anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Urlop - przerwa w sprzedaży do poprawy

Kategorie
kupujący
kupujący 1102
inne
inne 211
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
82
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
96
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
256
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
136
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1240
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
595

Urlop - przerwa w sprzedaży do poprawy

Pengano
#14 Krzewiciel

Proszę naprawić tą funkcję, bo ma masę błędów projektowych i w efekcie nie nadaje się do użytku, nie pasuje do realiów.

1. Urlop powinien obowiązkowo informować Kupujących o przyczynie przerwy i dacie zakończenia przerwy w sprzedaży (obowiązek informacyjny)

2. Statystyki do ocen jakości pracy Sprzedawcy powinny być zamrażane i nie liczone w dniach gdy Sprzedawca nie ma żadnych aktywnych ofert

3. Wymagane czasy odpowiedzi na pytania powinny być przesuwane na dzień zakończenia urlopu

4. Urlop bierzemy często pod wpływem chwili, pogody, a nie planujemy tydzień wcześniej. Nie zaplanuję przecież z wyprzedzeniem choroby czy daty pogrzebu bliskiej osoby, gdy muszę zrobić dzień przerwy.

5. Urlop lub przerwa często trwa właśnie 1 dzień, a nie minimum 3 dni. Proszę to poprawić.

6. Nie straszymy Kupujących tydzień wcześniej że będą opóźnienia, bo to kłamstwo. Do ostatniego dnia realizujemy paczki terminowo.

W przypadku JDG prawa człowieka do wypoczynku i urlopu są gwarantowane Konstytucją RP, kartą praw podstawowych, prawami człowieka o wyższym statusie niż prawa gospodarcze czy konsumenckie. Tak samo w przypadku choroby lub wypadku skutkującego pobytem w szpitalu. Dlatego podczas urlopu lub choroby wszystkie terminy są obowiązkowo przesuwane. Allegro nie może domagać się aby Sprzedawca pilnie odpowiadał na pytania gdy zmarła mu bliska osoba lub gdy miał wypadek i jest na OIOMie. Nie wolno za to stosować kar. Tak samo urlop to są prawa podstawowe. Domaganie się pracy w szpitalu czy na urlopie jest nie tylko nieprzyzwoite, nieetyczne, ale prawnie zabronione. Proszę stosować się do Konstytucji.

Allegro potrafi za opóźnienie jednej odpowiedzi o kilka dni podczas urlopu zastosować drakońską karę nawet -700 pkt. oceny jakości, czyli najlepszego Sprzedawcę potrafi potraktować gorzej niż jakiegoś chińskiego złodzieja i oszusta. Blokuje to sprzedaż, utrudnia powrót z urlopu, dyskryminuje osoby chore lub korzystające okresowo z wypoczynku, do czego mamy przecież pełne prawo. Co innego jest Spółka, która ma obowiązek pracować stale, a co innego JDG czyli osoby samozatrudnione, które są osobami fizycznymi - czyli ludźmi chronionymi Konstytucją RP i prawami człowieka. Mamy XXI wiek, a nie czasy niewolnictwa i wyzysku. Jest w interesie Allegro aby pomagać w powrocie do aktywnej sprzedaży po przerwach czy urlopach, a nie przeszkadzać i karać za należny wypoczynek.

7 Komentarze
kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Pengano 

1 jest pomysł zaakceptowany od 3 lat 🙂

2 nic nie zrobią 

3 nic nie zrobią 

4 jest przerwa wygaszasz oferty od razu nic nie trzeba planować 

5 nie ma już 3 dni tak było wcześniej jak się planowało 😞

6 nikt nie straszy, wysyłasz paczki ostatniego dnia i kończysz sprzedaż 😄

Pengano
#14 Krzewiciel

Dzięki, faktycznie coś poprawili, ale nadal ta funkcja niewiele różni się od zwykłego wyłączenia ofert. Allegro nadal wymusza pracę podczas urlopów i stosuje potężne kary i dyskryminację wobec osób nie pracujących na urlopach. Co gorsze fatalne echa urlopu trwają wiele miesięcy zanim wróci się na właściwe tory. A wtedy może trafić się kolejny urlop czy przerwa chorobowa.

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐
Pengano
#14 Krzewiciel

Bardzo słusznie, Teraz trzeba walczyć o podanie powodu. Bo te komunikaty Allegro sugerują jakby firma wpadła w jakieś tarapaty. Chcą ewidentnie zniechęcić potencjalnych Klientów.

GaleriaAV
#11 Animator

Wygaszanie ofert przy tysiącach jest już bez sensu, allegro potrafi tak często zmieniać regulaminy i wymagania dot. wystawiania ofert , że wznawianie potem wszystkiego to wiele godzin roboty jak nie więcej, bo coś co wystawiało się jakiś czas temu było wystawione zgodnie z regulaminem, do tej pory cudem algorytmy tego nie poblokowały (bo też działają wybiórczo, i mimo poprawiania wszystkiego na bieżąco na istniejącą modłę zawsze jakiś ZONK się zdarzy - choćby przenosiny katalogów do innych kategorii ale to temat na inną dysputę jakich nie mało na forum). Kiedyś można było zaznaczyć opcję urlop, wysyłka po(data) był zielony widoczny napis a oferty sobie szły- komu to przeszkadzało? Ja radzę sobie z urlopem tak, że na stronie MÓJ SKLEP daję wielkimi literami info na banerze urlop od-do i o opóźnieniach w tym czasie, a na czas urlopu ustawiam wysyłkę np na 7 dni. Dodatkowo na bieżąco wysyłam powiadomienie przy każdym zakupie o urlopie ( ale to już moja fanaberia by się nie czepiano)- można to sobie ustawić w automacie jak ktos ma opcje). Trochę upierdliwe i nadal lekki nerwik na urlopie ale tysiąc razy mniejszy niż potem przy wznawianiu 2tys ofert z błedami o których się nie wiedziało POLECAM

Sa_nova
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane
Status zmieniony na: Weryfikowany

Cześć, @Pengano! Dziękuję za Twoją propozycję usprawnienia opcji przerwy w sprzedaży i tak szczegółowe rozpisanie Twojego pomysłu. Przekazałam wszystkie zaproponowane punkty, do działu odpowiedzialnego za przerwę w sprzedaży i zweryfikujemy możliwość wdrożenia zmian. 😊 

 

W kwestii poniższych punktów:

 

3. Wymagane czasy odpowiedzi na pytania powinny być przesuwane na dzień zakończenia urlopu - nie planujemy wprowadzenia zmian, w tym aspekcie. To co mogę tutaj zaproponować, to na czas urlopu ustawić automatyczny responder. 

 

4. Urlop bierzemy często pod wpływem chwili, pogody, a nie planujemy tydzień wcześniej. Nie zaplanuję przecież z wyprzedzeniem choroby czy daty pogrzebu bliskiej osoby, gdy muszę zrobić dzień przerwy - przerwę w sprzedaży możesz ustawić od "teraz" lub ustawić na konkretną datę, informację o tym znajdziesz w tym artykule. Jeśli masz coś innego na myśli, to będę wdzięczna za rozwinięcie propozycji. 

 

5. Urlop lub przerwa często trwa właśnie 1 dzień, a nie minimum 3 dni. Proszę to poprawić - taka opcja już jest dostępna, możesz ustawić przerwę w sprzedaży natychmiast i wznowić sprzedaż natychmiast. 

Pengano
#14 Krzewiciel

Nie rozumiem po co w ogóle dopuszczać pytania o przedmiot w sytuacji gdy sprzedaż jest wyłączona całkowicie, a przedmiot nie jest oferowany. Właśnie taki przypadek miałem na urlopie w zeszłym roku. Za udzielenie odpowiedzi z małym opóźnieniem dostałem jakieś kosmiczne -750 punktów! Jeśli chcecie responder no to zróbcie taki responder! Za co bierzecie pieniądze? To nie jest jakaś budowa zderzacza hadronów - prosta rzecz.

Są więc takie problemy podczas urlopu, ale najgorszy jest powrót do sprzedaży po zawieszeniu działalności na cały sierpień, bo wszelkie statystyki jakościowe nie mają danych. Taki Sprzedawca jest domyślnie traktowany jak najgorszy drań i bardzo źle oceniany.

Trzeba więc na wzór rankingów tenisowych zrobić zamrożenie rankingu na czas choroby czy urlopu, żeby dało się normalnie wrócić na właściwej pozycji, bez potrzeby półrocznego budowania rankingu. Jeśli natomiast macie za mało danych do prawidłowej oceny, to bierzcie pod uwagę 3 ostatnie miesiące, a nie jeden. Albo po prostu 300 ostatnich transakcji. Proste i logiczne. A nie jak teraz że liczycie do statystyk okres gdy nie było żadnej sprzedaży. To jest bez sensu.

Kolejny problem to brak możliwości informowania kupujących dlaczego jest wyłączona sprzedaż i kiedy będzie wznowiona. To jest chore i niezgodne z prawem, że nie pozwalacie rzetelnie informować Konsumentów co się dzieje z firmą.

15 lat temu poszedłbym za Allegro w ogień. Za góry złota nie przeszedłbym do konkurencji. Teraz kibicuję aby Wam się noga podwinęła, żeby rozwinęły się firmy konkurencyjne. To jest spowodowane Waszymi złośliwymi i wrogimi działaniami wobec Sprzedawców. Sprzedawcy nienawidzą Allegro. W innych systemach widzę ogromną chęć prawdziwego partnerstwa i współpracy, a nie wyzysku, utrudniania pracy i kompletnie bezsensownych działań jak tutaj. Nie słuchacie potrzeb i nie naprawiacie tego totalnie wadliwego i zabagnionego systemu.

oznacz moderatorów