anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Blokada możliwości zakupu u sprzedającego

Kategorie
kupujący
kupujący 855
inne
inne 169
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
3
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
105
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
992
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
505

Blokada możliwości zakupu u sprzedającego

sierzput1984
#8 Zapaleniec#

Brak możliwości uznaniowego blokowania przez sprzedającego możliwości dokonania u niego kolejnego zakupu. Bardzo często spotykam się z sytuacja w której po zwrocie zamówienia, sprzedający jednocześnie blokuje możliwość dokonania u niego kolejnego zakupu. Uważam że taka praktyka jest niezgodna z prawem ponieważ skorzystanie z przysługującego mi prawa do odstąpienia od umowy nie może być uzasadnienie do zablokowania mi możliwości dokonania u danego sprzedawcy zakupu w przyszłości. 

Dlatego też proponuję:

1. usunięcie takiej funkcjonalności z serwisu allegro, albo ewentualnie

2. przy próbie zablokowania zakupu przez danego kupującego, sprzedający będzie zobowiązany podać przyczynę blokady, przy czym podanie jako przyczyny "odstąpienie od umowy" nie powinno być uwzględniane jako dostateczna przesłanka na zastosowanie blokady, albo

3. jak wyżej z możliwością ustosunkowania się przez kupującego do podanej przez sprzedającego przyczyny z wyłączeniem odstąpienia od umowy (bo to z automatu uniemożliwia zablokowanie, ewentualnie

4. zablokowanie możliwości zakupu u danego sprzedającego będzie skutkowało przesłaniem kupującemu stosownej informacji. tutaj alternatywnie możliwość odniesienia się do wskazanej przyczyny.

Tak to widzę, bo uważam że obecne rozwiązanie zupełnie arbitralnego blokowania przez sprzedawcę jest niezgodne z prawem i trzeba to ucywilizować.

91 Komentarze
Ziolko39
#21 Demiurg#

Co to znaczy "nie potrafi sprzedawać" To ma sprzedawać i dokładac do tego, bo taki "pseudoklient" kupi, poużywa i zwróci? Spróbuj pójść do sklepu kupić coś 2-3 razy i zwrócić > za czwartym razem potraktują Cię jak filmie > "tego klienta tu nie obsługujemy"

az1rael
#21 Demiurg#

Sprawa prosta nie umiesz czytać opisu bo allegro ma zdupiona produktyzację to nie kupuj w internecie nie będziesz sprzedawców wkurzał ciągłymi zwrotami i narażał na koszty

krejzole
#14 Krzewiciel#

Można by sprzedawać przedmiot za 20zł ze wzgl. na ilość zwrotów i SMART sprzedaje po 45, drugi z przedmiotów o wartości 10zł ze względu na zabawę klientów i "nie pasuje mi" kosztuje 50 zł. 

Klient zapłaci.

Tu za wszystko się przepłaca, taka jest prawda, ale na szczęście wielu klientów nadal uważa że robi na allegro interes życia.

 

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Wielu sprzedających płacze jak im źle: zwroty, wysokie opłaty, kiepskie warunki oferowane przez serwis, wredni kupujący.

Ale z uporem maniaka dalej sprzedają na Allegro.

Nie rozumiem.

Mnie jak coś się nie podoba to rezygnuję z tego czy tamtego.

Tak jak powoli rezygnuję z zakupów na Allegro.

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Dlaczego chcesz kolejny raz kupować u sprzedającego którego produkty ci nie odpowiadają? Na złość sobie, jemu, innym klientom którzy za to zapłacą w wyższych cenach towaru?

sierzput1984
#8 Zapaleniec#

@krejzole @az1rael jeżeli jest tak że sprzedający i tak musi przed zablokowaniem opisać sprawę do allegro, to tym bardziej nie rozumiem dlaczego allegro nie informuje o tej sytuacji kupującego

 @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  - czy to jest prawda że allegro dostaje opis sprawy przed zablokowaniem kupującego? W takim razie dlaczego nie mogę się do tej informacji ustosunkować? 

@Ziolko39 Widzę że sprzedający nie mogą przełknąć tych zwrotów, i tu jest główna przyczyna blokowania, bo kupił i odstąpił, a jak zrobił to po kilkunastu dniach to już na pewno w tym czasie sobie z towaru nieźle poużywał

@Client:104371448  dokładnie tak, jak nie pasuje to trzeba zmienić branżę albo kanał sprzedaży. Pewne kanały rządzą się swoimi prawami i nie ma co się na to obrażać.

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@sierzput1984

" jak nie pasuje to trzeba zmienić branżę albo kanał sprzedaży"

Kanał zakupu również można zmienić 😉

 

"Pewne kanały rządzą się swoimi prawami i nie ma co się na to obrażać."
Kanał Allegro rządzi się takimi prawami, że udostępnia czarną listę kupujących, a jednak wbrew własnym radom się obrażasz.

sierzput1984
#8 Zapaleniec#

@starling_shop podam przykład który mnie dotyczy. kupiłem dwa przedmioty z czego chciałem między nimi wybrać po ich obejrzeniu. Następnie odesłałem jeden z nich. Po jakimś roku chciałem kupić inny przedmiot z oferty sprzedającego i okazało się że się na mnie obraził za ten zwrot i mnie zablokował.

Ja poruszam się zgodnie z prawem w ramach danego kanału sprzedaży, i ta dyskusja ma na celu doprowadzenie allegro do stanu zgodnego z prawem. tyle.

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@starling_shop: zapomnialem wspomnieć. Przez 10 lat bylem handlowcem. Ze względu na chamstwo kupujących zrezygnowałem.

Nie odpowiadalo mi?
Nie płakałem.
Nie narzekałem.
Zmieniłem tematykę ale pozostałem w branży.

Można?
Można.

Tylko trzeba mieć "cochones" i umieć coś zmienić w swoim życiu a nie tylko jęczeć jak mi źle.

az1rael
#21 Demiurg#

Opisać nie musi ale jak chce dostać bana na konto to warto opisać, ja opisuje jak dodaje do czarnej listy przez program baselinker przez zamowienie, dodatkowo piszę do allegro zapytanie jak sytuacja wygląda i czy to podchodzi pod uzasadnione zbamowanie kupującego. Odpowiedz zwykle dostaje podobną czyli że mogę dodac kupującego do czarnej listy to go dodaje ale zawsze mam na to potwierdzenie od allegro więc nie zdziwie się jeśli allegro ma tam moje elaboraty pt co komu za co się dostało 

oznacz moderatorów