@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ oraz @InPost
Jak w tytule - uważam, że należy metodę dostawy "Allegro Kurier24 InPost" rozdzielić na dwie różne. Dlaczego? Już wyjaśniam.
Dla tej metody dostawy limity wielkości i wagi paczki to (opis z cennika InPost): "Maksymalna długość boku Paczki: 800 mm, suma długości boków nie może przekraczać 1600 mm. Waga od 10 kg do 30 kg."
Przykładowo sprzedający chce wysłać tą metodą dostawy paczkę o wymiarach powiedzmy 10 cm x 10 cm x 70 cm i masie 11 kg. Wymiary i waga są jak najbardziej w porządku, więc na tym etapie wszystko jest OK.
Problem pojawia się na etapie nadania takiej paczki, ponieważ podczas generowania etykiety są jedynie z pozoru możliwe 3 opcje nadania: w paczkomacie, w PaczkoPunkcie i przez podjazd kuriera (dodatkowo płatny!). Dlaczego jest to wybór jedynie pozorny? Dlatego, że ww. paczki nie można nadać w paczkomacie (za duże wymiary), ani w PaczkoPunkcie (za duże wymiary), gdyż z jakiegoś bardzo dziwnego powodu maksymalne wymiary paczki nadawanej w PaczkoPunktach to 41cm x 38 cm x 64 cm (są to również maksymalne wymiary paczki paczkomatowej).
Pozostaje jedynie podjazd kuriera, który nie dość, że jest dodatkowo płatny, to jeszcze jest niby "usługą dodatkową", a jak widać na powyższym przykładzie, jest on niewątpliwie OBOWIĄZKOWYM i JEDYNYM sposobem nadania części przesyłek w tej metodzie dostawy. Wynika z tego, że obecna cena tej metody dostawy stanowi jedynie część, w bardzo wielu przypadkach obowiązkowego kosztu dostawy.
Podsumowując - w związku z powyższym, uważam, że dostawa "Allegro Kurier24 InPost" powinna być rozdzielona na dwie metody:
- Tą, która jest obecnie - dla paczek o maksymalnych wymiarach 41cm x 38 cm x 64 cm i maksymalnej wadze 25 kg.
- Taką z wliczoną opłatą za podjazd kuriera - dla paczek o maksymalnych wymiarach i wadze, takich jak w cenniku InPost.
Zlikwidowałoby to ukryte koszty i oszczędziłoby bardzo wielu nieporozumień na linii kupujący - sprzedający.
Na wszelki wypadek, gdyby jakiś sprzedający chciał nadużyć tej drugiej metody w celu zagarnięcia różnicy w cenie, etykiety obu metod mogłyby się wizualnie czymś różnić. Ewentualnie w trackingu mogłaby być specyficzna dla tej drugiej metody dostawy informacja o podjeździe kuriera itp.