anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Prawo prywatnego sprzedawcy do NIEprzyjmowania zwrotów

Kategorie
kupujący
kupujący 1030
inne
inne 212
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
332
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Prawo prywatnego sprzedawcy do NIEprzyjmowania zwrotów

Skelita
#10 Popularyzator#

Po co prywatnemu sprzedawcy prawo do nieprzyjmowania zwrotów, skoro nie może z niego korzystać. Skoro byle łachudra może wymuszać na nim swoje warunki dla własnych korzyści?

Po raz kolejny dostaję negatywa za to, że nie chce przyjąć zwrotu. Niby mi wolno, informacja na ten temat jest w zakładce o sprzedającym i każdy może się z nią zapoznać przed zakupem, ale co z tego? Do zakładek mało kto zagląda, w opisie aukcji nie można umieszczać takich informacji, no i potem zaczyna się jazda z kupującymi. Masz wredny sprzedawco przyjąć zwrot, bo ja tak chcę i już!

W związku z powyższym... Czy w aukcjach prywatnych sprzedawców może być jakieś specjalne, LEGALNE oznaczenie, że nie przyjmują zwrotów? Najlepiej wielgaśnymi, czerwonymi literami, tak aby każda pokraka umysłowa od razu widziała jakie są warunki sprzedaży? Czego nie może się domagać i czego nie może wymuszać?

Bo ile razy można się użerać z kupującymi o to samo? To już jest niekończący się horror! Ja już nie wiem, czy ci ludzie są naprawdę jacyś upośledzeni, czy jak? No nic do nich nie dociera!

13 Komentarze
pecela
#17 Koryfeusz#

Z prawem do zwrotu bywa różnie i nie ma tu znaczenia czy sprzedaje firma czy osoba prywatna (w myśl ustawy prawo przedsiębiorców). 

Kupującemu przy zakupie B2C przysługuje prawo do zwrotu towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. Tylko, że Kodeks Cywilny, a tym samym Ustawa o prawach konsumentów, zawiera własną definicję przedsiębiorcy, odmienną niż ta w prawie przedsiębiorców. Aby być uznanym za przedsiębiorcę, nie trzeba mieć zarejestrowanej działalności, wystarczy samo świadczenie usług, mających cechy działalności. Mówiąc prostym językiem, jak sprzedaje się nowe towary, aby na nich zarabiać, to jest się przedsiębiorcą, który musi przestrzegać praw konsumenckich, płacić podatek od dochodów i w przypadku niektórych branż także VAT i posiadać kasę fiskalną.

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Zrealizowany

@Skelita bardzo dziękuję za tę propozycję, ale jest takie miejsce i nazywa się zakładka "Zwroty". Możesz uzupełnić ją tutaj.

sonia74
#9 Pomysłodawca#

Proszę o wyraźniejszą informację na każdej aukcji prywatnych sprzedających, że nie przyjmuje ona zwrotów bez uzgodnienia! Kupujący o tym nie wiedzą i dokonują zwrotu narażając mnie na spore straty /np. koszt opakowania 3-10 zł., 10% dla Alllegro od wartości sprzedanego towaru i 20% od kosztów wysyłki oraz 1 zł. za wystawienie towaru + koszty wydrukowania etykiety i zakupu kangurek, /dochodzi koszty zużycia drukarki i drogich tuszów; sporo tego!

Obecnie jest tak, że kupujący po prostu odsyła paczkę z info, że suknia okazała się za mała i życzy sobie zwrot wpłaty + koszty zwrotu paczki  bo jak nie to grozi negatywem; sama ma 2 takie właśnie! Może należałoby ustalić, że wniosek o zwrot wypełnia sprzedający na prośbę kupującego wówczas będzie jasność,  że zwrot jest uzgodniony!

Druga sprawa to treść informacji o zakończeniu aukcji; wszystkie w jednym worku typu "Twoja aukcja nr...została...", aby przeczytać więcej trzema mail otworzyć co zabiera niepotrzebnie sporo czasu. Wystarczyłoby aukcje sprzedane zaczynać od "Sprzedaż" i już wiadomo, żę tego maila należy przeczytać w całości.

Co o tym sądzicie? Pozdrawiam znad morza. 

oznacz moderatorów