anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwroty od kupujących - wysyłka

Kategorie
kupujący
kupujący 1057
inne
inne 217
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
384
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
198
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1009
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Zwroty od kupujących - wysyłka

preshop
#10 Popularyzator#

1. Czas zwrotu - proponuję wysyłanie przez system i aplikację przypomnienia/ upomnienia/ powiadomienia o zgłoszonym zwrocie i konieczności odesłania przedmiotu w ciągu 14 dni.
Jak pisze Allegro w Allegro Pomoc: Ile masz czasu na powiadomienie sprzedającego o zwrocie i odesłanie zamówienia? Po wypełnieniu Formularza zwrotu masz kolejne 14 dni kalendarzowych, aby nadać przesyłkę.

Przy zwrocie z kodem zwrotu np. w paczkomacie, generowanym przez serwis, termin ważności kodu/ etykiety jest zapewne ograniczony. Przy wysyłce własnej ludzie potrafią wysyłać po ponad miesiącu i straszyć negatywem, POK-iem, UOKiK-iem i "prokuraturą". Przypominam kupującym o konieczności odesłania, ale 1/ zajmuje to mój czas, a nie powinno, 2/ strasznie burzy (nie wiem czemu) kupujących.

2. W przypadku wysyłki własnej powinien zostać wprowadzony wymóg dodania numeru przesyłki. Wtedy można sprawdzić (kupujący, sprzedający i samo allegro) kiedy paczka została wysłana i doręczona i na tej podstawie rozliczać zwrot. Teraz wygląda to tak, że kupujący "nie wie, kiedy wysłał, ale wysłał, nie ma numeru paczki bo ten świstek zgubił i w ogóle to on za długo na pieniądze czeka" - a jako sprzedający paczki żadnej nie dostałam. Jeśli dostanie zwrot z POK to wystawi negatywa albo i nie, ale jeśli nie dostanie zwrotu - albo szantażuje negatywem, żeby pieniądze dostać ode mnie, albo "cudownie" odnajduje paczkę, którą "zapomniał" wysłać, jeśli jest na tyle przyzwoity żeby się przyznać.

 

5 Komentarze
mdrogeria
#21 Demiurg#

,,żecoproszę ,,???

rppf
#12 Orędownik#

Może jestem głupi, starodawny itd. ....ale jak po raz kolejny czytam co ludzie dziś wyprawiają ...

Cytat z powyższego wpisu "kupujący "nie wie, kiedy wysłał, ale wysłał, nie ma numeru paczki bo ten świstek zgubił " ....zgubił świstek - nie ma dowodu, ze wysłał to KUPUJĄCEGO problem !! Może liczyć, że dojdzie, a uczciwy sprzedawca zwróci pieniądze !!

Niestety źródło tego typu zachowań jest różnorakie, przede wszystkim brak WIEDZY, egoistyczne myślenie tylko o sobie, program Smart co ludzi odmóżdza i myślą, że poczta czy firma kurierska PRACUJĄ za darmo, darmowe zwroty bez podania przyczyny itd.

Smutne to i tragiczne, cóż ... mówiąc kulturalnie ....

preshop
#10 Popularyzator#

Niestety allegro (i w dużej mierze prawo) jest pro-klienckie i jako sprzedawca nie mam 10% tych praw, które mają konsumenci i stąd furtka do wielu nadużyć.

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@preshop Cześć. Dziękuję, za podzielenie się tym pomysłem. Nie planujemy jednak takich zmian. Nie chcemy zachęcać klientów do zwrotów. Kupującego obowiązuje 14 dni na odesłanie przesyłki i tak stanowi prawo. Jeśli Kupujący przekroczy ten termin, to nie masz obowiązku przyjąć towaru (poza tym etykieta wygenerowana przez Allegro również przestanie działać). Jeśli pojawiają się jakieś sytuacje sporne, to możesz do nas napisać - będziemy kontaktować się z kupującym i wyjaśniać sprawę. 

preshop
#10 Popularyzator#

@ko_alka chyba nie tak do końca "nie masz obowiązku przyjąć towaru", ponieważ z tego, co się dowiedziałam,  wg prawa odstąpienie jest obowiązujące, jedynie mogę pozwać kupującego za bezumowne korzystanie z towaru - więc jak to jest?

oznacz moderatorów