anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wydłużenie czasu na ocenę kupionych produktów oraz dyskusję ze sprzedawcą

Kategorie
kupujący
kupujący 1041
inne
inne 217
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
358
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Wydłużenie czasu na ocenę kupionych produktów oraz dyskusję ze sprzedawcą

Edyta1965
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, 

Od jakiegoś czasu wykańczam / urządzam nowe mieszkanie. Sporo potrzebnych produktów kupowałam z allegro jeszcze na etapie remontu. Część zakupionych produktów okazała się problematyczna po dłuższym upływie czasu (nawet po roku). Krótki czas zarówno na ocenę jak i dyskusję ze sprzedawcą wspiera sprzedaż produktów o niskiej jakości. Kontakt ze sprzedającym na własną rękę najczęściej kończy się zostawieniem klienta bez rozwiązania problemu lub koniecznością dopłaty (np. do naprawy) do słabej jakości produktu... Taka sytuacja dot. również produktów na gwarancji, gdzie sprzedawcy przypisują winę kupującemu. Nie ma możliwości zweryfikowania słuszności tej decyzji, oprócz długiej i czasochłonnej procedury u Rzecznika Praw Konsumenta.... Produkty takie jak np. odpływ liniowy lub bateria prysznicową są związane z długim używaniem i wydaje mi się, że 3 miesiące użytkowania tych towarów to za krótki czas aby wystawić rzetelną ocenę. 

Zgłaszam pomysł, aby wydłużyć czas dyskusji ze sprzedawcą oraz czas na ocenę produktów, co umożliwi ochronę kolejnych kupujących przed zakupem słabej jakości produktów. Proszę o pozytywne rozpatrzenie tego pomysłu - uważam, że przyczyni się to zwiększenia jakości sprzedawanych towarów na Allegro. 

Pozdrawiam

37 Komentarze
Client:79577720
#14 Krzewiciel#

Super pomysł, najlepiej dożywotnio! 

ZibiK30
#18 Luminarz#

A pisali że teraz ma być lub jest 14 dni dyskusja

@Edyta1965 Ta niska jakość produktów wynika zwykle z jej niskiej ceny. Bo jak to mówią, gdy przychodzisz do sklepu coś kupić i mówisz, żeby było najlepsze i najtańsze a sprzedawca od razu Ci odpowiada informując iż mówisz od dwóch rożnych rzeczach 😉

mdrogeria
#21 Demiurg#

Edyta1965 warunki oferty masz jasne w każdej aukcji . Jeśli uważasz ,że gwarancja jest zbyt krótka poszukaj innego sprzedawcy . Dyskusje muszą mieć przedział czasowy bo sprzedawca nic innego by nie robił tylko obsługiwał spory .

Edyta1965
#7 Wielbiciel#

@ZibiK30 Niestety, nie zawsze sugerowałam się niską ceną przy wyborze produktów - dla przykładu bateria prysznicowa kosztująca 1000zł - wydaje mi się, że nie jest to cena produktu z niskiej półki, a jednak mimo zapewnień producenta o wysokiej jakości produktu i 2 letniej gwarancji bateria po 6 miesiącach ma wadę. Sprzedający oczywiście reklamacji nie uznał. Czy słusznie? - Nie wiem. Ale jeśli problem byłby zgłoszony przez Dyskusję to jestem pewna, że w razie wątpliwości zespół Allegro mógłby pomóc. Niestety przy tak krótkim czasie na dyskusję jestem na przegranej pozycji....

Edyta1965
#7 Wielbiciel#

@mdrogeria Zgadzam się, że dyskusje powinny mieć przedział czasowy, ale uważam, że powinien być on wydłużony (jak w tytule). Może w takim razie warto wprowadzić dłuższą dyskusję na produkty, które powinny być trwałe i służyć klika lat?

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@Edyta1965 

A jak kupisz w zwykłym sklepie to jaką masz pewność że uwzględnią Ci gwarancję?

Knowhere
#21 Demiurg#

@Edyta1965 Przecież obecnie masz 6 miesięcy na założenie sporu (dyskusji). To mało?

ares_
#14 Krzewiciel#

@Edyta1965 Zgadzam się z tym, że Allegro mogło by wprowadzić jakiś system reklamacji ale na innych zasadach niż działa obecnie dyskusja. Dyskusje często wymuszają na sprzedawcach uznanie reklamacji pod groźbą obniżenia jakości sprzedaży lub w ostateczności blokady konta a klienci wykorzystują to na swoją korzyść. Dyskusje mają służyć do rozwiązywania problemów z zamówieniami a reklamacje po roku użytkowania przedmiotu to już zupełnie coś innego. Sama napisałaś, że sprzedawca nie uznał Ci reklamacji i nie wiesz czy słusznie czy nie i w takim przypadku Allegro nie powinno się wtrącać. Od tego są odpowiednie urzędy. Kupując w sklepie stacjonarnym też nie masz gwarancji, że sprzedawca uzna reklamację.

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Oczywiście masz prawo reklamacji a nawet zwrotu jeśli była wada ukryta co najmniej do roku od jej ujawnienia. Wiem, ze dyskusja szybciej pomaga na allegro niż reklamacje i wykłócanie się, ale możesz się z tą wadą zwrócić o pomoc do rzecznika praw konsumenta i pomoże jeśli nie było zakupione na firmę. Możesz się odwołać od reklamacji i zwrócić o pomoc bezpośrednio do producenta, może okaże się że to była jakaś podróbka 😉

Edyta1965
#7 Wielbiciel#

@szejk-gmbh  @ares_ Popularne sklepy budowlane i meblowe mają specjalistów, gdzie są rozpatrywane takie sytuacje i do tej pory nie miałam problemu z reklamacją, jest to wszystko raczej 'pro-klient'... Nauczona doświadczeniami wybieram już teraz takie sklepy stacjonarne bo nie są tak anonimowe jak Allegro i dbają o kupujących. Jednak męczenie się z produktami, które już na Allegro kupiłam i potem zamontowałam (a ich wymiana wiąże się z ogromnymi wydatkami - jak np. odpływ liniowy)  przypominają mi o problemie, dlatego zdecydowałam się poruszyć ten temat. Można powiedzieć, że czuję się po prostu oszukana i nie chcę, aby takie problemy się powtarzały u innych osób.

@Knowhere Tak, uważam, że to za mało. Dlatego właśnie zgłosiłam ten pomysł, wydaje mi się, że opis problemu jednoznacznie wskazuje jakie mam w tym temacie zdanie...

oznacz moderatorów