anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Powód ZWROTU w kategoriach Odzież i Obuwie

Kategorie
Kupujący
Kupujący 259
Inne
Inne 57
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
197
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
56
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
46
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
43
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
123
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
115

Powód ZWROTU w kategoriach Odzież i Obuwie

---martita---
#8 Zapaleniec#

W kategoriach Odzież i Obuwie proponuję dodać powód zwrotu "za małe" i "za duże"

Są to bowiem najczęstsze przyczyny zwrotów, a ponieważ nie ma ich na liście powodów zwrotów klienci w 99% przypadków  zaznaczają "nie chce podawać przyczyny zwrotu". A dla sprzedających jest to BARDZO CENNA uwaga, czy rozmiarówka jest zawyżona czy zaniżona. Jeżeli kilku klientów przy tym samym towarze zaznaczy, że "za małe" to dzięki tej informacji, wiem, żeby zmienić kategorię rozmiarową danego ubrania, lub przynajmniej w opisie zaznaczyć, żeby dokładnie sprawdzić wymiary, bo rozmiar wypada nieco mniejszy niż standardowo.

W wielu sklepach internetowch jest nawet dodatkowe okienko przy każdym produkcie, ile procent kilkntów uznało, że produkt po zakupie był za mały lub za duży, dzięki temu kolejny kupujący wie, że musi kupić np. rozmiar większe, lub rozmiar mniejsze.

 

4 Komentarze
_HolaOla_
Moderator
Moderator
Status zmieniony na: Odrzucony

Bardzo dziękujemy za ten pomysł @---martita---. Rozumiem, że informacja dotycząca powodu zwrotu jest szczególnie cenna i wartościowa w kategorii Moda, ale zasady zwrotów są uniwersalne i odpowiadają wszystkim innym kategoriom na Allegro. Nie planujemy tutaj podziałów i uzależniania powodów zwrotów od produktu, ale nie widzę przeszkód byś dodawała informacje z prośbą o dokładne sprawdzanie wymiarów w opisie oferty. Nie jest to u nas zabronione 🙂 

ZibiK30
#18 Luminarz#

@---martita--- Nie można uzależniać konsumenckiego zwrotu od powodu, ponieważ to przywilej konsumenta w postaci zwrotu w ciągu 14 dni bez podania przyczyny od zakupu. Ma w zamyśle być czasem na zapoznanie się z towarem i zdecydowaniem o pozostawieniu go lub zwrocie. To takie oglądanie jak w sklepach stacjonarnych a że nie da się w taki sposób zobaczyć towaru to jest ten przywilej zamówienia, poznania się z towarem i jego zwrot jeśli nam nie odpowiada. w Stacjonarnym sklepie nie ma obowiązku przyjmowania takiego zwrotu bo można się zapoznać przed zakupem.

Zmień pomysł z "powódu" na przykładowo "proponowana sugestia niezgodności" czy jakoś tak 😉

Jeśli występują "wady" w postaci rozmiarów, to już nie jest zwrot tylko reklamacja z roszczeniami naprawy tych wad 😉 Zapewne nie można utworzyć takich opcji powodu ze względu na przepisy które określają czym jest zwrot (odstąpienie od umowy) a czym reklamacja, zgłoszenie wad i roszczenie do ich usunięcia. 😉

---martita---
#8 Zapaleniec#

Nigdzie na napisałam, że możliwość zwrotu towaru ma być uzależniona od podania przyczyny 🙂 To ma być dobrowolne działanie kupującego. Ja osobiście gdy kupuję np. w HM zawsze podczas zwrotu zaznaczam czy było ubranie za duże lub za małe (choć oczywiście wiem, że nie muszę) i potem widzę, że firma uwzględnia te opinie w opisie przedmiotu. Jest napisane "większość kupujących uznało że rozmiar jest /za duży/ za mały/ w sam raz" I jeżeli podczas zakupu widzę, że większość użytkowników uznało, że rozmiar był za duży i to był powód zwrotu to uważnie przyglądam się podanym wymiarom. Obecnie kupujący podczas zwrotu i tak muszą wypełnić pole powód zwrotu, choć oczywiście mogą zaznaczyć "nie chcę podawać przyczyny". Pozostałe opcje to "produkt niezgodny z opisem" , "produkt uszkodzony" itp.... Dlatego nie widzę przeszkód, aby była również opcja "produkt za mały" i "produkt za duży" jako że w MODZIE są to główne przyczyny zwrotu towaru. Ale Allegro już mi odpisało, że nie planują takich zmian.. szkoda... jest to standard w większości sieciówek odzieżowych 😞 

ZibiK30
#18 Luminarz#

@---martita--- Bo w takiej formie byłoby to chyba niezgodne z prawem. HM i te reszta podobnych to pewnie te zwroty stacjonarnych zakupów z ich dobrej woli 😉 Rozumiem Ciebie, ale sama forma jest problemem, tak mi się wydaje.

oznacz moderatorów