

Obecnie trzeba pogorszyć jakość, aby dostawać wyższe oceny jakości. Trzeba pogorszyć opisy, aby dostawać pytania, trzeba pogorszyć obsługę i popełniać błędy, aby były otwierane dyskusje, przynajmniej jedna miesięcznie. Trzeba wysyłać gorsze przedmioty, aby uzyskiwać przynajmniej jeden zwrot. Niech ktoś wyjaśni gdzie tu sens i logika? Tyle razy to było zgłaszane i nie naprawiliście błędów. Bez pytań, dyskusji i zwrotów, czyli przy najwyższej jakości pracy gdy wszystko idzie idealnie, to Sprzedawca jest bardzo źle oceniany i to jest chore.

 

Ponadto system jakości wyżej ocenia zjawiska niezależne od sprzedawcy jak poranne zamówienia, które da się zrealizować tego samego dnia. Trzeba więc obniżać ceny rano i podnosić wieczorem, bo Allegro uzna przewagę zamówień porannych w punktacji jako wysoką jakość pracy. Ewentualnie trzeba wyłączać sprzedaż po południu, bo to będzie uznane za wysoką jakość. Nie ma innej możliwości podniesienia tej statystyki. Jeśli wysyłamy możliwie szybko, to od ślepego losu zależy ta punktacja. Takie absurdy wymyślacie, że tylko absurdalne rozwiązania mogą podnieść tą losową ocenę. Powinno być ocenianie wysyłki tego samego dnia tylko w tych godzinach, gdy taka realizacja jest technicznie możliwa. Nie po 18:00, gdy nawet w centrum miast nie ma już żadnych kurierów.

 

Trzecia grupa błędów w ocenach jakości pojawia się gdy bierzemy urlop lub przerwę chorobową i nie prowadzimy sprzedaży. Taki okres gdy nie ma żadnego wystawionego przedmiotu nie powinien być liczony do statystyk. Statystyki powinny obejmować wyłącznie ostatnie 30 dni aktywnej sprzedaży. Obecnie jest taki gruby błąd powodujący nieuzasadnione długotrwałe utrudnienia po powrocie z urlopu, bo przecież jakość pracy podnosi się dzięki aktywnemu wypoczynkowi, a nie spada. Po urlopie ocena powinna być wyższa, a w praktyce spada o połowę. Kara za urlop jak w czasach wyzysku? Mamy XXI wiek i wolny kraj respektujący prawa człowieka.

 

Przypominam że na samozatrudnieniu i działalności jednoosobowej człowiek ma zagwarantowane prawa do wypoczynku i urlopu. Nękanie pogorszeniem ocen za to że człowiek bierze urlop, naciskanie na kontynuowanie pracy podczas urlopu, jest moralnie obrzydliwe i niezgodne z prawem. Powszechna Deklaracja Praw Człowieka (ONZ, 1948) Art. 24: „Każdy człowiek ma prawo do odpoczynku i czasu wolnego, w tym do rozsądnego ograniczenia godzin pracy.” Zwracam uwagę: każdy człowiek, a nie każdy zatrudniony w sensie Prawa Pracy. Co innego spółki które muszą pracować 24/7/365, a co innego samodzielna działalność jednoosobowa. Człowiek zakładający JDG nie przestaje być człowiekiem. Punktacja jakości nie uwzględnia tych praw, a wręcz dyskryminuje tych co zachorowali, mieli wypadek, pogrzeb bliskiej osoby, czy wzięli urlop. Gnębienie takich Sprzedawców, banowanie z pierwszych stron i utrudnianie powrotu to wyjątkowa niegodziwość.

 

I na koniec taki drobiazg: Brakuje w ocenach jakości docenienia doświadczenia i wielu lat współpracy z Allegro na wysokim poziomie.

 

Ktoś może powiedzieć nie podoba się, to nie zawieraj umowy. Pomijam już kwestie wizerunkowe, ale zachodzi tu gruba sprzeczność umowy z zasadami współżycia społecznego i rażące naruszenie równowagi stron. W prawie konkurencji – nadużycie pozycji dominującej (np. art. 102 TFUE, art. 9 ustawy o ochronie konkurencji. W orzecznictwie sądowym - "nadużycia przewagi kontraktowej" lub "nierównowagi kontraktowej". Art. 353 KC – zasada swobody umów jest ograniczona m.in. dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego. Art. 58 – czynność prawna sprzeczna z ustawą lub zasadami współżycia społecznego jest nieważna. Podstawowe Prawa człowieka z pewnością zaliczają się do ważnych zasad współżycia społecznego. Wyzysk człowieka nie będącego pracownikiem etatowym, tak samo jest wyzyskiem człowieka, nawet jeśli odbywa się w umowie B2B. Dlatego wymaga to naprawy i zwykłej przyzwoitości. Nie należy poddawać się, rezygnować z takich umów, tylko domagać się umów zgodnych z prawem, cywilizowanych i pisanych z poszanowaniem praw człowieka.

2 Komentarze
MiMary
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane
Status zmieniony na: Wymaga uzupełnienia

Cześć, @Pengano. Dziękuję za Twoje uwagi i poświęcony czas.

Opisałeś wiele kwestii i swoich wrażeń na temat sposobu funkcjonowania naszego serwisu - takie opinie są dla nas niezwykle ważne, ponieważ pomagają nam ciągle się rozwijać i spełniać Wasze oczekiwania. 

Proszę tylko abyś doprecyzował; jak brzmi Twoja sugestia zmiany wspomnianych funkcjonalności? Czy mógłbyś dokładniej opisać swój pomysł na usprawnienia i podać konkretne przykłady? 

 

Pengano
#14 Krzewiciel

Rozwiązanie jest bardzo proste. Wielokrotnie było podawane. Są dwie możliwości:

1. Jeśli ktoś nie ma żadnych dyskusji, żadnych zwrotów, żadnych pytań, to otrzymuje maksymalną ilość punktów w tych kategoriach, a nie 20% jak obecnie. 

2. Jeśli statystyka 30 dni jest za mała, nie dostarcza danych, to oceniajmy 300 ostatnich transakcji lub okres 90 dni

Oczywiście urlop, choroba lub przerwa w sprzedaży, gdy nie mamy żadnych ofert na Allegro, nie może obniżać ocen jakości. Czyli statystyki do wszelkich ocen muszą obejmować 30 lub 90 dni aktywnej sprzedaży z pominięciem okresu przerwy. Nie wolno dyskryminować za chorobę L4 lub urlop, bo to jest ekstremalna niegodziwość i pogwałcenie praw człowieka.

 

oznacz moderatorów