anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Prawa konsumenta

Kategorie
kupujący
kupujący 521
inne
inne 104
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
0
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
86
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
157
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
70
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
463
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
262

Prawa konsumenta

uEdka
#21 Demiurg#

Bardzo często spieramy się na forum o zapisy prawa konsumenckiego. Niektórzy nie znają tych praw wcale, inni wymyślają własne paragrafy, a jeszcze inni wyrywają fragmenty z kontekstu, bo tak im wygodnie. Moja sugestia jest taka, żeby na stronie głównej forum umieścić zakładkę, która każdego zainteresowanego skieruje do umieszczonych tam praw konsumenta. Myślę, że wielu kupujących jak i sprzedających znajdzie tam rozwiązanie swoich problemów. Na prokonsumenckim portalu, byłby to dodatkowy ukłon w stronę konsumentów.

22 Komentarze
xyz96
#21 Demiurg#

Nikt na forum nie spiera się o zapisy prawa konsumenckiego, tylko niektórzy sprzedawcy próbują podważać te prawa. Na przykład prawo do zwrotu wpłaty po przesłaniu dowodu odesłania rzeczy, po odstąpieniu od umowy. Nikt też tu nie wymyśla własnych paragrafów. Moja propozycja jest inna - na stronie głównej forum powinna być umieszczona informacja o tym, że około 99% osób odpowiadających na pytania, także w dziale dla kupujących, to sprzedawcy z Allegro. Kupujący szukający tu pomocy byliby tym sposobem ostrzegani przed pułapką, w którą teraz wpadają.

Client:98572120
#13 Ambasador#

@uEdka chodzi o link do tego tematu : https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/prawo-konsumenckie-definicje-kqV... ?

 

tylko po co ? przecież "logika sprzedawców" jest ważniejsza od prawa .

uEdka
#21 Demiurg#

@xyz96 nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś zgłosiła swoją propozycję.  Robi się to w tym miejscu, https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/idb-p/zglos-pomysl

 

xyz96
#21 Demiurg#

To prawda. Logika ma być najważniejsza, nie przepisy, nie regulamin. Także w przypadku gdy kupujący, zgodnie z prawem, odsyła towar w ramach reklamacji na koszt sprzedawcy, ale logika sprzedawców nakazuje zwracać ten koszt tylko wtedy, gdy reklamacja jest uznana, choć sąd konsumencki orzekł inaczej. Logika także podpowiada niektórym sprzedawcom, że przy Smarcie sprzedający nie odpowiada za przesyłkę po jej nadaniu, choć przepisy i w tym przypadku stanowią inaczej 🙂

uEdka
#21 Demiurg#

@Client:98572120 @xyz96 zastosujcie się do swoich własnych zasad i nie zaśmiecajcie wątku, przecież tak bardzo tego nie lubicie, nikogo nie interesują wasze „logiczne” wywody. Możecie sobie założyć wątek, w którym będziecie radośnie poklepywać się po pleckach.  

@xyz96 może warto założyć okulary i doczytać, że nie piszę o logice, a o prawie. 😏

ZibiK30
#18 Luminarz#

@uEdka Popieram, ale wiem, ze to nie możliwe, już się przekonałem, ze allegro próbuje obchodzić część tych praw własną dziwna interpretacją i jej stosowaniem co można tu wiele razy przeczytać gdy ktoś cytuje słowa jakiegoś konsultanta 😄

Zdumiewający jest fakt podawania przez tak zwany tu "dział prawny Allegro" podawanie wyartykułowanego przepisu w postaci samego aktu prawnego, bez jego interpretacji a jednocześnie tą ukrytą interpretacją "karmić" użytkowników poprzez konsultantów heh.

Widzę tu niestety sporo takich niezgodnych z przepisami działań. Utwierdza mnie w tym, fakt braku merytorycznych argumentów działu prawnego, ze jest inaczej. Każdy sobie może podać jakąś część, zbór przepisów i sobie wybierz, bo jest tam "moja" racja i "Twoja" racja, ale nie powiem ci która jest moja 😄 No i każdy ma rację 🤣

Sprzedawcom też się dziwię, że nie korzystają z praw reklamacji a jedynie liczą jakie straty muszą ponosić w pewnych sytuacjach 😄 😉

@Client:98572120 W tym linku wklejonym, jest zaledwie 5% ogólników z których przeciętny człowiek niewiele rozumie. opisy właściwe prawa konsumenckiego są na stronie uokik, gdzie są jednocześnie interpretowane 😉 Jest tam pare rzeczy zupełnie sprzecznych z tym co tu mozna było poczytać jako słowa w imieniu allegro

Oczywiście to tylko moje subiektywne odczucie i opinia, może się coś pozmieniało bo mam stary internet 😉

xyz96
#21 Demiurg#

Dziwnym trafem nagle komuś przeszkadza rzekome zaśmiecanie, a gdy sama zaśmieca dziesiątki razy, wtedy jej to zupełnie nie przeszkadza. No zupełnie nie przeszkadza. I jeszcze się tu wypowiada za wszystkich. Dodatkowo przeszkadza jej, że ktoś na forum udziela kupującym porad zrozumiałym dla większości językiem, w oparciu o suche przepisy, które niekoniecznie dla wszystkich są zrozumiałe.

Client:98572120
#13 Ambasador#

@ZibiK30 

no cóż , jeśli "przeciętni ludzie" nie są w stanie zrozumieć swoich praw wyłożonych im przez allegro na tacy , to rzucanie paragrafami tym bardziej im nie pomoże . poza tym tutaj prawa konsumentów zawsze będą kontestowane , bo zdecydowana większość odpowiadaczy to sprzedawcy i to bynajmniej nie ci najbardziej zainteresowani stosowaniem się do istniejącego prawa .

a próbę stworzenia wątku wyjaśniającego konsumentom ich prawa już tu mieliśmy - autor "doświadczony" sprzedawca kłamał o przepisach prawa konsumenckiego już w pierwszym otwierającym wpisie .

uEdka
#21 Demiurg#

@Client:98572120 nie chodzi o wątek, a o miejsce dające każdemu wgląd w stosowne przepisy. Pod ręką, bez biegania po internecie i przytaczania treści z innych forów czy blogów samozwańczych prawników.

Client:98572120
#13 Ambasador#
oznacz moderatorów