anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Mniej powiadomień do kupującego - prośba o opinię

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Witajcie,

Obecnie, gdy klient kupi coś na Allegro, otrzymuje od kilku do nawet kilkunastu powiadomień: od Allegro, sprzedającego i przewoźnika. W przypadku częstych zakupów liczba maili robi się przytłaczająca, a przy tym duża część z nich jest niepotrzebna. Kupujący w wielu miejscach sygnalizują nam swoje niezadowolenie z tego powodu. Dlatego zdecydowaliśmy się to zmienić.

Już teraz zmniejszyliśmy liczbę przypomnień o ocenie transakcji. Chcemy też testowo połączyć maile transakcyjne, np. maila z potwierdzeniem złożenia zamówienia oraz z potwierdzeniem wpłaty. Jeśli kupujący pozytywnie ocenią zmianę, będziemy łączyć kolejne maile.

Chcemy również namawiać Was do rezygnacji z wysyłania maili z zewnętrznych systemów, które dublują informacje przekazywane kupującym przez Allegro (np. z narzędzi do zarządzania sprzedażą). Zdajemy sobie jednak sprawę, że to może wpłynąć na Waszą działalność. Jesteśmy na wstępnym etapie planowania tej zmiany i zależy nam na Waszej opinii!

Jak Waszym zdaniem takie rozwiązanie się sprawdzi? Czy widzicie zagrożenia z tym związane? Które informacje z zewnętrznych systemów są Waszym zdaniem kluczowe dla kupujących? Z góry dziękujemy za każdą merytoryczną uwagę i komentarz!

oznacz moderatorów
112 ODPOWIEDZI 112

pinsplash
#21 Demiurg#

@msniezek  Maciek z powodów świątecznych dokonałem dzisiaj zakupu, otrzymałem:

- email do Allegro "Kupiłeś...."

- email od Allegro " Sprzedajacy XXX otrzymał Twoją wpłatę"

- email od Sprzedajacego " dziękujemy za zakupy"

- email od Sprzedajacego na temat wyboru koloru ( fakt nie dokonałem - mea culpa - email przydatny)

- email Inpost - "potwierdzenie nadania przesyłki"

- email Allegro - "Sprawdź status swojej przesyłki"

6 emaili w ciągu ok 2h - z jednej strony spam, z drugiej niby każdy ważny.....

Może te dwa ostatnie jakoś połączyć?

Nie wiem czy pomogłem i czy to było merytoryczne 🤔 ?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@pinsplash było super merytorycznie 🙂 Dzięki. Zależy nam też na Waszej - sprzedających - perspektywie, tak żeby nasze ruchy nie wpłynęły na Wasz biznes i żebyście byli na nie przygotowani.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@msniezek Powiem Ci tak, 6 emaili to dużo i jak dużo kupujesz to sporo ląduje w spamie ( czego każdy Sprzedający chce uniknąć) z drugiej strony oprócz połączenia ostatnich dwóch emaili ( Inpost + Status Przesyłki) nie bardzo mam pomysł co można "obciąć"...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@mdrogeria To systemowo, ale Sprzedający wysyłają tę swoje, i jak widac na moim przykładzie ( kolor) jest to czasem potrzebne.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro.pl

Naszą ambicją jest "kupiłeś i zapłaciłeś" w jednym mailu, niezależnie od tego, ile przedmiotów i od ilu sprzedających kupujesz (dla zakupów z jednego koszyka i przy płynnej płatności następującej zaraz po zakupie). No i oczywiście forma kupiłeś/kupiłaś 🙂 

Trwają też prace nad mailem wysyłanym z automatu dla nieopłaconych zakupów (dla narzędzi dostępnych w abonamencie).

oznacz moderatorów

ifonka-zaba
#14 Krzewiciel#

@fixxxer_beny a co jeśli kupiłam i nie w tym momencie zapłaciłam?Chcę zapłacić jutro ale już dziś chciałabym wiedzieć, że kupiłam🤔

____________
dla przyjaciół Żaba
oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro.pl

@ifonka-zaba na spokojnie, takie przypadki również obsłużymy 🙂 Logika będzie mniej więcej taka: sprawdzimy w jakim czasie opłacanych jest najwięcej zakupów - załóżmy, że są 3 minuty.

Jeśli zapłacisz w ciągu 3 minut, wyślemy 1 maila "kupiłaś i zapłaciłaś. Jeśli po 3 minutach nie zapłacisz, wyślemy "kupiłaś", a po opłaceniu wyślemy "zapłacisz". 

Ma to sens? 🙂 

oznacz moderatorów

ifonka-zaba
#14 Krzewiciel#

@fixxxer_beny  Jasne 🙂

____________
dla przyjaciół Żaba
oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro.pl

@pinsplash dzięki za Twój komentarz, przyglądamy się mailom dot. przesyłek, bo tej komunikacji wychodzi sporo i z "trzech stron" (Allegro, sprzedający, przewoźnicy). Natomiast musimy wyważyć proporcje między agregacją/redukcją a nie czekaniem na informacje o tym, że paczka wyszła/kurier w drodze. Zwłaszcza w dobie tak szybkiego realizowania zamówień i wysyłania paczek 🙂 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@fixxxer_beny  Dear Benny  sporo by załatwiły aplikacje z funkcją push. Ale niestety one często się nie sprawdzają : Inpost - ostatnio muszę sam "odświeżać" bo push nie działa - a aplikacja Allegro jest tak ułomna i tak wielu funkcji w niej nie ma porównując do Allegro na PC, że szkoda gadac. Dlatego ludzie nie instalują aplikacji...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro.pl

@pinsplash pushe mają swoje ograniczenia techniczne i jak sam zauważasz potrafią się "zapchać" - ja też nie dostaję aktualnie nic z aplikacji inPostu (czyżby przeciążenie spowodowane pikiem świątecznym?), wszystko muszę ręcznie sprawdzać. Poza tym musimy również pamietać o użytkownikach desktopa, bo nie każdy ma apkę i z różnych względów może jej nigdy nie zainstalować.

Myślimy trochę o tym czy kanały poszczególnych powiadomień (mail, push) nie powinny zależeć od tego na jakim urządzeniu ktoś cześciej kupuje. 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@fixxxer_beny errata jeszcze jeden email z fakturą.... czyli w sumie 7... do JEDNEJ transakcji

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro.pl

@pinsplash a jak chciałbyś dostać fakturę? W którymś z maili wysyłanych w procesie z automatu Allegro? A może po prostu dostępną w szczegółach zamowienia w "Moim allegro"?

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@fixxxer_beny z fakturą moze być problem, bo sprzedajacy wystawiają ze swoich systemów ksiegowych...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

fixxxer_beny
Ekspert Allegro.pl

@pinsplash Ok, a gdyby można było ją wysłać na jakiś adres mailowy z tytułem zawierającym ID transakcji, a ta lądowałaby w zamówieniu? Ma to sens?

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@fixxxer_beny poszukaj na forum, wiele serwerów blokuj allegromail jako spam - to spore zagrożenie.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@pinsplash Na odwrót - to allegromail blokuje wiele serwerów jako spam😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Pascon
#9 Pomysłodawca#

"po prostu dostępną w szczegółach zamowienia w "Moim allegro" "- Ameryyyykkaa, już wcześniej to zgłaszaliśmy, żeby nie trzeba było spamować Klientów ze swoich systemów fakturami. Sam jak kupuję, chce mieć 'papiery' w jednym miejscu. 

Sprzedając praktycznie codziennie dostajemy maila albo dyskusję - "niekompletne zamówienie" - 'brak FV w zamówieniu', a my oczywiście wysyłamy na maila a tam skrzynki przepełnione, leżą w spamie itd. 

oznacz moderatorów