Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, wysyłam dość dużo paczek DHLem.
Co jakiś czas doliczają nam niesłusznie dopłaty.
Reklamuję to u Allegro, ponieważ wysyłamy to w ramach Smart.
Allegro ponoć odsyła nasze reklamacje do DHL.
Część przesyłek uznają, a część odrzucają .
Mimo , że wszystkie przesyłki posiadają regularne kształty. Są pakowane w nowe kartony w kształcie prostopadłościanu. Nie posiadają napisów sugerujące specjalne traktowanie typu: "Góra" czy "Uwaga NST". Zawartość w kartonie nie przesuwa się po kartonie i ma regularny środek ciężkości. Wszystkie te przesyłki są dostosowane do automatycznego sortowania (po taśmie), nie przekraczają maksymalnych wymiarów. Każda paczka jest ważona i mierzona przed nadaniem oraz w punkcie DHL Parcel Shop.
Odpowiedź na reklamację i odwołania nie zawierają obowiązkowych elementów odpowiedzi na reklamację, gdyż nie piszą jaka paczka i za co jest nieuznana. Wysyłają fragment regulaminu do wszystkich reklamowanych przesyłek nie odnosząc się do tego dlaczego konkretna paczka została obciążona dodatkowymi opłatami.
Gdy piszemy odwołanie i prosimy o uzasadnienie : allegro odpisuje, że zakończyło proces reklamacyjny. Nie mamy gdzie się odwołać - jesteśmy tylko zbywani.
Zwykle są do dopłaty w wysokości 24,99 lub w przypadku zagranicznych 149zł za jedną przesyłkę.
Miesięcznie są to ogromne kwoty .
W jaki sposób jeszcze dochodzić swoich praw , aby odpisywali nam uzasadnienia ? Mam podstawy twierdzić, że allegro nas ściemnia bo nie chcą nam udostępnić żadnej korespondencji z DHL, dotyczącej naszych reklamacji czy odwołań.
W taki sposób nam odpisują :
Przesyłka zakwalifikowana jako niestandardowa ze względu na brak możliwości automatycznego sortowania |
''Dodatkowo przypominamy:
NST - Definicja elementu niestandardowego znajduje się w Charakterystyce usług i dopłat DHL Parcel i w przypadku przesyłek DHL Parcel Max Paczka i/lub DHL Parcel Max Paleta stanowi:
Opłacie podlegają elementy umieszczone na paletach, gdy:
• użyto palety o wymiarach przekraczających 120 x 80 cm (paleta EURO)
• towar wykracza poza obrys palety
• towar nie jest przymocowany do palety (np. za pomocą folii, taśm bindujących, śrub, itp.)
Opłata zostanie naliczona w przypadku elementów niespaletyzowanych, gdy:
• ich najdłuższy bok jest dłuższy niż 120 cm lub którykolwiek z pozostałych boków przekracza 60 cm
• oklejone są naklejkami DHL GÓRA oraz UWAGA! NST
• zawierają one substancje płynne w opakowaniach takich jak: beczki, kanistry, wiadra itp.
• mają kształt okrągły, cylindryczny bądź owalny
• mają nieregularny kształt z wystającymi elementami
• zawierają towary, które z powodu swojej specyfiki nie dają się spaletyzować (np. urządzenia na kółkach) i nie mogą być sortowane automatycznie
Definicja elementu niestandardowego w przypadku przesyłek o wadze do 31,5 kg stanowi:
Opłata zostanie naliczona do elementów:
• których najdłuższy bok jest dłuższy niż 120 cm lub którykolwiek z pozostałych boków przekracza 60 cm
• o kształcie okrągłym, cylindrycznym lub owalnym
• o nieregularnych kształtach z wystającymi częściami
• zawierających luźne, ciężkie elementy lub takich, których rozkład ciężaru jest nierównomierny
• umieszczonych w luźnym opakowaniu lub posiadających nieregularny kształt (tzn. gdy możliwe jest przesunięcie się zawartości, a tym samym
przesunięcie środka ciężkości podczas transportu)
• oznakowanych naklejkami DHL GÓRA oraz UWAGA! NST
• których zawartość wymaga obsługi specjalnej (gdy brak możliwości automatycznego sortowania w magazynach przeładunkowych
lub istnieje ryzyko uszkodzenia innych przesyłek)
• zawierających substancje płynne w opakowaniach takich jak: beczki, kanistry, wiadra itp.
• zawierających przedmioty lub urządzenia wytwarzające pole magnetyczne
Przypominamy o zapisie z regulaminu DHL:
Z zastrzeżeniem ust. 5, sprawdzanie przesyłek pod kątem zgodności z oświadczeniami zawartymi w liście przewozowym oraz weryfikacji, czy zawartością przesyłki nie jest element niestandardowy, może być dokonywane przez pracowników DHL w lokalizacjach DHL, bez udziału Zleceniodawcy. Wynik sprawdzenia wprowadza się do systemu informatycznego DHL i stanowi on podstawę do ustalenia właściwej stawki opłaty, a także do żądania zapłaty opłaty za element niestandardowy w razie stwierdzenia występowania takiego elementu.
NST przesyłek międzynarodowych- Państwa przesyłki zostały zakwalifikowane jako element niestandardowy, ponieważ zostały zapakowane w sposób niezgodny z instrukcją na stronie: https://www.dhl.com/content/dam/dhl/local/pl/dhl-parcel/documents/pdf/pl-parcel-opakowan-przesylki.p... i w związku z tym były procesowane ręcznie.
Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na sposób pakowania przesyłek międzynarodowych.''
Brak jakiegokolwiek konkretnego odniesienia tylko ogólnikowo opisane - czyli z automatu odrzucają nasze reklamacje...
@kolor_sklep_pl jeśli jesteś zadowolony z procesu reklamacyjnego, który dla Ciebie prowadzimy możesz to robić bezpośrednio w DHL dodając do reklamacji stosowne pełnomocnictwo (wszystkie informacje na ten temat znajdziesz tutaj), ale od razu zaznaczam, że informacje, które tutaj cytujesz pochodzą właśnie z DHL. My jako Allegro przekazujemy do przewoźnika stosowne informacje, ale to firma kurierska wydaje decyzje reklamacyjne i udziela ew. szczegółów w danej sprawie.
Przy okazji, sprawdziłam ostatnie Twoje zgłoszenia i widzę, że reklamacje przesyłasz do nas bezpośrednio z poziomu maila, a nie przez formularz kontaktowy, przez co nasz system uznaje je jako spam. Niestety, gdy wysyłasz do nas taką wiadomość, nie możemy na nią odpowiedzieć, ani nic z nią zrobić, dlatego prześlij proszę ponownie reklamację do zamówienia: d6065ae0-2b89-11f0-80aa-f721fa342b88, ale przez ten formularz kontaktowy: https://allegro.pl/pomoc/kontakt - wówczas Twoja reklamacja będzie weryfikowana.
Próbowałam kilka razy napisać do dhl w sprawie reklamacji , ale oni mnie poinformowali , że : "
Firmy kurierskie na takich praktykach zarabiaja miliony. Wiekszosc sprzedawcow sie nie orientuje, lub macha reka i wpisuje w straty. To jest zwykle oszustwo. Mnie to spotkalo wiele razy. Mam dosc dzisiaj z kazdej strony chce cie oszukac. Prowadzenie biznesu to koszmar.