anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Systemowy zwrot środków po zwrocie towaru

Kategorie
kupujący
kupujący 868
inne
inne 171
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
23
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Systemowy zwrot środków po zwrocie towaru

JTan
#9 Pomysłodawca#

Dzien dobry,

Z wiadomych powodów, wielu z nas w ostatnim czasie kupuje wiecej na Allegro korzystajac chociazby ze SMART i jak jest koniecznosc, darmowych zwrotow przez paczkomaty.

Tutaj niestety pojawia sie problem, gdyz wielu sprzedawców przez długi czas nie zwraca środków i trzeba im przypominać.

Czy nie można wprowadzić jakiegos systemowe rozwiazania zwrotu środków? Wiadomo, że jak duzo kupujemy / zwracamy bez uszkodzeń, mamy jakiś scoring w Allegro. Powinniśmy zatem mieć tez zwrot środków bez koniczności pilnowania tych nie zawsze uczciwych sprzedawców.

Duzy gracz, konkurent dla Allegro ma to rozwiazane - duzo u nich kupuje i nigdy nie musiałem pilnowac zwrotu srodków niezaleznie od sprzedawcy.

Paypal wspiera takie zwroty - dostajesz kase wczesniej, niz "normalna" procedura.

No jest tutaj pole do poprawy dla Allegro

17 Komentarze
konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:98572120 czemu znowu piszesz takie bzdury, Allegro nie może wprowadzać takich zmian, bo nie są zgodne z prawem . Wprowadzasz @JTan w błąd i jak zwykle próbujesz podpuścić klienta do awantury. Moderacja powinna usunąć twój wpis, bo jest to jak zwykle prowokacja.

Client:98572120
#13 Ambasador#

@konto zamknięte kiedy wprowadzali pok też krzyczeliście "jak tak można !? to nie niezgodne z prawem !!!" , a oni to wprowadzili i bardzo dobrze . teraz czas na następny krok : automat pomagający założyć spór i refundować utracone pieniądze klientów . bez zgłaszania sprawy policji , bez zawracania głowy adminom , na podstawie trackingu przesyłek - szybko i sprawnie , tak jak to jest u cywilizowanej konkurencji .

maxr01
#17 Koryfeusz#

To nie mistrz tylko "miszcz".

Jak widzę, posłuchał rad i otworzył kolejny wątek w nowym dziale. Zatwardziały - nie odpuszcza.

@JTan :

"Z wiadomych powodów, wielu z nas w ostatnim czasie kupuje wiecej na Allegro korzystajac chociazby ze SMART i jak jest koniecznosc, darmowych zwrotow przez paczkomaty."  - Oczywiście ta "koniecznosc, darmowych zwrotow przez paczkomaty" wiąże się tylko i wyłącznie z jedyną odnotowaną przeze mnie sytuacją - zwroty dla darmowej wysyłki SMART. 

Termin zwrotów środków jest ustalony przez prawo, do czego podporządkowuje się regulamin Allegro i to akceptujesz przy zawieraniu transakcji (chociaż pod względem innych tematów, np. odstąpienia od zawartej umowy przez kupującego i w świetle prawa uznawanej za "niebyłą" dla niektórych celów Allegro uważa taką transakcję jako zawartą).

@JTan - a teraz weź pod uwagę sytuację, że coś sprzedajesz na Allegro. Chociażby prywatnie. Sprzedajesz nową, nieużywaną rzecz. Kupujący opłaca, otrzymuje towar. Powiedzmy po 7-miu dniach od zakupu. Po 13 dniach od otrzymania przesyłki zgłasza Ci zwrot towaru. Po kolejnych 13 dniach otrzymujesz zwracany towar. Okazuje się , że towar był używany. Jeszcze przez jakiś czas zastanawiasz się, co z tym zrobić. Błąd - zbyt długo - Allegro nie zwróci Ci już prowizji. Teraz pytanie: co zrobić z tym zwrotem? - Ile pieniędzy zwrócisz kupującemu? 

Jesteś w plecy na kosztach wysyłki, kosztach pakowania i opakowania, na prowizji, otrzymujesz używany/zniszczony towar.

Odpowiedz proszę na to pytanie.

JTan
#9 Pomysłodawca#

@maxr01 

1. Moje pytanie dotyczyło przede wszystkim sprzedawców firm

2. Chodzi mi o uczciwych kupujących, a nie takich darmozjadów Januszy, o ktorych piszesz, co uzywaja rzeczy i odsyłaja.

3. Mysle, ze nie ma sensu dalej prowadzić tej dyskucji, bo niektorzy nie rozumieja o co chodzi

Predzej, czy pózniej Allegro bedzie musiało wprowadzić pewne zasady o ktorych wspominaja na tym forum troszke bardziej kumaci internauci.

 

anetus1202
#7 Wielbiciel#

Na stronie banku i na allegro jest problem z weryfikacją zwrotów za odesłane przedmioty. Graniczy to z cudem gdy sprzedawca nie robi tego na bieżąco albo wcale. Fajnie by było gdyby sprzedawca dokonywał tego zwrotu systemowo i żeby to było rejestrowane. Czasami zdarza się że sprzedawca wyśle maila o zwrocie i to na tyle w temacie. Tak samo z zapłać później. Trzeba szukać, weryfikować i pisać maila. I nagle po upomnieniu na dniach są pieniążki

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Zaakceptowany

@JTan bardzo dziękuję za ten pomysł i propozycję. Do końca 2021 roku planujemy ujednolicić proces zwrotów na naszej platformie i choć nie mogę potwierdzić wprowadzenia rozwiązania o którym piszesz, udostępniliśmy w tym celu nową Politykę zwrotów na Allegro oraz wprowadzimy szereg usprawnień technologicznych, które uproszczą i zautomatyzują ten proces. Wszystkie zmiany udostępniamy stopniowo, ale już teraz regularnie Was o tym informujemy m.in. tutaj na Allegro Gadane oraz na naszych stronach dla Kupujących i Sprzedających.

Zgodnie z założeniami nowej polityki zwrotów, w przypadku:

 

a) anulowania zakupu – Sprzedający powinien zwrócić koszt zamówienia w ciągu 2 dni roboczych od dnia anulowania zakupu.

 

b) zwrotu z tytułu odstąpienia od umowy (powody odstąpienia w Formularzu: Nie pasuje mi, Zakup przez pomyłkę, Odstąpienie bez podania przyczyny, Niezgodny z opisem, Nie dotarł na czas) – sprzedający powinien zwrócić wpłatę niezwłocznie po otrzymaniu i sprawdzeniu towaru, czyli w terminie do 7 dni kalendarzowych, liczonych od dnia zmiany statusu przesyłki zwrotnej na Dostarczona, ale nie później niż 14 dni od chwili, gdy otrzyma wypełniony przez Ciebie formularz zwrotu towaru. Status przesyłki zwrotnej widoczny jest w szczegółach zakupu.

 

c) zwrotu w wyniku reklamacji (wada produktu) (powody odstąpienia w Formularzu: Brakujący element, Produkt uszkodzony, ale paczka jest cała, Produkt i paczka uszkodzona (w transporcie), Wada wykryta podczas użytkowania) – oznacza, że poprzez Formularz zwrotu towaru wnioskujesz do Sprzedającego o całkowity lub częściowy zwrot pieniędzy. Sprzedający rozpatrzy Twój wniosek w trybie reklamacyjnym, w ciągu 14 dni kalendarzowych od momentu jego wysłania i jeśli uzna Twoją reklamację zwróci Ci wpłatę.

aragil
#15 Entuzjasta#

@_HolaOla_  "sprzedający powinien zwrócić wpłatę niezwłocznie po otrzymaniu i sprawdzeniu towaru,........ale nie później niż 14 dni od chwili, gdy otrzyma wypełniony przez Ciebie formularz zwrotu towaru. "

1.Jest to niegodne z prawem,

2.Sporo osób wypełnia  formularz zwrotu towaru a produktu jednak nie odsyła, mamy zwracać pieniędzy ?

oznacz moderatorów