anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wydłużenie czasu na ocenę kupionych produktów oraz dyskusję ze sprzedawcą

Kategorie
kupujący
kupujący 1058
inne
inne 218
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
386
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
198
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1009
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Wydłużenie czasu na ocenę kupionych produktów oraz dyskusję ze sprzedawcą

Edyta1965
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, 

Od jakiegoś czasu wykańczam / urządzam nowe mieszkanie. Sporo potrzebnych produktów kupowałam z allegro jeszcze na etapie remontu. Część zakupionych produktów okazała się problematyczna po dłuższym upływie czasu (nawet po roku). Krótki czas zarówno na ocenę jak i dyskusję ze sprzedawcą wspiera sprzedaż produktów o niskiej jakości. Kontakt ze sprzedającym na własną rękę najczęściej kończy się zostawieniem klienta bez rozwiązania problemu lub koniecznością dopłaty (np. do naprawy) do słabej jakości produktu... Taka sytuacja dot. również produktów na gwarancji, gdzie sprzedawcy przypisują winę kupującemu. Nie ma możliwości zweryfikowania słuszności tej decyzji, oprócz długiej i czasochłonnej procedury u Rzecznika Praw Konsumenta.... Produkty takie jak np. odpływ liniowy lub bateria prysznicową są związane z długim używaniem i wydaje mi się, że 3 miesiące użytkowania tych towarów to za krótki czas aby wystawić rzetelną ocenę. 

Zgłaszam pomysł, aby wydłużyć czas dyskusji ze sprzedawcą oraz czas na ocenę produktów, co umożliwi ochronę kolejnych kupujących przed zakupem słabej jakości produktów. Proszę o pozytywne rozpatrzenie tego pomysłu - uważam, że przyczyni się to zwiększenia jakości sprzedawanych towarów na Allegro. 

Pozdrawiam

37 Komentarze
matrix85
#7 Wielbiciel#

Brakuje możliwości modyfikacji oceny produktu. Zdarza się, że produkt po czasie, nadmiernie się eksploatuje, co powinno mieć wpływ na ostateczną ocenę produktu. Np. mata do ćwiczeń- używam jej kilka tygodni, wszystko jest super, więc wystawiam ocenę 5, ale po roku zaczyna się strzępić, co jest uznawane przez sprzedawcę za normalne zjawisko. W takiej sytuacji chciałbym zmienić ocenę na niższą z odpowiednią adnotacją. 

Obecnie pozostaje nie wystawiać oceny przez długi czas, aby upewnić się czy produkt spełnia oczekiwania, ale wtedy wiele produktów będzie nieocenionych lub po dłuższym czasie całkiem możliwe, że zapomni się je ocenić.

Podsumowują, uważam, że oceny produktów powinny być modyfikowalne, przynajmniej do dwóch lat po kupnie. Oceny produktów byłyby zdecydowanie bardziej miarodajne niż to ma miejsce obecnie.

Skyler18
#8 Zapaleniec#

Dlaczego na ocenę sprzedawcy jest tylko 90 dni?

Skoro allegro pozwala na wystawianie ofert z dłuższym terminem realizacji?

jak w takim wypadku ocenić sprzedającego jeżeli nie wywiązuje się umów? naprawdę allegro nie widzi w tym problemu?

Client:110809100
#1 Nowicjusz#

Obecnie Allegro pozwala na edycję/skasowanie komentarza tylko przez kilka miesięcy po zakupie. Tym czasem rękojmia trwa 2 lata. Powoduje to, że kupujący którzy nie są zadowoleni z obsługi posprzedażowej nie mają możlwiości ostrzeżenia innych kupujących, że dany sprzedawca sprawia problemy przy obsłudze reklamacji.

 

Moim zdaniem kopujący powinni mieć możliwość zmiany komentarza tak długo jak trwa rękojmia.

ares_
#14 Krzewiciel#

Nie, nie powinni. Komentarz ma dotyczyć obsługi zamówienia a nie wymuszania na sprzedających pozytywnej decyzji reklamacyjnej. 

Client:110809100
#1 Nowicjusz#

LOL

Komentarz dotyczy CAŁEJ transakcji, w tym obsługi posprzedażowej.

DetalTaniejHurt
#8 Zapaleniec#

Miesiąc temu Klientka odesłała do mnie zakupiony rok temu zestaw samochodowy pisząc. że dziecku się znudzilo żebym zwróciła jej pieniądze !

Nie wiedziałam czy sie smiać czy płakać ? 😛

Powolywała się na jakąś promocje SMART !

Tu pytanie do Klientów podobnie myslących co Ja mam z tym zrobić?

Sprzedać jako nowe chcociaż ma ślady użytkowania? 

zeby było śmiesznie w uwagach allegro napisala, że towar jest uszkodzony  - po roku czasu 😞 

Proponuje Wam iść z kupionym przed rokiem towarem (uzywanym przez Was) nawet z paragonem i powiedzieć, że chcecie zwrócić, bo dziecku sie znudziło !

Zdziwi Was reakcja ekspedienta - moja była taka sama !

_woo-cash_
#7 Wielbiciel#
 
ares_
#13 Ambasador#
26-04-2023 09:04
 
 

Nie, nie powinni. Komentarz ma dotyczyć obsługi zamówienia a nie wymuszania na sprzedających pozytywnej decyzji reklamacyjnej. 

Nie zgodzę się. Odpowiedzialność sprzedawcy za to co sprzedaje nie kończy się z chwilą wydania rzeczy kupującemu. Często to właśnie obsługa posprzedażowa "robi opinię". Nie jest sztuką obsługiwać sprawnie przypadki, w których wszystko jest w porządku i klient jest zadowolony. Prawdziwą sztuką jest utrzymać klienta, gdy coś pójdzie nie tak, jak powinno, gdy sprzedawany towar okaże się niepełnowartościowy itd. A serio - jest to możliwe. Spotkałem kilku sprzedawców, którzy "kupili mnie" właśnie obsługą posprzedażową.

DetalTaniejHurt
#7 Wielbiciel#
‎03-06-2023 13:26
 
 

Miesiąc temu Klientka odesłała do mnie zakupiony rok temu zestaw samochodowy pisząc. że dziecku się znudzilo żebym zwróciła jej pieniądze !

Nie wiedziałam czy sie smiać czy płakać ?

Powolywała się na jakąś promocje SMART !

Jeśli jest to bezpodstawne zachowanie klienta, to w czym problem? Przecież do czegoś chyba zostało powołane Centrum Sporów Allegro? Ja bym nie uznał takiej "reklamacji" (chyba że w opisie aukcji było zapisane, że towar jest z gwarancją nieznudzenia się dziecku przez 2 lata ;)).

Choć rozumiem problem, bo teraz nie wiadomo co zrobić z towarem - jak "zmusić" klientkę do jego odbioru. Natomiast żadne przepisy (i chyba raczej żadna promocja SMART!) nie dają prawa do zwrotu towaru po roku (wyłączając odpowiedzialność sprzedawcy za wady, ale z tego co rozumiem ten towar nie był wadliwy - jeśli potrzeba było roku, żeby się znudził, to raczej dziecko jest wadliwe, a nie towar, bo moje dzieci się nudzą po tygodniu).

Natomiast ma to też dobrą stronę - nie każdy może mieć taką anegdotę w portfolio. 😉

basstech76
#7 Wielbiciel#

Wniosek o zmianę czasu wystawiania ocen za zakupiony towar. Niektore wyroby mogą mieć ukryte wady, które wychodzą po czasie. Np. rower dziecięcy może mieć plastikowe łożysko, kupiony na święta, będzie używany za kilka miesięcy, po czym łożysko zatrze się po kolejnych kilku. 

Można też np. przytoczyć preparat wspomagający zimowanie pszczół. Jego skuteczność może być zweryfikowana dopiero po niecałym roku od użycia... 

Czasem jak mam wystawić nierzetelną opinię, to wolę to przemilczeć, żeby nie wprowadzać w błąd innych klientów. 

Ja wiem, że Allegro zależy na obrocie, z bubli też mają kasę, ale niektórych przedmiotów nie da się po prostu ocenić po tak krótkim czasie a niektórych wcale (np. podręczniki) a wszystko wrzucone do jednego wora

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Zrealizowany

Bardzo dziękuję Wam za wszystkie głosy i opinie w tym temacie. Przekazałam je wszystkie do zespołu zajmującego się tym obszarem i mogę Wam już przekazać, że w odpowiedzi na Wasze sugestie - wydłużyliśmy już czas na dodanie opinii o produkcie z 3 do maksymalnie 12 miesięcy od zakupu produktu. 

Aerre111
#1 Nowicjusz#

Cześć. Moja sugestia jest taka, aby zwiększyć i ulepszyć zarządzanie recenzjami. Zauważam, że recenzja jest często dodawana pośpiesznie; w przeciwnym razie po przekroczeniu 3-miesięcznego terminu nie będzie już możliwości korzystania z niego. Tak naprawdę nie wszystkie produkty można ocenić w ciągu 90 dni; Nierzadko zdarza się również, że sprzedawca nie chce uznać gwarancji, choć jest ona wymagana przez prawo i/lub stwarza inne problemy. Allegro Protect gwarantuje pewną pomoc, ale sprzedawcy i produktu nie można ocenić prawidłowo i obiektywnie. Często polegam na recenzjach i uważam je za bardzo ważne narzędzie, ale w swojej koncepcji wydają się ograniczające i potencjalnie wprowadzające w błąd, szczególnie ze szkodą dla kupującego, ale także sprzedającego (jeśli jest to profesjonalista). Przepraszam za wszelkie błędy lub dziwne słowa. Tekst oryginalny przetłumaczony za pomocą Google... Dziękuję

oznacz moderatorów