Brak możliwości uznaniowego blokowania przez sprzedającego możliwości dokonania u niego kolejnego zakupu. Bardzo często spotykam się z sytuacja w której po zwrocie zamówienia, sprzedający jednocześnie blokuje możliwość dokonania u niego kolejnego zakupu. Uważam że taka praktyka jest niezgodna z prawem ponieważ skorzystanie z przysługującego mi prawa do odstąpienia od umowy nie może być uzasadnienie do zablokowania mi możliwości dokonania u danego sprzedawcy zakupu w przyszłości.
Dlatego też proponuję:
1. usunięcie takiej funkcjonalności z serwisu allegro, albo ewentualnie
2. przy próbie zablokowania zakupu przez danego kupującego, sprzedający będzie zobowiązany podać przyczynę blokady, przy czym podanie jako przyczyny "odstąpienie od umowy" nie powinno być uwzględniane jako dostateczna przesłanka na zastosowanie blokady, albo
3. jak wyżej z możliwością ustosunkowania się przez kupującego do podanej przez sprzedającego przyczyny z wyłączeniem odstąpienia od umowy (bo to z automatu uniemożliwia zablokowanie, ewentualnie
4. zablokowanie możliwości zakupu u danego sprzedającego będzie skutkowało przesłaniem kupującemu stosownej informacji. tutaj alternatywnie możliwość odniesienia się do wskazanej przyczyny.
Tak to widzę, bo uważam że obecne rozwiązanie zupełnie arbitralnego blokowania przez sprzedawcę jest niezgodne z prawem i trzeba to ucywilizować.