Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
Obecnie, gdy klient kupi coś na Allegro, otrzymuje od kilku do nawet kilkunastu powiadomień: od Allegro, sprzedającego i przewoźnika. W przypadku częstych zakupów liczba maili robi się przytłaczająca, a przy tym duża część z nich jest niepotrzebna. Kupujący w wielu miejscach sygnalizują nam swoje niezadowolenie z tego powodu. Dlatego zdecydowaliśmy się to zmienić.
Już teraz zmniejszyliśmy liczbę przypomnień o ocenie transakcji. Chcemy też testowo połączyć maile transakcyjne, np. maila z potwierdzeniem złożenia zamówienia oraz z potwierdzeniem wpłaty. Jeśli kupujący pozytywnie ocenią zmianę, będziemy łączyć kolejne maile.
Chcemy również namawiać Was do rezygnacji z wysyłania maili z zewnętrznych systemów, które dublują informacje przekazywane kupującym przez Allegro (np. z narzędzi do zarządzania sprzedażą). Zdajemy sobie jednak sprawę, że to może wpłynąć na Waszą działalność. Jesteśmy na wstępnym etapie planowania tej zmiany i zależy nam na Waszej opinii!
Jak Waszym zdaniem takie rozwiązanie się sprawdzi? Czy widzicie zagrożenia z tym związane? Które informacje z zewnętrznych systemów są Waszym zdaniem kluczowe dla kupujących? Z góry dziękujemy za każdą merytoryczną uwagę i komentarz!
@msniezek Maciek z powodów świątecznych dokonałem dzisiaj zakupu, otrzymałem:
- email do Allegro "Kupiłeś...."
- email od Allegro " Sprzedajacy XXX otrzymał Twoją wpłatę"
- email od Sprzedajacego " dziękujemy za zakupy"
- email od Sprzedajacego na temat wyboru koloru ( fakt nie dokonałem - mea culpa - email przydatny)
- email Inpost - "potwierdzenie nadania przesyłki"
- email Allegro - "Sprawdź status swojej przesyłki"
6 emaili w ciągu ok 2h - z jednej strony spam, z drugiej niby każdy ważny.....
Może te dwa ostatnie jakoś połączyć?
Nie wiem czy pomogłem i czy to było merytoryczne 🤔 ?
@pinsplash było super merytorycznie 🙂 Dzięki. Zależy nam też na Waszej - sprzedających - perspektywie, tak żeby nasze ruchy nie wpłynęły na Wasz biznes i żebyście byli na nie przygotowani.
@msniezek Powiem Ci tak, 6 emaili to dużo i jak dużo kupujesz to sporo ląduje w spamie ( czego każdy Sprzedający chce uniknąć) z drugiej strony oprócz połączenia ostatnich dwóch emaili ( Inpost + Status Przesyłki) nie bardzo mam pomysł co można "obciąć"...
@mdrogeria To systemowo, ale Sprzedający wysyłają tę swoje, i jak widac na moim przykładzie ( kolor) jest to czasem potrzebne.
Naszą ambicją jest "kupiłeś i zapłaciłeś" w jednym mailu, niezależnie od tego, ile przedmiotów i od ilu sprzedających kupujesz (dla zakupów z jednego koszyka i przy płynnej płatności następującej zaraz po zakupie). No i oczywiście forma kupiłeś/kupiłaś 🙂
Trwają też prace nad mailem wysyłanym z automatu dla nieopłaconych zakupów (dla narzędzi dostępnych w abonamencie).
@fixxxer_beny a co jeśli kupiłam i nie w tym momencie zapłaciłam?Chcę zapłacić jutro ale już dziś chciałabym wiedzieć, że kupiłam🤔
@ifonka-zaba na spokojnie, takie przypadki również obsłużymy 🙂 Logika będzie mniej więcej taka: sprawdzimy w jakim czasie opłacanych jest najwięcej zakupów - załóżmy, że są 3 minuty.
Jeśli zapłacisz w ciągu 3 minut, wyślemy 1 maila "kupiłaś i zapłaciłaś. Jeśli po 3 minutach nie zapłacisz, wyślemy "kupiłaś", a po opłaceniu wyślemy "zapłacisz".
Ma to sens? 🙂
@fixxxer_beny Jasne 🙂
@pinsplash dzięki za Twój komentarz, przyglądamy się mailom dot. przesyłek, bo tej komunikacji wychodzi sporo i z "trzech stron" (Allegro, sprzedający, przewoźnicy). Natomiast musimy wyważyć proporcje między agregacją/redukcją a nie czekaniem na informacje o tym, że paczka wyszła/kurier w drodze. Zwłaszcza w dobie tak szybkiego realizowania zamówień i wysyłania paczek 🙂
@fixxxer_beny Dear Benny sporo by załatwiły aplikacje z funkcją push. Ale niestety one często się nie sprawdzają : Inpost - ostatnio muszę sam "odświeżać" bo push nie działa - a aplikacja Allegro jest tak ułomna i tak wielu funkcji w niej nie ma porównując do Allegro na PC, że szkoda gadac. Dlatego ludzie nie instalują aplikacji...
@pinsplash pushe mają swoje ograniczenia techniczne i jak sam zauważasz potrafią się "zapchać" - ja też nie dostaję aktualnie nic z aplikacji inPostu (czyżby przeciążenie spowodowane pikiem świątecznym?), wszystko muszę ręcznie sprawdzać. Poza tym musimy również pamietać o użytkownikach desktopa, bo nie każdy ma apkę i z różnych względów może jej nigdy nie zainstalować.
Myślimy trochę o tym czy kanały poszczególnych powiadomień (mail, push) nie powinny zależeć od tego na jakim urządzeniu ktoś cześciej kupuje.
@fixxxer_beny errata jeszcze jeden email z fakturą.... czyli w sumie 7... do JEDNEJ transakcji
@pinsplash a jak chciałbyś dostać fakturę? W którymś z maili wysyłanych w procesie z automatu Allegro? A może po prostu dostępną w szczegółach zamowienia w "Moim allegro"?
@fixxxer_beny z fakturą moze być problem, bo sprzedajacy wystawiają ze swoich systemów ksiegowych...
@pinsplash Ok, a gdyby można było ją wysłać na jakiś adres mailowy z tytułem zawierającym ID transakcji, a ta lądowałaby w zamówieniu? Ma to sens?
@fixxxer_beny poszukaj na forum, wiele serwerów blokuj allegromail jako spam - to spore zagrożenie.
@pinsplash Na odwrót - to allegromail blokuje wiele serwerów jako spam😁
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
"po prostu dostępną w szczegółach zamowienia w "Moim allegro" "- Ameryyyykkaa, już wcześniej to zgłaszaliśmy, żeby nie trzeba było spamować Klientów ze swoich systemów fakturami. Sam jak kupuję, chce mieć 'papiery' w jednym miejscu.
Sprzedając praktycznie codziennie dostajemy maila albo dyskusję - "niekompletne zamówienie" - 'brak FV w zamówieniu', a my oczywiście wysyłamy na maila a tam skrzynki przepełnione, leżą w spamie itd.