anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Usprawnienia, a oceny, opinie i decyzje kupujących.

Kategorie
kupujący
kupujący 855
inne
inne 169
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
3
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
105
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
992
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
505

Usprawnienia, a oceny, opinie i decyzje kupujących.

hrabiap
#8 Zapaleniec#

Allegro wdraża różne usprawnienia zmiany, mi brakuje kilku prostych w mojej opinii laika , tu opiszę dwie:

1)

na przykład: robimy zakupy o jednego sprzedającego. Tak (chyba dobrze) się składa, że sprzedawca ma kilkadziesiąt kategorii a mnie interesuje kilka przedmiotów może łącznie z jego 30% kategorii. Co mogę, ano: albo szukać po kolei, albo szukać po nazwie towaru (jak jest jednoznaczna i mam co do niej pewność), ale nie ma opcji, która w mojej opinii mocno ułatwiła by moje poszukiwanie zawężając cały asortyment sprzedającego do kilku (wybór „ptaszkami”) tylko interesujących mnie kategorii.

 

2)

kupujący oceniają sprzedających i odwrotnie, obecnie oceniamy zgodność z opisem, koszt, i obsługę kupującego.

a)

dlaczego znikła ocena za czas? Zdaję sobie sprawę, ze sama dostawa poza sprzedającym zależna jest od przewoźnika i przy np. paczkomacie od nas samych kiedy ją pobierzemy. Nie mniej jednak kluczowym jest tu kiedy sprzedający ją nada.

Może warto przemyśleć taką kategorię ponownie z trochę inną definicją nie samej dostawy a czasu nadania. No przecież wielu z nas kupuje coś po potrzebuje, nie wspomnę, że jak w sklepie płacę to mam towar, tak i tu płacę i chciałbym go otrzymać możliwie szybko. Nie wspomnę o droższych opłatach np. za kuriera, i jak trafię na opieszałego sprzedającego (jak mam pecha) i nie znam opinii o tym sprzedawcy od innych w tym zakresie to zdarza się, ze pomimo drożej opłaty za kuriera towar dociera do mnie jak w zwykłym czasie zwykłej przesyłki. W mojej opinii to bardzo ważne dla kupujących, żeby mogli zdecydować świadomie ten sprzedający NADAJE przesyłkę do # dni (o tych opieszałych nie wspominam) a ten ma o 1 zł drożej , ale nadaje max w 24h. To bardzo ważne uważam, żeby móc świadomie decydować.

b)

często niektórzy z nas robiąc przemyślany zakup, najpierw korespondują ze sprzedającymi. Pytamy o czas wysyłki, pytamy o szczegóły dotyczące samego towaru (kolory, rozmiar itd.) , pytamy o rzeczy istotne z punktu widzenia kupującego (za coś za co płacimy z góry), za coś na czym często po ustaleniu (ponownie) zależy nam na czasie, i co? Mamy sprzedawców, którzy odpisuję i tych którzy  …. odpisują po wielu dniach.

Ja uważam, że  jak ktoś trudnie się sprzedażą, tu znowu porównam sklep online, gdzie wchodzę pytam, otrzymuję odpowiedź i mogę zdecydować kupić, nie kupić, za to również (niekoniecznie restrykcyjnie) powinni być oceniani sprzedający.

Po co mam robić zakupy, u kogoś, kto nie odpowiada na konkretne pytanie potencjalnego Klienta lub zwodzi mnie z odpowiedzią prze tydzień.

11 Komentarze
ko_alka
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@hrabiap Cześć, dzięki za Twoje pomysły. W sklepie sprzedającego są podane wszystkie kategorie, w których wystawia oferowane produkty. Rozumiem, że nie wszystkie mogą Cię interesować - możesz jednak wybierać konkretne kategorie. Pomysł z oznaczaniem wyborów mógłby wygenerować nieporządek w listingu i pomieszanie produktów z różnych kategorii. 

Czas przewozu w dużej mierze nie zależy wyłącznie od Sprzedających, dlatego usunięto możliwość takiej oceny. Przewidywany czas dostawy znajdziesz w ofercie:

ko_alka_0-1632396004981.png

ko_alka_1-1632396004943.png

W przypadku pytań do Sprzedającego przez Centrum Wiadomości i mejlowo, czas odpowiedzi wlicza się do zestawienia Jakości sprzedaży - odpowiedź jest punktowana, jeśli pojawi się w ciągu 24 godzin. Nie bierzemy jednak pod uwagę czasu odpowiedzi w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy.

oznacz moderatorów