anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmiana w regulaminie wystawiania ocen negatywnych - uzasadnienie złych odczuć

Kategorie
kupujący
kupujący 998
inne
inne 205
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
282
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
107
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1003
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
509

Zmiana w regulaminie wystawiania ocen negatywnych - uzasadnienie złych odczuć

ProMarket24_pl
#9 Pomysłodawca#

Temat wspominany od bardzo dawna, cały czas aktualny i nierozwiązany do tej pory.

Wystawianie przez kupujących negatywnych ocen bez uzasadnienia, opisu sytuacji, wskazania, co jest powodem wystawiania opinii „Nie polecam” jest bardzo krzywdzące dla sprzedawców. W takiej sytuacji, sprzedający nie ma nawet punktu odniesienia, tym bardziej, jeśli kupujący zrywa kontakt, a opinia w wielu przypadkach zdaje się być niezgodna ze stanem faktycznym, wystawiona po złości lub przez konkurencję.

Jak to już każdy sprzedający usłyszał od konsultantów Allegro: „kupujący ma prawo do wystawiania subiektywnych opinii, związanych ze swoimi odczuciami i nie możemy dociekać, co było tego powodem”. Jest druga strona medalu: kupujący ma obowiązek wystawiania opinii, która zgadza się ze stanem faktycznym. Wystawianie publicznej opinii, która nie zgadza się ze stanem faktycznym, a działa na szkodę podmiotu, zostało odpowiednio opisane w naszym prawie państwowym zgodnie z art. 23 i 24 Kodeksu Cywilnego. Dlaczego zatem Allegro tak dosadnie umożliwia łamanie prawa?

Uzasadnienie opinii przez kupującego dałoby możliwość szczegółowego odniesienia się do opinii, a także jej podważenia i reakcji konsultantów Allegro, jeśli opisany przypadek faktycznie nie zgadzałby się ze stanem rzeczywistym.

Zgłaszam zatem sugestie realizacji zmian w regulaminie, aby w odpowiedni sposób opisać, że wystawianie negatywnych opinii wiąże się z podaniem przyczyny i opisaniem powodu negatywnych odczuć.

 

Zdaje się, że konto Allegro również boryka się z podobnymi problemami:

opinia.png

 

1 Komentarz
renja13
#9 Pomysłodawca#

Popieram w stu procentach! Allegro umożliwia i niejako promuje (poprzez brak ochrony sprzedawców) zniesławianie sprzedawców. Ogromna ilość kupujących potrafi wystawiać negatywne oceny na złość, a nawet z tak błahych powodów jak zły humor/zdenerwowanie danego dnia. Nie wspominając o jeszcze bardziej nieuczciwych kupujących, czyli tych, którzy próbują wyłudzić towar/pieniądze od sprzedawcy.

Negatywna ocena powinna być odpowiednio uzasadniona i udokumentowana.

oznacz moderatorów