anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

DOPŁATY DHL

kolor_sklep_pl
#8 Zapaleniec#

Witam, wysyłam dość dużo paczek DHLem. 
Co jakiś czas doliczają nam niesłusznie dopłaty. 
Reklamuję to u Allegro, ponieważ wysyłamy to w ramach Smart. 
Allegro ponoć odsyła nasze reklamacje do DHL. 
Część przesyłek uznają, a część odrzucają . 

Mimo , że wszystkie przesyłki posiadają regularne kształty. Są pakowane w nowe kartony w kształcie prostopadłościanu. Nie posiadają napisów sugerujące specjalne traktowanie typu: "Góra" czy "Uwaga NST". Zawartość w kartonie nie przesuwa się po kartonie i ma regularny środek ciężkości.  Wszystkie te przesyłki są dostosowane do automatycznego sortowania (po taśmie), nie przekraczają maksymalnych wymiarów. Każda paczka jest ważona i mierzona przed nadaniem oraz w punkcie DHL Parcel Shop. 


Odpowiedź na reklamację i odwołania nie zawierają obowiązkowych elementów odpowiedzi na reklamację,  gdyż nie piszą jaka paczka i za co jest nieuznana. Wysyłają fragment regulaminu do wszystkich reklamowanych przesyłek nie odnosząc się do tego dlaczego konkretna paczka została obciążona dodatkowymi opłatami.

Gdy piszemy odwołanie i prosimy o uzasadnienie : allegro odpisuje, że zakończyło proces reklamacyjny. Nie mamy gdzie się odwołać - jesteśmy tylko zbywani. 
Zwykle są do dopłaty w wysokości 24,99 lub w przypadku zagranicznych 149zł za jedną przesyłkę. 
Miesięcznie są to ogromne kwoty .

W jaki sposób jeszcze dochodzić swoich praw , aby odpisywali nam uzasadnienia ? Mam podstawy twierdzić, że allegro nas ściemnia bo nie chcą nam udostępnić żadnej korespondencji z DHL, dotyczącej naszych reklamacji czy odwołań. 


oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

kolor_sklep_pl
#8 Zapaleniec#

W taki sposób nam odpisują :

Przesyłka zakwalifikowana jako niestandardowa ze względu na brak możliwości automatycznego sortowania

''Dodatkowo przypominamy:

NST - Definicja elementu niestandardowego znajduje się w Charakterystyce usług i dopłat DHL Parcel i w przypadku przesyłek DHL Parcel Max Paczka i/lub DHL Parcel Max Paleta stanowi: 

Opłacie podlegają elementy umieszczone na paletach, gdy:
• użyto palety o wymiarach przekraczających 120 x 80 cm (paleta EURO)
• towar wykracza poza obrys palety
• towar nie jest przymocowany do palety (np. za pomocą folii, taśm bindujących, śrub, itp.)
Opłata zostanie naliczona w przypadku elementów niespaletyzowanych, gdy:
• ich najdłuższy bok jest dłuższy niż 120 cm lub którykolwiek z pozostałych boków przekracza 60 cm
• oklejone są naklejkami DHL GÓRA oraz UWAGA! NST
• zawierają one substancje płynne w opakowaniach takich jak: beczki, kanistry, wiadra itp.
• mają kształt okrągły, cylindryczny bądź owalny
• mają nieregularny kształt z wystającymi elementami
• zawierają towary, które z powodu swojej specyfiki nie dają się spaletyzować (np. urządzenia na kółkach) i nie mogą być sortowane automatycznie

Definicja elementu niestandardowego w przypadku przesyłek o wadze do 31,5 kg stanowi:

Opłata zostanie naliczona do elementów:

• których najdłuższy bok jest dłuższy niż 120 cm lub którykolwiek z pozostałych boków przekracza 60 cm
• o kształcie okrągłym, cylindrycznym lub owalnym
• o nieregularnych kształtach z wystającymi częściami
• zawierających luźne, ciężkie elementy lub takich, których rozkład ciężaru jest nierównomierny
• umieszczonych w luźnym opakowaniu lub posiadających nieregularny kształt (tzn. gdy możliwe jest przesunięcie się zawartości, a tym samym
przesunięcie środka ciężkości podczas transportu)
• oznakowanych naklejkami DHL GÓRA oraz UWAGA! NST
• których zawartość wymaga obsługi specjalnej (gdy brak możliwości automatycznego sortowania w magazynach przeładunkowych
lub istnieje ryzyko uszkodzenia innych przesyłek)
• zawierających substancje płynne w opakowaniach takich jak: beczki, kanistry, wiadra itp.
• zawierających przedmioty lub urządzenia wytwarzające pole magnetyczne 

Przypominamy o zapisie z regulaminu DHL:

Z zastrzeżeniem ust. 5, sprawdzanie przesyłek pod kątem zgodności z oświadczeniami zawartymi w liście przewozowym oraz weryfikacji, czy zawartością przesyłki nie jest element niestandardowy, może być dokonywane przez pracowników DHL w lokalizacjach DHL, bez udziału Zleceniodawcy. Wynik sprawdzenia wprowadza się do systemu informatycznego DHL i stanowi on podstawę do ustalenia właściwej stawki opłaty, a także do żądania zapłaty opłaty za element niestandardowy w razie stwierdzenia występowania takiego elementu.

NST przesyłek międzynarodowych- Państwa przesyłki zostały zakwalifikowane jako element niestandardowy, ponieważ zostały zapakowane w sposób niezgodny z instrukcją na stronie: https://www.dhl.com/content/dam/dhl/local/pl/dhl-parcel/documents/pdf/pl-parcel-opakowan-przesylki.p... i w związku z tym były procesowane ręcznie.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na sposób pakowania przesyłek międzynarodowych.''


Brak jakiegokolwiek konkretnego odniesienia tylko ogólnikowo opisane - czyli z automatu odrzucają nasze reklamacje... 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@kolor_sklep_pl jeśli jesteś zadowolony z procesu reklamacyjnego, który dla Ciebie prowadzimy możesz to robić bezpośrednio w DHL dodając do reklamacji stosowne pełnomocnictwo (wszystkie informacje na ten temat znajdziesz tutaj), ale od razu zaznaczam, że informacje, które tutaj cytujesz pochodzą właśnie z DHL. My jako Allegro przekazujemy do przewoźnika stosowne informacje, ale to firma kurierska wydaje decyzje reklamacyjne i udziela ew. szczegółów w danej sprawie. 

Przy okazji, sprawdziłam ostatnie Twoje zgłoszenia i widzę, że reklamacje przesyłasz do nas bezpośrednio z poziomu maila, a nie przez formularz kontaktowy, przez co nasz system uznaje je jako spam. Niestety, gdy wysyłasz do nas taką wiadomość, nie możemy na nią odpowiedzieć, ani nic z nią zrobić, dlatego prześlij proszę ponownie reklamację do zamówienia: d6065ae0-2b89-11f0-80aa-f721fa342b88,  ale przez ten formularz kontaktowy: https://allegro.pl/pomoc/kontakt - wówczas Twoja reklamacja będzie weryfikowana. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

kolor_sklep_pl
#8 Zapaleniec#

Próbowałam kilka razy napisać do dhl w sprawie reklamacji , ale oni mnie poinformowali , że : "

Reklamacje dotyczące dopłat związanych z przesyłkami z Allegro może do nas składać tylko Allegro. Korzystając z usługi Allegro Smart rozliczają Państwo płatności z Allegro, a ten serwis dopiero z DHL.
Nadawca przesyłki, który nie jest płatnikiem wobec przewoźnika DHL powinien składać reklamację i odwołanie do Allegro w tym zakresie. 
 
Prosimy o kontakt z serwisem Allgero za pośrednictwem formularza https://allegro.pl/pomoc/kontakt, na email: allegro.kontakt@allegro.pl lub telefonicznie pod numerem 61 630 60 10 "

Kontakt z Wami jest utrudniony.
Zdecydowanie lepszy byłby kontakt drogą mailową , a nie przez formularz kontaktowy. 


Wracając do tematu... Chciałabym otrzymać konkretne informacje , które przesyłki i dlaczego nie zostały uznane . Proszę o to już dłuższy czas - niektóre reklamacje się ciągną od lutego... 
Proszę o udostepnienie korespondencji z DHL - ponoć to niemożliwe.. Skoro działacie w moim imieniu to dlaczego nie możecie tego zrobić ? 
Chcę konkretne i rzeczowe uzasadnienie odmów reklamacji na dopłaty w DHL. 
Uważam, że allegro specjalnie dodaje te dopłaty, nawet bez konsultacji z DHL- gdy kontaktowałam się w sprawie moich odwołań, DHL twierdził, że odwołań ani reklamacji pod poszczególnymi numerami - które dostałam od Was, nie posiadają w systemie... 


oznacz moderatorów

kolekcjonerstw
#12 Orędownik#

Firmy kurierskie na takich praktykach zarabiaja miliony. Wiekszosc sprzedawcow sie nie orientuje, lub macha reka i wpisuje w straty. To jest zwykle oszustwo. Mnie to spotkalo wiele razy. Mam dosc dzisiaj z kazdej strony chce cie oszukac. Prowadzenie biznesu to koszmar.

oznacz moderatorów