Allegro wdraża różne usprawnienia zmiany, mi brakuje kilku prostych w mojej opinii laika , tu opiszę dwie:
1)
na przykład: robimy zakupy o jednego sprzedającego. Tak (chyba dobrze) się składa, że sprzedawca ma kilkadziesiąt kategorii a mnie interesuje kilka przedmiotów może łącznie z jego 30% kategorii. Co mogę, ano: albo szukać po kolei, albo szukać po nazwie towaru (jak jest jednoznaczna i mam co do niej pewność), ale nie ma opcji, która w mojej opinii mocno ułatwiła by moje poszukiwanie zawężając cały asortyment sprzedającego do kilku (wybór „ptaszkami”) tylko interesujących mnie kategorii.
2)
kupujący oceniają sprzedających i odwrotnie, obecnie oceniamy zgodność z opisem, koszt, i obsługę kupującego.
a)
dlaczego znikła ocena za czas? Zdaję sobie sprawę, ze sama dostawa poza sprzedającym zależna jest od przewoźnika i przy np. paczkomacie od nas samych kiedy ją pobierzemy. Nie mniej jednak kluczowym jest tu kiedy sprzedający ją nada.
Może warto przemyśleć taką kategorię ponownie z trochę inną definicją nie samej dostawy a czasu nadania. No przecież wielu z nas kupuje coś po potrzebuje, nie wspomnę, że jak w sklepie płacę to mam towar, tak i tu płacę i chciałbym go otrzymać możliwie szybko. Nie wspomnę o droższych opłatach np. za kuriera, i jak trafię na opieszałego sprzedającego (jak mam pecha) i nie znam opinii o tym sprzedawcy od innych w tym zakresie to zdarza się, ze pomimo drożej opłaty za kuriera towar dociera do mnie jak w zwykłym czasie zwykłej przesyłki. W mojej opinii to bardzo ważne dla kupujących, żeby mogli zdecydować świadomie ten sprzedający NADAJE przesyłkę do # dni (o tych opieszałych nie wspominam) a ten ma o 1 zł drożej , ale nadaje max w 24h. To bardzo ważne uważam, żeby móc świadomie decydować.
b)
często niektórzy z nas robiąc przemyślany zakup, najpierw korespondują ze sprzedającymi. Pytamy o czas wysyłki, pytamy o szczegóły dotyczące samego towaru (kolory, rozmiar itd.) , pytamy o rzeczy istotne z punktu widzenia kupującego (za coś za co płacimy z góry), za coś na czym często po ustaleniu (ponownie) zależy nam na czasie, i co? Mamy sprzedawców, którzy odpisuję i tych którzy …. odpisują po wielu dniach.
Ja uważam, że jak ktoś trudnie się sprzedażą, tu znowu porównam sklep online, gdzie wchodzę pytam, otrzymuję odpowiedź i mogę zdecydować kupić, nie kupić, za to również (niekoniecznie restrykcyjnie) powinni być oceniani sprzedający.
Po co mam robić zakupy, u kogoś, kto nie odpowiada na konkretne pytanie potencjalnego Klienta lub zwodzi mnie z odpowiedzią prze tydzień.