anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Proszę umożliwić Kupującym ocenianie czasu i jakości transportu

Kategorie
kupujący
kupujący 1057
inne
inne 217
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
384
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
198
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1009
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Proszę umożliwić Kupującym ocenianie czasu i jakości transportu

nikl
#14 Krzewiciel#

W sytuacji gdy przewoźnik nawalił, lub list podróżował długo, Kupujący nie ma jak rozładować emocji i zawsze w takiej sytuacji fałszuje oceny kosztu wysyłki, lub jakości obsługi. Musi zdejmować gwiazdki za to, z czego jest w pełni zadowolony, bo nie ma innego wyboru. To absurdalne. Proszę poprawić system ocen tak, żeby Kupujący mógł zdejmować gwiazdki danemu przewoźnikowi, czyli dołożyć ocenę "Czas i jakość transportu". Oczywiście te oceny nie mogą obciążać Sprzedawcy, który nie ma na to żadnego wpływu. Chodzi tylko o możliwość wypowiedzenia się w tej kwestii. Informacja nie musi być zapamiętywana, ani publikowana.

7 Komentarze
maxr01
#17 Koryfeusz#

To raczej nie będzie możliwe. Wg Allegro to Ty odpowiadasz za czas przesyłki przez przewoźnika. Nawet ja spadnie 100cm śniegu i z tego powodu będą opóźnienia.

mikeza
#21 Demiurg#

dokładnie, allegro nic to nie interesuje, bo to my odpowiadamy za wszystko i nie tylko za dostawę. Według nich nie ważne, czy jest śnieg, gradobicie, powódź, covid - za wszystko odpowiedzialność bierze sprzedawca. Jak trzeba to i na marsa powinniśmy wysłać paczkę.

ScarAngel
#8 Zapaleniec#

Panowie nie allegro, tylko polskie prawo tak stanowi, to sprzedający jest odpowiedzialny za dostawę towaru do kupującego, przewoźnik jest tylko narzędziem sprzedającego.

Jak najbardziej powinna być ocena przewoźnika i to publiczna, jak by ludzie przestali wybierać danego kuriera, to by firma wypadła z allegro, albo by musiała spiąć poślady. W końcu allegro to nie jest mały sklepik, który można zlekceważyć.

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@nikl Cześć! Dziękuję za sugestię. Chcemy, aby przy ocenie zakupu były dostępne aspekty, które mogą zależeć bezpośrednio od Sprzedających. Aktualnie w ofertach jest informacja o szacowanym terminie dostawy, na który składa się czas przewozu (który zależy od transportu paczki i firmy kurierskiej) i czas wysyłki (opłacenie zamówienia i przekazanie przesyłki kurierowi). Jeśli czas dostawy znacznie się przedłuża, Kupujący mogą złożyć reklamację do przewoźnika.

Pengano
#13 Ambasador#

@ko_alka 

Proszę zmienić Status ponownie na Rozpatrywany, bo odpowiedź i argumentacja jest całkowicie bezsensowna. Właśnie to reklamuję, że Kupujący mogą składać reklamacje na stronach przewoźników, ale w praktyce nie chce im się tego robić, bo znacznie prościej jest fatalnie ocenić bogu ducha winnego Sprzedawcę i to się dzieje. Ja piszę o praktyce handlu, a Moderator o teorii i Matrixie.

Dlatego ponawiam wniosek, aby na stronie oceny Sprzedawcy, było także okienko do oceny jakości transportu. Gwiazdki z tej oceny nie będą wliczać się do punktacji wpływającej na postrzeganie jakości pracy Sprzedawców. Obecnie, ponieważ nie ma możliwości zmniejszenia gwiazdek za jakość transportu, to Kupujący fałszywie oceniają pracę Sprzedawców i w złości odejmują gwiazdki za Obsługę lub za inny element, co kompletnie fałszuje cały system ocen.Tak wygląda praktyka i realne życie. System należy dostosować do realiów życia, a nie radzić, żeby życie dostosowało się do pomysłów projektantów Allegro, bo to niemożliwe.

W skrajnych przypadkach błąd kuriera może kompletnie zrujnować opinie o Sprzedawcy, odebrać Super Sprzedawcę, monety, popsuć pozycjonowanie i wyrządzić ogromne szkody w obrotach. Zmniejszenie obrotów może spowodować spadek opłacalności poniżej kosztów, a to lawinowo może wywalić najlepszych Sprzedawców całkowicie z Allegro i przenieść na inne serwisy, bez winy po ich stronie. Tak się dzieje, gdy Kupujący wściekły na przewoźnika, zdejmie wszystkie możliwe gwiazdki. Dlatego konieczne jest umożliwienie oceniania nie tylko Sprzedawcy, ale także Przewoźnika.

Przy tej okazji zdarzenie z dziś: Kupujący tu gdzie ma przycisk KupTeraz i cenę, widzi najszybszy czas dostawy i najtańszą przesyłkę, bez jakiejkolwiek informacji, że to się nie łączy w całość. W rzeczywistości albo jest szybko, albo jest tanio. Przestańcie więc wprowadzać ludzi w błąd! Kupujący dzwonią potem z pretensjami i mają rację, bo Allegro dezinformuje. I nie piszcie mi "usuń powolny transport", bo wielu Kupujących uwielbia listy za 5 zł, które trafiają najbliżej domu/mieszkania bez potrzeby obecności. Tylko nie oszukujcie ich, że to dojdzie jutro, to będzie wszystko OK. I nie piszcie głupot, że jest tabela Dostawa i płatność, bo tam 90% Kupujących nie zagląda. Nie sądzą że są oszukiwani na stronie głównej przedmiotu i nie sprawdzają w zakładkach.

Czy teraz Moderator rozumie co jest napisane, czy dalej nie rozumie?

mdrogeria
#21 Demiurg#
Pengano
#13 Ambasador#

Każde zgłoszenie błędnych rozwiązań w tym systemie, kończy się absurdalną argumentacją, nie mającą związku z realną sytuacją, zgłaszanym błędem i praktyką handlu. Może to też należy zgłosić jako pomysł, żeby Allegro było mniej oderwane od rzeczywistości, a odrzucenie pomysłu wymagało akceptacji zgłaszającego pomysł. Jeśli zgłaszający nie zgadza się z wyjaśnieniami Moderatora, to sprawa powinna trafiać do przełożonych na kolejny poziom. Te propozycje naprawy błędów zupełnie nie trafiają do osób decyzyjnych. Albo też jest tak, że zadecydowano, aby przegonić do innych systemów sprzedaży znaczą część najlepszych Sprzedawców, bo w Allegro może jest ich nadmiar. To może być przyczyna olewania i nie naprawiania oczywistych błędów.

oznacz moderatorów