anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Mniej powiadomień do kupującego - prośba o opinię

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Witajcie,

Obecnie, gdy klient kupi coś na Allegro, otrzymuje od kilku do nawet kilkunastu powiadomień: od Allegro, sprzedającego i przewoźnika. W przypadku częstych zakupów liczba maili robi się przytłaczająca, a przy tym duża część z nich jest niepotrzebna. Kupujący w wielu miejscach sygnalizują nam swoje niezadowolenie z tego powodu. Dlatego zdecydowaliśmy się to zmienić.

Już teraz zmniejszyliśmy liczbę przypomnień o ocenie transakcji. Chcemy też testowo połączyć maile transakcyjne, np. maila z potwierdzeniem złożenia zamówienia oraz z potwierdzeniem wpłaty. Jeśli kupujący pozytywnie ocenią zmianę, będziemy łączyć kolejne maile.

Chcemy również namawiać Was do rezygnacji z wysyłania maili z zewnętrznych systemów, które dublują informacje przekazywane kupującym przez Allegro (np. z narzędzi do zarządzania sprzedażą). Zdajemy sobie jednak sprawę, że to może wpłynąć na Waszą działalność. Jesteśmy na wstępnym etapie planowania tej zmiany i zależy nam na Waszej opinii!

Jak Waszym zdaniem takie rozwiązanie się sprawdzi? Czy widzicie zagrożenia z tym związane? Które informacje z zewnętrznych systemów są Waszym zdaniem kluczowe dla kupujących? Z góry dziękujemy za każdą merytoryczną uwagę i komentarz!

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
112 ODPOWIEDZI 112

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

@Pascon dzięki za komentarz, zobaczymy co uda się zrobić w temacie 🙂

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Z natury klienci nie czytają wiadomości , jedyna to chyba ,, sprawdź status swojej przesyłki ,, Od ok. 2 tygodni nie wysylam wiadomości zewnętrznych tylko dla przesyłek Inpost / tak sondażowo / i nie zauważyłem wzrostu ilości pytań związanych z tymi przesyłkami .

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@mdrogeria o to właśnie chodzi. Wcześniej ograniczało się ilość papieru, teraz przyszedł też czas na ograniczanie ilości bajtów na serwerach pocztowych 🙂 Dzięki.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

mimo wszystko wolałbym żeby pozostało po staremu.Ludzie sie przyzwyczaili, a każdy kto sprzedaje wie, że klienci są różni.

Jeden kumaty, drugi "totalne przeciwieństwo".

Nie znamy skutków tego działania i jaka lawina niepotrzebnych pytań spadnie na sprzedających z powodu braku maili.

Może niech to kupujący decyduje jakie maile chce dostawać i niech sobie pozaznacza "ptaszkami" te ktore wybrał

oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

Rozumiemy obawy, dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na tę dyskusję z Wami. Sądzimy, że jeśli przeprowadzilibyśmy zmiany powoli, krok po kroku, informując kupujących o tym, co się dzieje, moglibyśmy znacząco odciążyć wszystkich od nadmiarowej komunikacji. 

Temat dodatkowych zgód na powiadomienia jest u nas również na tapecie.

Dzięki za Twoją opinię @Client:80340374 🙂 

oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

@mdrogeria to bardzo ciekawe, co piszesz. Spotkaliśmy się już z obawami sprzedających, że jeśli wyłączą swoje maile, zaleją ich pytania o przesyłki. Zastanawiamy się czy może to od czegoś zależeć? Skali działania? Sprawności realizacji zamówień?

Czy wyłączenie tych wysyłek kosztowało Cię dużo pracy? I co spowodowało, że to zrobiłeś? 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

@mdrogeria ok, a co z tymi adresami mailowymi dalej robisz? Bo chyba nie do końca rozumiem jak to operacyjnie funkcjonuje 🙂 Jeśli pytam o zbyt dużo, dawaj znać, zakończymy wątek 🙂

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

fixxxer_beny nie korzystam z managera sprzedaży , dla mnie wystarczająca jest zakladka ,, zamówienia ,, oraz skrzynka e-mail .Pewnie nie zdecydowałbym się na ten eksperyment wcześniej , ale uważam ,że jeśli allegro wysyła wiadomość ,, sprawdź status swojej przesylki ,, to po co jeszcze jedna informacja o tej samej treści odemnie

oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

@mdrogeria Rozumiem, dzięki za wyjaśnienie. A co Cię teraz skłoniło do zmiany? Allegro wysyła ten mail od dawna, dlaczego akurat teraz chciałeś to przetestować i to w piku przedświątecznych zamówień? Mogłeś się narazić na negatywne konsekwencje, więcej pracy na odpowiadanie na zapytania etc.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

Nie chcę się kłócić - jestem daleki od tego, ale w swojej skrzynce mam maila "Sprawdź status swojej przesyłki" z 2017 😉 

Dzięki za rozmowę @mdrogeria Twój głos był dla mnie niezwykle cenny 🙂

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

 

 

oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

cześć @mdrogeria 🙂 czy nadal nie wysyłasz swoich powiadomień? Jak to wpływa na ilość zapytań od kupujących? Jestem ciekaw jak to wyglądało w piku sprzedażowym i po nim.

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@msniezek Jako kupująca chcę maile:

1. Sprzedający otrzymał Twoją wpłatę

2. O wysyłce towaru.

Innych nie potrzebuję.

Jako sprzedająca, chcę by kupujący otrzymali maile:

1. Wygrałeś / kupiłeś

2. Sprzedający wysłał

3. Przypomnienie o wpłacie

4. Przypomnienie o komentarzu

Ula

Ula
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@WREDZIA-W1 Tym co napisałaś czego chcesz jako kupująca, wykluczasz punkt pierwszy z listy czego chcesz jako sprzedająca😛

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro

@Knowhere komentarz @WREDZIA-W1 pokazuje, że potrzeby komunikacyjne kupującego i sprzedającego nieco się rozjeżdżają, co jest dość naturalne w mojej opinii. Niemniej jesteśmy tu po to właśnie, żeby spróbować ten rozjazd jak najbardziej zniwelować.

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@Knowhere Wiem 🙂 Kupujący i sprzedający mają różne potrzeby . Sprzedaję w licytacjach, a kupuję Kup teraz. Wygrywający licytację nie zawsze wiedzą, że wygrali, stąd potrzeba maila, którego ja nie potrzebuję, bo wiem,że kupiłam 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

SANGI
#7 Wielbiciel#

Allegro się robi jednym wielkim spamem, milion powiadomień, okienka z prośbami o opinie... kiedyś 100% zakupów dokonywałem na allegro teraz może 30% bo to jest masakrycznie męczące. Pomijając zero szans na "niespodziankę" bo po każdym zakupie dostaje się ciągle powiadomienia co się kupiło, że zapłaciło itd. prezentów już nigdy na allegro nie zamówię. Musiałbym mieć osobny komputer do obsługi tak masakrycznie spamującego serwisu.

oznacz moderatorów