anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Skrócenie czasu na ocenę sprzedającego do 30 dni

Kategorie
kupujący
kupujący 1030
inne
inne 213
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
336
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Skrócenie czasu na ocenę sprzedającego do 30 dni

LICYTACJA_PL
#8 Zapaleniec#

Szanowni Państwo,

ocena sprzedającego powinna wynosić max 30 dni a nie 90 dni.

Cały proces sprowadza się do pewnego problemu nad jakim ubolewam. Otóż w ostatnim czasie spotykam się ze wzmożoną próbą wyłudzenia środków za przedmiot. Zwroty są dokonywane nie w terminie 14 dni a w terminie 2 miesięcy. Ja takie zwroty przyjmuje bez problemu. Ale większość tych zwrotów jest na początku zastrzeżona próbą szantażu. Podam przykład "Witam, kupiłem u Państwa mop ponad 2 miesiące temu, ale teraz zauważyłem, że jest pęknięty. Proszę o zwrot pieniędzy inaczej dodam negatywny komentarz". Niestety, po otrzymaniu produktu widać, że był on używany i uszkodzony. Ale pominę już ten fakt. Podobnych przypadków jest od roku 2021 całkiem sporo. Doskonale rozumiem, jeżeli ktoś otrzyma uszkodzony przedmiot ale z reguły taka osoba od razu to komunikuje. Niestety, w ostatnich kilku miesiącach przez ten problem próby takich zachowań znacznie się wzmożyły. Problem jest taki, że Allegro wymaga od sprzedającego rzetelności a nie daje żadnych szans dla sprzedawcy. Skoro czas na zwrot ustawowo wynosi 14 dni (tak, wiem że to minimum), to w takim razie na ocenę sprzedającego też powinno być tyle - ale niech będzie 30 dni. Czas na ocenę produktu jak najbardziej 90 dni wystarczy (Chociaż sporo osób i tak nie odróżnia "Oceń produkt" a "Oceń sprzedającego" - niestety). 

W taki sposób przecież jak najbardziej można kupować co 2 miesiące sprzęt, zużywać go, następnie zgłaszać zwrot i szantażować negatywem. Bo przecież można błyskawicznie stracić SMART 🙂 Wystarczy kilka takich osób i nawet konta mające kilka tysięcy pozytywnych opinii w ciągu jednego roku będzie miało ogromny problem.

Dodatkowo w przypadku przyjęcia takiego zwrotu, nie można uzyskać od Allegro już zwrotu prowizji, co jest nieuczciwe. Skoro wymagana jest kompetencja i ultra zaangażowanie od sprzedającego to samo Allegro też powinno coś od siebie zaoferować w tej gestii. 

Uczciwym rozwiązaniem jest czas na ocenę sprzedającego do 30 dni od momentu zakupu. Wtedy sam proces reklamacji jest prostszy i nie rodzi tylu problemów jak zgubiony paragon, brak zwrotu prowizji, dodatkowy podatek VAT jaki trzeba zapłacić - bo kupujący paragon zgubił i nie można takowego zwrotu uwzględnić bo urząd skarbowy tego nie ratyfikuje. Naturalnie, można przecież zwrotu nie przyjąć ale wtedy jest się szantażowanym negatywnym komentarzem, który z tego co się spotkałem potrafią być mocno odrealnione. A zwrotu środków dokonuję zanim otrzymam przesyłkę z przedmiotem. Dlatego zastrzegam sobie prawo do wrzucania mnie do jednego worka z "oszustami allegro". 

Po prostu jest to uczciwsze rozwiązanie zarówno dla sprzedającego jak i kupującego. 

 

Dziękuję za poświęcony czas i wyrozumiałość.

21 Komentarze
Client:81603102
#9 Pomysłodawca#

Dlatego powinno NIE BYĆ  możliwoścI wystawiania negatywa w ocenie sprzedawcy za produkt co jest banalnie proste. Ja chcę móc ocenić sprzedawcę np po 80 dniach dlaczego nie. Oceniam kiedy mi jest wygodnie. A 30 dni to niektórzy sprzedawcy będą tak kręcić aby rozwiązanie sprawy było po tych 30 dniach. To proponowane  rozwiązanie nie jest uczciwsze. Mylisz czas zwrotu z czasem oceny sprzedawcy, i czasem gwarancji, i czasem rękojmi sprzedawcy.  

maxr01
#17 Koryfeusz#

Sugeruję skrócenie tego czasu do 14 dni - to wystarczająco.

xyz96
#21 Demiurg#

Aż 30 dni? Po co tak długo? Wystarczy 1 dzień od otrzymania towaru. Wtedy kupujący wystawia po 5 gwiazdek i pozytyw za to tylko, że otrzymał towar, a gdy coś się będzie działo z tandetą następnego dnia, już nie oceni sprzedawcy tandety.

HegemonHekate
#10 Popularyzator#

@xyz96 Jeden dzień to za krótko, bo klient mógłby nie zdążyć z pozytywem.

Uważam, że czas na wystawienie komentarza powinien być bezzwłoczny, czyli zgodnie prawem do 14 dni. 

aragil
#15 Entuzjasta#

"Zwroty są dokonywane nie w terminie 14 dni a w terminie 2 miesięcy. Ja takie zwroty przyjmuje bez problemu."

Proponuje przyjmować zwroty  nie w terminie 14 dni a w terminie 2 lat, nie będzie żadnego szantażu.😃

LICYTACJA_PL
#8 Zapaleniec#

Przepraszam ale widzę, że ktoś nie zrozumiał co napisałem.

Kupujący nadużywają tego prawa i szantażują. Po 2 miesiącach żądają zwrotu pieniędzy za przedmiot. Mija termin 14 dni, wedle prawa nie muszę przyjmować zwrotu po tym terminie. Klienta to nie interesuje, tylko szatnażuje negatywem. Nie interesuje mnie propozycja 2 lat, która jest żenująco szydercza a interesuje mnie konsekwencja logiki jaką posługuje się allegro. Po to jest ocena produktu by ocenić produkt a nie sprzedającego. Poza tym skoro, jest rubryka oceny za zgodność z opisem. To Allegro powinno werfyikować czy kupujący faktycznie potrafi czytać ze zrozumieniem. Niestety z przykrością poinformuje, że  póki co nie mam żadnych negatywnych opinii. Więc nie mam upadłego konta i nie piszę z żalem by się ratować tylko po to by było to fair wobec sprzedającego. W przypadku sklepu stacjonarnego taki numer nie przechodzi, 14 dni mija i nie ma dyskusji. Widać nie każdy rozróżnia ocene produktu od oceny sprzedającego. 

 

LICYTACJA_PL
#8 Zapaleniec#

Więc zamiast szydzić, raczej powinno się docenić, że ktoś w ten sposób postępuje 😉 Bo z tego co czytam, to standardowe podejście roszczeniowe dominuje.

LICYTACJA_PL
#8 Zapaleniec#

Spotkałem się z zachowaniami notorycznymi, gdzie ktoś używał np. komplet garnków i po 70 dniach go odsyła, żądając zwrotu pieniędzy bo inaczej wystawi negatywną opinię. Rozumiem, że jestem kiepskim sprzedawcą bo ktoś kupił nowy komplet garnków, przepalił go a następnie po 2,5 miesiąca żąda zwrotu szantażując negatywem? Wobec tego takie komentarze nie powinny być brane do liczenia średniej jeżeli chodzi o SMART i regułę 98% pozytywów +.

aragil
#15 Entuzjasta#

Nie masz u siebie opcji odpowiedzi na negatywne komentarze?

RED
#21 Demiurg#

Należy się zastanowić co ocenia Kupujący na allegro

Kupujący ma ocenić transakcję i nic więcej

 

Nie ma oceniać sytuacji po transakcji, czy przebiegu użytkowania przedmiotu

30dni to  i tak dużo czasu na powyższe czynności

 

oznacz moderatorów