anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wiadomości od sprzedawców do zamówienia

Kategorie
kupujący
kupujący 1001
inne
inne 206
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
287
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
107
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1003
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
509

Wiadomości od sprzedawców do zamówienia

Client:48834107
#8 Zapaleniec#

Po każdym większym zamówieniu dostaję zalew maili od sprzedawców, które są nieistotne: dziękujemy za zamówienie, pakujemy zamówienie, wystaw komentarz, itd. Czasami wśród tych maili jest coś istotnego, w stylu "nie wybrałeś koloru, prosimy o info", co łatwo można przeoczyć, ponieważ nie czytam większości z tych maili tylko od razu je archiwizuję.

Moja sugestia jest taka, żeby wiadomości dotyczące zakupu wpadały do komunikacji związanej z zamówieniem i były widoczne na zamówieniu jako osoban sekcja "rozmowy", ale (według ustawień użytkownika) nie przychodziły na maila. Dodatkowo sprzedawcy mogliby mieć możliwość pisania wiadomości, które wymagają akcji, np. wybrania koloru, poprawienia adresu, itp. - choć to jest dość ryzykowne, bo mogliby pisać "wystaw komentarz" w ten sposób.

Jeszcze lepiej by było gdyby czatbot alina rozpoznawał, że ta wiadomość wymaga od ciebie działania i allegro wysyłałoby specjalny rodzaj powiadomienia do takich zdarzeń.

7 Komentarze
mdrogeria
#21 Demiurg#

Owszem , ale co powiesz na wiadomość od klienta typu ,, przesyłka wraca bo nie dostałam informacji .....itp...itd ....

Client:48834107
#8 Zapaleniec#

No zgadzam się, to jest potrzebna informacja (dla niektórych), jeden klient kupuje rzadziej i obserwuje co się dzieje na mailu a drugi kupuje mnóstwo i nie jest w stanie przeglądać wszystkich wiadomości. Dlatego dobrze by było zbierać te wiadomości w zamówieniu (często są to odpowiedzi na maila od allegro, więc w tytule mają nr zamówienia) i według ustawienia kupującego wysyłać je na maila albo nie. Każdy sobie ustawi według uznania.

A informacje o przesyłce to jedna z funkcji allegro, więc oprócz tego, że sprzedawca wyśle maila to jeszcze allegro wysyła powiadomienia, że przesyłka jest w drodze. Wiadomo, nie każy używa aplikacji, nie każdy dostaje informacje od allegro na maila, więc sprzedawca może spokojnie to wysyłać mailem, jako powiadomienie do zamówienia. Ale np. moje ustawienia spowodowałyby, że tego bym nie otrzymał na email tylko zapisałoby się w zamówieniu.

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@Client:48834107 Cześć, dzięki za wiadomość. Nie planujemy przeniesienia wiadomości od sprzedających z Centrum Wiadomości do zakładki Kupione (do szczegółów zamówienia), czy ukrycia ich w innym miejscu, bo istnieje duże ryzyko, że kupujący nie odczyta wiadomości, która jest rzeczywiście istotna i wymaga jego reakcji. 

Jeśli mogę coś zasugerować, to utwórz w swojej skrzynce mejlową foldery, do których będą wpadały wiadomości z Allegro. Dzięki temu utrzymasz porządek w wiadomościach. 

Algorytm nie jest w tym momencie w stanie odróżnić wiadomości, które wymagają podjęcia przez klienta od tych informacyjnych (nie odróżni wiadomości z prośbą o usunięcie komentarza od prośby o jego wystawienie). 

pe_kol
#7 Wielbiciel#

@ko_alka  Moim zdaniem pochopnie odrzucony pomysł - miałem wpisywać to samo 😉

Dlaczego to jest potrzebne?

Wiele razy miałem potrzebę znalezienia korespondencji do danego zamówienia czy od sprzedawcy - głównie żeby znaleźć dowód zakupu. Ta sama kwestia jest jak jest jakiś problem z zakupem - nawet jak sprzedawca coś pisze to ja tego nie zauważam. Zwykle zaglądam do zakupów - jak widzę że coś jest nie tak to dopiero szukam wiadomości, co przy większej liczbie zakupów jest słabe (brak info o ofercie - tylko sprzedawca..., często jest sporo różnych wiadomości). Jak chce się zorientować co się dzieje z  zakupem to zaglądam do ZAKUPÓW a nie na swojego maila... I tu nie chodzi o porządek w mailach - tylko gdzie mam/szukam informacji o zakupach przez allegro. Dużo robicie żeby było fajnie i wszystko w waszym serwisie a tu wysyłacie nas do maila - jak za króla ćwieczka 😉
Technicznie to nie jest problem - można np pokazywać przy zakupach wszystkie wiadomości od danego sprzedawcy, albo choćby pokazać że są jakieś wiadomości od niego (z linkiem) + zaznaczenie nieprzeczytanych. Żeby był jakikolwiek punkt zaczepienia...

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:48834107  coś im nie wyszła zmiana 😞

Ograniczymy liczbę mejli dotyczących zamówienia, które dostają kupujący

Od kiedy: 1 lipca 2021

Uporządkujemy automatyczne powiadomienia transakcyjne, które dostają kupujący. Wyeliminujemy powiadomienia wysyłane przez sprzedających z zewnętrznych narzędzi, które dublują informacje wysyłane przez nas. Oznacza to, że sprzedający nie będzie mógł wysyłać do kupujących wiadomości, w których:

  • poinformuje o otrzymaniu wpłaty
  • prześle link do śledzenia przesyłki
  • poinformuje o poszczególnych etapach doręczenia przesyłki
  • poprosi o ocenę transakcji.
Dlaczego wprowadzamy tę zmianę

Kupującym przeszkadzają zdublowane informacje i duża liczba powiadomień w skrzynkach mejlowych. Dzięki tej zmianie znacznie ograniczymy liczbę takich mejli.

Cel zmiany: usprawnienie działania serwisu i obsługi użytkowników (artykuł 14.1 Regulaminu Allegro, litera d).

kostas11
#21 Demiurg#
Client:48834107
#8 Zapaleniec#

@kostas11 o! To nawet nie wiedziałem, że były takie zmiany. No i one rzeczywiście nie działają, dalej jest zalew wiadomości od sprzedawców. Może mój pierwotny opis nie był do końca jasny, za wiele wątków na raz.

Oczywiście ustawiłem sobie regułę na poczcie i wszystkie te wiadomości trafiają do folderu. Ale w takim przypadku po co w ogóle je dostawać skoro ich nawet nie przeglądam?

Przede wszystkim sprzedawcy nie korzystają z funkcji allegro, albo oprócz nich wysyłają jeszcze własną komunikację. Żeby zobrazować sytuację powiem, że w folderze mam ponad 3800 wiadomości!

Kilka przykładów komunikacji, które nie ma za bardzo sensu:

1. Autoresponder na wiadomość do nich z systemu o tym, że złożono u nich zamówienie. To jest nagminne. Czasem jest to ogólny autoresponder, bo ktoś ma tak skonfigurowaną pocztę, a czasami jest w tym "dziękujemy za zakup". Obie wiadomości bezwartościowe.

Client48834107_0-1683704666301.png

2. Dziękujemy za zakup (głównie baselinker) - no nie, ta wiadomość nie ma żadnego uzasadnienia.

Client48834107_1-1683704731043.png

3. Twoje zamówienie zostało wysłane - wiem: od allegro, od inpostu, od allegro w apce, od inpostu w apce, i tu dodatkowo wiem piąty raz od sprzedawcy

Client48834107_2-1683704831781.png

4. Zamówienie opłacone - znowu baselinker. No wiem, że opłacone, bo 30 sekund temu je składałem.

Client48834107_3-1683704891676.png

 

5. Paragon / faktura - czy w allegro nie ma funkcji do tego? Tu jeszcze się zgodzę, że to przychodzi na email, ale mogłoby być w allegro przy zakupie, zwłaszcza, że sprzedawcy nie dają żadnej referencji w tych mailach - nie ma numeru zamówienia z allegro.

Client48834107_4-1683704962233.png

Przykłady 1, 2, 3 i 4 to spam, nikomu niepotrzebne wiadomości, które zaśmiecają komunikację a w dodatku utrudniają pracę z zamówieniami.

No i na koniec przykład jednej komunikacji, tutaj akurat w widoku wiadomości allegro, ale to samo przychodzi na maila jako kopia. "Dziękujemy za wysłaną do nas wiadomość" - jaką wiadomość?

Client48834107_5-1683705387134.png

oznacz moderatorów