anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmiana sposobu wyliczania kryterium "Procent zamówień z szybką dostawą" na fairplay

Kategorie
kupujący
kupujący 1039
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
352
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Zmiana sposobu wyliczania kryterium "Procent zamówień z szybką dostawą" na fairplay

sOliver-outlet
#9 Pomysłodawca#

Obecny sposób przyznawania punktów i tym samym rabatów za wysyłki w programie AllePragress nie jest do końca moim zdaniem uczciwy.

 

Do wyników wliczane są zamówienia, których, żaden ze sprzedających nie jest wstanie zrealizować. 

 

Jeśli klient dokona zakupu np. po 22:00 i wybierze paczkomat to według sposobu liczenia % w tym kryterium paczka powinna trafić do klienta w dniu następnym do 23:59.

 

Czyli sprzedawca nigdy nie dostanie 100% punktów i tym samym nie otrzyma zwrotu za paczki w programie AlleProgress

co jest niemożliwe.

 

8 Komentarze
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@sOliver-outlet Cześć. Dziękuję za tę uwagę. W programie AlleProgres możesz otrzymać rabaty za przesyłki Allegro Smart! wysłane tego samego dnia, czyli zamówienia wysyłane w dniu, w którym kupujący złożył i opłacił zamówienie lub złożył zamówienie metodą pobraniową. Prawdą jest, że nie każde zamówienie można wysłać tego samego dnia ale warto podkreślić, że celem programu nie jest wysyłanie wszystkich zamówień w tym samym dniu (i utrzymanie wskaźnika na poziomie 100%), tylko zwiększenie wskaźnika względem października 2021 roku. 

Mamy świadomość, że zamówienia składane wieczorem są praktycznie niemożliwe do wysłania w tym samym dniu, jednak celem programu jest zaspokajanie potrzeby szybkiej dostawy u kupujących i nie planujemy zmian w zasadach AlleProgres. 

zakładce Program AlleProgres, w prawym górnym polu znajdziesz:

  • wynik wskaźnika za październik 2021,
  • wynik wskaźnika za bieżący oraz zakończony miesiąc programu wraz z różnicą względem października 2021

Wskaźnik zamówień wysłanych tego samego dnia w AlleProgres to nie jest to samo, co Procent zamówień z szybką dostawą z Jakości sprzedaży. Ta miara to procent zamówień, które kupujący dostali następnego dnia kalendarzowego po płatności lub po złożeniu zamówienia za pobraniem. Dla miary Procent zamówień z szybką dostawą kluczowe jest dostarczenie przesyłki, a nie jej wysyłka.

Miara Procent zamówień z szybką dostawą zlicza wszystkie zamówienia (nawet te złożone wieczorem i w weekendy), dlatego poziomy procentowe, za które są przyznawane punkty, są tak ustawione, żeby były możliwe do spełnienia. Za każdy 1% zamówień z szybką dostawą sprzedający otrzymuje 2 punkty. W Procencie zamówień z szybką dostawą w Jakości sprzedaży przyznawane są tylko punkty dodatnie. 

Jeśli masz jakąś konkretną propozycję zmiany w zasadach AlleProgres i wyliczania dla miary Procent zamówień z szybką dostawą, to mogę ją przekazać do odpowiednich zespołów. Program AlleProgres zostanie zakończony 31 maja 2022 roku. O ewentualnej kontynuacji AlleProgres lub kolejnych programach tego typu będziemy informować w aktualnościach.

sOliver-outlet
#9 Pomysłodawca#

Jest to dla mnie zrozumiałe.

 

Jednakże miara szybkiej wysyłki jest nie miarodajna. Choćby Jak wspomniała Pani, że wliczane są do tej miary zamówienia weekendowe, których prawie nikt nie jest wstanie wysłać na czas. Jak również to o czym napisałem, że jeśli wszyscy klienci robili by zamówienia o 23, to żaden ze sprzedawców nie uzyskał by nawet 1% (chyba że sami by dostarczali do klienta).

 

Dlatego też uważam, że miara jest nie miarodajna bo nie daje możliwości uzyskania 100% tak jak jest to w pozostałych miarach.

według mnie miara powinna być tak skonstruowana, aby możliwe było osiągnięcie 100%.

 

porównując to do sytuacji, gdzie pracownik spędza 8 godzin w pewnym przedziale czasu ale nie dłużej niż do godziny 19,a wynagrodzenie będzie otrzymywał gdy w dniu złożenia zamówienia zrealizuje zamówienie.

wynikało by, że nigdy nie dostanie pełnej wypłaty ;D

kostas11
#21 Demiurg#

@sOliver-outlet olej to trwa to tylko do maja 😄

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kostas11 a w czerwcu będzie realizowany nowy bardziej poroniony pomysł .

sOliver-outlet
#9 Pomysłodawca#

Owszem, AlleProges zaraz się skończy, ale miara dalej zostaje w Jakości sprzedaży. Co prawda to tylko 20pkt.

Ale irytujące jest to, że Allegro wymyśla sobie coś nie realnego i nie miarodajnego a potem nas oceniają.

 

Najlepsze są zawsze odpowiedzi.  W tym temacie w zgłoszeniu dostałem odpowiedź w stylu ... Jest mi przykro, że nie może pan osiągnąć więcej %. A jeśli skoro procent jest zbyt niski proponuję ustawić późniejszą godzinę odbioru paczek przez kuriera.... kpina

 

Ale to już wszyscy wiem....

sOliver-outlet
#9 Pomysłodawca#

Witam.

 

Uważam, że obecny sposób liczenia punktów za "Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów" jak i "Średni czas odpowiedzi na wiadomości klientów" jest nie uczciwy.

Sprzedaję towary, ale klienci nie zadają mi pytań. Dla czego w takim razie mam tracić punkty, Tylko dla tego, że moje aukcje zawierają wszystkie istotne dane, aby podjąć decyzję w sprawie zakupu. A jedynie sporadycznie klient dopyta o szczegóły

I z tego powodu nie otrzymuję punktów. Z tego właśnie powodu w dniu dzisiejszym straciłem 100pkt. Za brak pytań i brak odpowiedzi.

Moim zdaniem punktowanie powinno być dokładnie odwrotnie:

Otrzymuję 100% za brak pytań. Natomiast w przypadku nie spełnienia kryteriów punkty były by odejmowane.

Bardziej opłaca się mieć jakiekolwiek pytania, a odpowiadać z opóźnieniem  bo przynajmniej dostaję punkty małe ale są.

W obecnej sytuacji jest to nieuczciwe ocenianie. Takie sposoby wyliczania ocen dla sprzedawców tylko rodzą próby ominięcia regulaminu. Jeśli mój wniosek zostanie odrzucony to tylko dodatkowo potwierdzi, że Allegro robi wszystko aby zaniżyć punktację, aby utrudnić uzyskanie profitów (super sprzedawca) wiążących się oceną. 

DesignEndToys
#7 Wielbiciel#

Można uzyskać więcej informacji odnośnie nowego programu w czerwcu?

Elverre
#1 Nowicjusz#

Dzień dobry

Zgadzam się w części z przedmówcą, w szczególności, że liczenie punktów za odpowiedzi na wiadomości jest nie tylko nieuczciwe, ale wręcz zahacza o paranoję !

Nie odpowiesz na wiadomość... masz punkty ujemne - horror jakiś. Prowadzi to do absurdów w stylu:

Kupujący: - Dzień dobry, bardzo dziękuję za sprawne załatwienie transakcji i za ten gratis, który dołożyliście.

Sprzedający ODPOWIADA BO MUSI !  : - Nie ma sprawy, cieszymy się!

Kupujący: - No, ja też się cieszę.

Sprzedający ODPOWIADA BO MUSI: - Miło nam niezmiernie!

Kupujący: - O Boże jacy Wy mili jesteście, jestem pod wrażeniem!

Sprzedający ODPOWIADA BO MUSI: - No cóż, to dla nas przyjemność i obowiązek...

Kupujący: - Bardzo dziękuję !

Sprzedający ODPOWIADA BO MUSI: - Proszę ...

   Albo inna historia:  Pani pisze w wiadomości: - Czy jako instytucja publiczna mogę liczyć na fakturę na przelew 14 dni..   - 5 minut później nie czeka na odpowiedź, ale wykonuje telefon do firmy i zadaje to samo pytanie przez telefon, otrzymuje pozytywną odpowiedź i wydaje nam się, że sprawa załatwiona, ale... NIE - po kilku dniach dostajemy powiadomienie z Allegro, że obrywamy punkty ujemne, bo nie odpowiedzieliśmy na zapytanie klienta !  - Sorry, ale to jest chore !

  Mam 100% zadowolonych z towaru kupujących. Dbam o wysoką jakość produktów, co niestety na Allegro nie jest normą, bo buble zalewają portal, praktycznie żadnych reklamacji, ale... nie spełniam norm Allegro, bo kilka razy nie odpowiedziałem na wiadomości, które załatwione zostały w inny sposób !

  Postuluję, aby w tym zakresie punkty ujemne były dodawane tylko wtedy, kiedy Kupujący nie uzyskuje odpowiedzi i prosi Allegro o interwencję - bo jego sprawa została zignorowana i nie załatwiona mimo próśb do Sprzedającego.

  Dlatego zgadzam się z poprzednikiem, że przyznawanie punktów ujemnych z automatu - jest pomysłem chybionym, nie tylko niesprawiedliwym, ale prowadzi właśnie do opisanych absurdów.

 

oznacz moderatorów