anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ocena sprzedającego a ocena produktu - Brak Reakcji Allegro

Kategorie
Kupujący
Kupujący 249
Inne
Inne 60
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
80
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
53
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
67
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
47
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
188
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
150

Ocena sprzedającego a ocena produktu - Brak Reakcji Allegro

Szanowni Państwo,

otóż uważam, że sporo osób jako sprzedający jest bardzo mocno pokrzywdzonych przez brak reakcji ze strony Allegro.

Często kupujący nie odróżnia co to ocena produktu a ocena sprzedającego. Sprzedający otrzymuje negatywny komentarz, z którym nie może nic zrobić. Dlaczego osoba sprzedająca ma być obciążona tak naprawdę mało obiektywną oceną kupującego? Często bez żadnej informacji ani emailowej ani telefonicznej otrzymuje się od razu negatywną opinię, mimo iż przykładowo zwrot pieniędzy + dodatkowa rekompensata zostają dokonane. Sam często kupuję i rozumiem, że nie zawsze produkt może mi się spodobać - dlatego sprzedającego od razu o tym informuję i w takiej sytuacji się dogaduje. Rozumiem, że portal bez kupujących nie będzie istniał ale bez sprzedających nie będzie miał skąd ściągać prowizji. Często też przez brak wiedzy, ze strony pracownika dotyczącej prawa jakie panuje w naszym kraju osoba sprzedająca może zostać pokrzywdzona. Akurat w tej kwestii wypowiadam się jako kupujący. 

Moją propozycją dotyczącą oceny, jest weryfikacja sprawy przez Allegro. Sprzedający powinien też mieć możliwość otworzenia sporu dla kupującego, ponieważ bardzo często kupujący nadużywa przypisanych mu praw. Sprawa powinna być też weryfikowana czy faktycznie dany produkt jest kiepskiej jakości czy po prostu ktoś sobie kliknął "Nie polecam" bo mu się tak podobało. 

Skoro narzucone są zasady by utrzymać status Smart, wymagane jest 98% pozytywnych opinii to rzetelnym ze strony Spółki byłoby dotrzymać czy faktycznie negatywne oceny są słusznie przyznawane. 

Są też sytuacje gdzie notorycznie pojawia się klient, który za każdym dokonanym zakupem otwiera spór robi problemy, a po zablokowaniu go, osoba ta odwołuje się do Allegro o to bym jako sprzedający musiał go odblokować. No nie może tak być, że ktoś w oknie czasowym załóżmy dwóch miesięcy dokonuje co tydzień zakupów i co tydzień zakłada dyskusje i robi "borutę" po czym w następnym tygodniu chce dalej kontynuować zakupy... No XD.....

2 Komentarze
msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności
Status zmieniony na: Odrzucony

@AGDRTV_PL dziękuję za wpis, ale Allegro nie ma żadnych podstaw, aby weryfikować jakości sprzedawanych u nas przedmiotów, a tym bardziej na podstawie tej weryfikacji usuwać wystawione oceny. W 2021 roku planujemy spore zmiany w systemie komentarzy, duża część z nich jest pozytywna dla sprzedawców, tym niemniej akurat ta proponowana przez Ciebie nie będzie realizowana, przykro mi.

Oczywiście nie zmienia to faktu, że indywidualnie rozpatrujemy każdą sytuację komentarza, który zdaniem sprzedawcy jest niesprawiedliwy - nie zawsze mamy wystarczającą wiedzę na temat przebiegu transakcji, ale często możemy pomóc. Zachęcam do zgłaszania ich tutaj lub przez jeden z pozostałych kanałów kontaktu.

AGDRTV_PL
#8 Zapaleniec#

Wobec tego w mojej ocenie powinien być zmieniony status SMART (zmniejszenie z liczby 98% na mniejszą).

Jest to bardzo fajna ideaa ale jest to model Amerykański, który nie nadaje się w społeczeństwie Polskim.

Jeżeli komuś zależy na jak najlepszej jakości sprzedaży a negatywny komentarz jest tylko i wyłącznie subiektywną oceną dotyczącą jakości produktu (która odbiega od rzeczywistości) to co raz częstszą praktyką jest wojna sądowa w algorytmie -> 1. Biegły sądowy i jego ocena dla danego artykułu czy rzeczywiście jest niezgodny z opisem a w kolejnym kroku pozew z art. 212 k.k. Wobec nieuzasadnionego sporu dla nierzetelnej i nieuczciwej osoby kupującej jest to też droga przez mękę. Fakt co innego jeżeli sprzedający jest oszustem. Ale nie w sytuacji kiedy ktoś otrzymuje zwrot poniesionych kosztów bez potrzeby odsyłania przedmiotu w miejscu gdzie kupujący wystawia negatywa tłumacząc w emailu, że zdania nie zmieni, ponieważ po 3 dniach chodzenia w tych skarpetkach nadal śmierdzą mu stopy i skarpetki jednak są niezgodne z opisem. Faktycznie błąd sprzedającego, że nie napisał, iż skarpetki należy wymieniać raz dziennie. 

oznacz moderatorów