anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wystawianie negatywnych opinii TYLKO PO UZASADNIENIU - DYSKUSJA

Kategorie
kupujący
kupujący 889
inne
inne 175
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
62
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Wystawianie negatywnych opinii TYLKO PO UZASADNIENIU - DYSKUSJA

FishingKing
#9 Pomysłodawca#

Temat wystawiania sprzedającemu opinii to chyba najbardziej znana i najczęściej powtarzana sugestia.
Moim pomysłem chciałbym zaproponować kierunek rozwiązania problemu.

System wystawiania „subiektywnych ocen” w opinii wielu, jeśli nie większości jest uciążliwy i niesprawiedliwy dla sprzedającego.
Pomijam fakt, że w dużej ilości przypadków w opinii sprzedającego, kupujący ocenia produkt, co można zrobić w innym, specjalnym do tego miejscu lub sytuację gdzie kupujący wystawia negatyw bez komentarza (bez często nieznanego powodu).
Cała „patologia” systemu ocen polega na tym, że (oprócz oczywiście regulaminu, opierającego się głównie na niekulturalnych słowach) opinie nie są odpowiednio weryfikowane i nie uniemożliwiają wystawienia opinii, która w rzeczywistości nie zgadza się ze stanem faktycznym. I tak, jeśli ktoś z kupujących będzie chciał wystawić negatywną ocenę i napisać, że produkt przyszedł uszkodzony, a w rzeczywistości dojechał pełnowartościowy to napisze ją i nic mu nie przeszkodzi, ani nie zaszkodzi, szczególnie jeśli nie ma własnego sumienia.

Istotność i waga opinii stworzyła sytuacje, gdzie sprzedający pomimo nadanych mu praw (jak prawo odmówienia przyjęcia zwrotu (np. z powodu otwartego opakowania)), nie chce z nich korzystać, bo obawia się, że kupujący wystawi mu z tego tytułu negatywną opinię i odpowiednio ją „podrasuje”, aby mocniej go dotknęła, co oczywiście wpłynie na jakość sprzedaży, ilość zamówień, opłacalność konta, itd. Jedna taka niezasadna opinia przy świeżym koncie Allegro znacznie spowalnia jego rozwój.

Tym kierunkiem, o którym wspomniałem, jest wystawianie opinii po uzasadnieniu z KUPUJĄCYM oraz KONSULTANTEM ALLEGRO, a więc podjęcie konwersacji (tu w dyskusjach oprócz znajdujących się tam już powodów jej założenia, może pojawić się dodatkowy: Chcę wystawić negatywną opinię). W takiej dyskusji kupujący mógłby odpowiednio opisać swój problem, podać powód, uzasadnienie, przesłać zdjęcia, dowody itd. Do tego wszystkiego sprzedający wreszcie mógłby się odnieść, wyjaśnić, zaproponować rozwiązanie. Całość kontrolowałby i zatwierdził pracownik Allegro, który przy faktycznym, odpowiednim uzasadnieniu i dowodach, zezwalałby na zamieszczenie opinii (opinia pierwotna mogłaby zostawać już redagowana przez kupującego na samym początku, a w późniejszych etapach edytowana, aby finalnie znaleźć się w zbiorze ocen sprzedawcy).

Takim sposobem pokrótce można byłoby stworzyć upragniony, sprawiedliwy system opiniowania.

Rozumiem, że rozwiązanie może być trudne w realizacji, choćby przez potencjalny wzrost zapotrzebowania na obsługę dyskusji, choć myślę, że duży procent dyskusji z innych tematów przeniosłaby się na ten.
Pośrednim rozwiązaniem mogłoby być pozostawienie dotychczasowego procesu wystawiania opinii, ale dodanie możliwości odwołania się sprzedającego do wystawionej opinii, w celu rozpoczęcia dyskusji, podobnej do opisanej powyżej.

Całe rozwiązanie nie miałoby charakteru uniemożliwiającego wystawiania opinii kupującemu, który ma na Allegro do tego prawo, ale zmieniłby się proces jej zamieszczania, a co najważniejsze weryfikacji, bo przecież Allegro ma prawo do weryfikacji zamieszczanych na portalu treści i ich zgodności ze stanem faktycznym.

25 Komentarze
FishingKing
#9 Pomysłodawca#

@eightbitclone2 Napisałbym się mniej, gdybym nie musiał odpowiadać na Wasze odpowiedzi, skoro już tak dbacie o mój czas.

Pytanie, dlaczego Wy marnujecie tu Swój czas, jeśli to takie bez sensu. Jeśli to dla mojego dobra, z pełni serca dziękuję!

Nie potrzebuje prostowań, opinii, że to nie zadziała. Jeśli pomysł jest nie do zrealizowania, to zostanie odrzucony, tak jak mówiłeś, a ja nie będę miał z tym problemu. A co jeśli się spodoba i zgłosi się pod nim spore grono użytkowników? Może będzie miał większe szanse na realizację?

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@FishingKing nawet gdybym bardzo chciała zatwierdzić Twój pomysł i przekazać go dalej niestety nie mogę, bo jego realizacja mało możliwa do wdrożenia w rzeczywistości. Począwszy od tego, że nie mamy zasobów, aby nasi pracownicy uczestniczyli w każdej dyskusji, kończąc na tym, że nie mamy żadnych kompetencji, aby rozstrzygać, czy kupujący ma rację, a wyjaśnienia sprzedającego są zasadne. Co więcej już teraz kupując niechętnie wystawiają swoje komentarze do transakcji, a procesy, które zaproponowałeś znacznie obniżyłyby liczbę wszystkich opinii. Oczywiście rozumiem Twój punkt widzenia, ale zmiany w systemie komentarzy nie są tak łatwe do wprowadzenie jak się to wydaje, bo trudno jest w nim pogodzić potrzeby obu stron, zarówno kupujących jak i sprzedających. 

@eightbitclone2 nie będę nic usuwać z tego wątku, bo chcę abyśmy wszyscy znali cały kontekst tej dyskusji, ale będę wdzięczna jeśli zachowasz dla siebie określenia moderatorek typu "ludziki najniższego szczebla" oraz "moderatorzy tutaj kompletnie nic nie mogą.Ot, pozoruja czasami jakieś działanie w drobnych sprawach."

Butiktalulla
#13 Ambasador#

także uważam ,że pomysł dobry ale bez szans na realizację gdyż trzeba by tu wprowadzić "sąd" - a nikt tego nie zrobi : )

Rozwiązanie jest mega proste - niski udział w punktacji za negi i mniej konsekwencji za nie ( udupianie smartów itd ) 

A dlaczego - ano dlatego gdyż sam admin przyznaje iż : 

"Co więcej już teraz kupując niechętnie wystawiają swoje komentarze do transakcji, a procesy, które zaproponowałeś znacznie obniżyłyby liczbę wszystkich opinii."

 

Czytaj - prawie nikt już nie wystawia komów pozytywnych - ale negatywa wystawi - nie wnikając czy temu jest podstawa czy nie. A skoro nie wystawia pozytywów - to sprzedawcy co zrobił 1000 sprzedaży - a raz nawet jak coś zwali - to się okaże ,że jest total oszustem. SKALA - nie tak Admini drodzy ? 

Butiktalulla
#13 Ambasador#

....oraz po prostu dawanie pozytywów z automatu przez system po np. kwartale od zakupu i braku zastrzeżeń - sprawa prosta i załatwiona - skala sama się zrobi. A Klient otrzymuje rzetelne dane od kogo kupuje. Póki co już cholera wie gdyż oceny to loterie

FishingKing
#9 Pomysłodawca#

@_HolaOla_ Rozumiem, oczywiście aktualną sytuację. Dziękuję za odpowiedź i dobre chęci. Może kiedyś, kiedy sytuacja będzie bardziej ponaglała rozwiązanie problemu to wątek zostanie „odmrożony”, albo przyniesie jakiś kierunek rozwiązania problemu, dlatego nadal zachęcam do popierania sugestii, jeśli się komuś wyda odpowiednia.

Użytkownikom @eightbitclone2 oraz @az1rael dziękuję za podzielenie się doświadczeniem i zachęcam do prezentowania swoimi wypowiedziami trochę więcej poszanowania i kultury. 😉

Butiktalulla
#13 Ambasador#

mysle ,ze problemem komentarzy na Allegro nie jest iż trafi się negatyw ( niesłuszny ) - tylko dlatego iż prawie nikt nie wystawia pozytywów. Czyli tak naprawdę dane "wtłaczane" do algorytmów są wadliwe.

 POZYTYW Z AUTOMATU - po X czasie i sprawa do zamknięcia 🙂 Dlaczego ten pomysł drodzy Adminii - nie ma szans ?

Nie jest logiczny ? Wiem ,że się już przejawiał na forum nie raz.....

 

FishingKing
#9 Pomysłodawca#

@Butiktalulla Myślę, że jak najbardziej takie rozwiązanie także powinno mieć miejsce, nie ma zastrzeżeń do zakupu, czyli transakcja pomyślna. 

Dodaj to jako nową sugestię, na pewno się pod nią podpiszę.

Butiktalulla
#13 Ambasador#

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zgłoś-swój-pomysł/komentarz-pozytywny-z-automatu-po-kwartale-od-do...

 

dodałem wątek z zapytaniem - czemu ten pomysł jest zły 🙂 Na nic nie liczę - jak już wskazywali poprzednicy 🙂 

FishingKing
#9 Pomysłodawca#

Problem opinii jest dotkliwy, szkoda, że Allegro nic z tym nie próbuje robić, jedynie odrzuca rozwiązania. 

Pojawia się coraz więcej frustratów, którzy niestety rezygnują ze sprzedawania tutaj, a to może być tzw. gwóźdź do trumny.

Zamiast budować, dzielą.

Zamiast rozwiązywać problemy, dodają nowe.

Zamiast dodawać korzyści, odejmują je.

To nie będzie miało pozytywnych skutków.

Butiktalulla
#13 Ambasador#

jeden odejdzie - 10 nowych przyjdzie. Kasa się bedzie zgadzać 🙂

Ludzie oglądają na Youtube  poradniki "ekspertów" jak to sprzedawać 100 tyś zł w kwartał na Allegro jeszcze w dropie - i lecą działać bo myślą ,że trafili na złotą kurę. 

Szkoda ,że jakby te "koŁczE" umaiły to robić - to sami by to robiły a nie próbowały sprzedać bajki na YB nawinym.... 

 

oznacz moderatorów