Witam.
W zakładce obsługi zamówień od klientów powinna być opcja typu "Zmiana czasu dostawy"
- Klient dostaje e-mail (tak samo jak prośba o usunięcie komentarza, czy prośba o dopłatę). I akceptuje. Taka transakcja jest odpowiednio traktowa w waszych ukochanych statystykach.
- Znamy to np. z chińskich portali. Sprzedawca wysyła prośbę a ja się zgadzam lub nie. Jeśli nie - transakcja jest automatycznie anulowana/wpłata zwracana. I nikt nikomu na siłę nie przetrzymuje środków. Klient od razu może zamówić gdzie indziej.
Każdy ma takie przypadki i sytuacje, że z powodów losowych np. ostatnia sztuka na magazynie jest uszkodzona czy po prostu produkt zaginą bo kto się pomylił i wysłał go zamiast innego.
Dzwonię więc do klienta i informuję, że wysyłka opóźni się o 1 czy 2 dni (zamawiam towar w hurtowni). Klient akceptuje lub za obopólną zgodą anulujemy transakcję. Jeśli akceptuję wysyłam ów prośbę z panelu allegro aby zaakceptował. Gotowe.
Proste i logiczne - obie strony zadowolone. Klient wie, że się opóźni i wie dlaczego lub rezygnuje z zakupu.
To powinno być dostępne wraz z wprowadzeniem wymagań dotyczących statystyk. Jeśli wprowadza się jakieś wymagania to powinny być też wprowadzane narzędzia dla sprzedawców z tym związane.
Pozdrawiam.