anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pytania od zainteresowanych klientów na stronie produktu

Kategorie
kupujący
kupujący 1054
inne
inne 202
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
12
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
84
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
243
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
136
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1234
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
593

Pytania od zainteresowanych klientów na stronie produktu

delaziu
#7 Wielbiciel#

Przydałaby się funkcjonalność, która pozwoliłaby zadawać pytania, na które sprzedający może odpowiedzieć bezpośrednio na stronie produktu w nowej sekcji, a nie tylko w prywatnej wiadomości do sprzedawcy. Pytania i odpowiedzi byłyby widoczne i pomocne dla wszystkich.

Pozwoliłoby to kupującym na znalezienie dodatkowych informacji o produkcie bez potrzeby pisania indywidualnie do sprzedającego i czekania na odpowiedź, a sprzedający nie musieliby odpowiadać różnym klientom na te same pytania. Mógłby zredukować też część zwrotów, bo klient z podejściem typu "nie ma informacji o rozmiarze, kompatybilności czy wszystkich funkcjach, kupię i jak nie będzie pasowało to odeślę" miałby te informacje na stronie produktu.

Pytania mogłyby być:

  • podpięte oddzielnie do każdego sprzedawcy;
  • wspólne dla danego produktu i wszyscy sprzedający posiadający ten produkt w ofercie mogliby odpowiedzieć na pytanie, a w ofercie widniałby opis, że np. ta odpowiedź została udzielona przez innego sprzedawcę - byłaby to ważna informacja, ponieważ jeżeli jeden sprzedawca podałby niewłaściwą odpowiedź, a przedmiot zostałby zakupiony od innego, to niezgodność byłaby w innym wypadku po stronie faktycznego sprzedawcy, a nie tego, który podał nieprawidłową informację.

 

Taki system funkcjonuje już w jednym z marketplace'ów i bardzo go cenię. Można znaleźć tam m.in. informacje, których nie ma w opisie, a przekonałyby mnie do zakupu lub w drugą stronę - powstrzymałyby mnie od zakupu i natychmiastowego zwrotu, bo np. okazało się, że towar jest np. za mały lub nie ma jakiejś funkcji.

4 Komentarze
NipponShorty
#16 Inspirator#

Nawet jak to wprowadzą to 99% osób i tak nie czyta co jest napisane i będą nadal zadawać te same pytania

delaziu
#7 Wielbiciel#

Niekoniecznie. Gdyby przy kliknięciu na "pytanie do sprzedającego" wyświetlił się komunikat w stylu: "przeczytaj najpierw pytania, które zadali inni użytkownicy, być może znajdziesz tam odpowiedź" i pod spodem wyświetlają się pytania, to jednak nie będą zadawać tych samych pytań.

mdrogeria
#21 Demiurg#

@delaziu to bez sensu , klient podejmuje decyzję zakupową na podstawie ceny i pierwszego zdjęcia  , nie czyta nawet tytułu oferty , w końcu ma prawo do zwrotu ...

Często dostaję pytania o datę ważności ... rozumiem ... wprowadziłem datę do opisu , wprowadziłem datę UWAGA !! w tytule oferty  ,liczba pytań o datę nie uległa zmianie .

delaziu
#7 Wielbiciel#

Nie ma co wrzucać wszystkich do jednego wora, wiadomo, są klienci, którzy kupują i nie czytają opisów, ale jest również dużo czytających opisy, czasami nawet dokładnie kilka razy, żeby sprawdzić czy nie pominęli jakiejś istotnej informacji. To, że z tymi drugimi jest dużo mniej problemów, powoduje, że wydaje się, że tych pierwszych jest dużo więcej.

Poza tym wcześniej wspomniany komunikat o sprawdzeniu odpowiedzi przed zadaniem pytania mógłby pomóc.

oznacz moderatorów