anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

ZWROT uszkodzony - procedura

Kategorie
Kupujący
Kupujący 264
Inne
Inne 71
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
12
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
87
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
54
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
239
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
165

ZWROT uszkodzony - procedura

Joker_King
#7 Wielbiciel#

1. Klient zgłasza zwrot
2. Klient odsyła towar
3. Towar po analizie okazuje się uszkodzony
4. Klient otrzymuje informację że otrzyma niższy zwrot.

Zawracamy niższą kwotę poprzez zwroty jako decyzja pozytwna

Brakuje tutaj miejsca na opis sytuacji dlaczego zwrot jest niepełny jak również automatycznego formularza do zwrotu prowizji za ten zakup przez kupującego.
Moim zdaniem powinna być również taka opcja decyzji, że POZYTYWNA - ZWROT POMNIEJSZONY (towar nie pełnowartościowy).

Taka opcja ułatwiła by obsługę zwrotów i wyeliminowałaby dalsze dochodzenie do sytuacji również przez Allegro

4 Komentarze
A3dam
#12 Orędownik#

Brakuje:

0.5-1 Konsument wysyła Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.

Joker_King
#7 Wielbiciel#

Tak jest to opcja jednak zgodnie z tym co twierdzi Allegro to nie ma takiego obowiązku jak wypełnienie oświadczenia (via ustawa) - można złożyć dyspozycje nawet ustnie....

Jednak gdy klient zgłasza zwrot przez allegro powinno takie oświadczenie generować się automatycznie.

A3dam
#12 Orędownik#

@Joker_King 
można złożyć dyspozycje nawet ustnie....
Można nawet ustnie (Ustawodawca nie określił formy - więc dopuszczalna jest także forma ustna, dla celów dowodowych zaleca się jednak formę pisemną), ale żeby czynności dokonane przez Kupującego odniosły skutek prawny - oświadczenie trzeba złożyć (w przeciwnym przypadku mogą być niepotrzebne kłopoty).
Oczywiście w przypadku, gdy Konsument chciałby skorzystać z prawa do odstąpienia bez podania przyczyny.

Wypełniając formularz zwrotu i odsyłając przedmiot (w tym przypadku uszkodzony) bez wskazania oświadczenia woli: rezygnuję bez podania powodu i bez dołączenia do przesyłki zwrotnej oświadczenia o odstąpieniu) nie zachodzi zdarzenie określone w Art.27 więc mamy do czynienia albo z pomyłką Kupującego (omyłkowe odesłanie) albo co najwyżej z próbą złożenia reklamacji (wadliwą - bo niekompletną, t.j. bez wskazania danych istotnych/wymaganych dla reklamacji).

_HolaOla_
Moderator
Moderator
Status zmieniony na: Weryfikowany

@Joker_King bardzo dziękuję za ten pomysł. Aktualnie weryfikuję, czy mamy jakieś plany związane z dodaniem takiego pola w procesie zwrotów. Gdy będę miała wiecej informacji w tym temacie, wrócę tutaj z odpowiedzią. 

oznacz moderatorów