anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

DPD problemy z doręczeniami paczek po zminie na Allegro Delivery

automaxhit_pl
#9 Pomysłodawca

Dzień Dobry,


Proszę Allegro o pilną interwencję w sprawie doreczeń paczkek DPD.
Od zminy na Allegro Delivery, klienci nie widzą tych paczek w aplikacji DPD, nie dostają wystarczających narzedzi do monitorownia i zarządzania swoimi paczkami.
Do tego notorycznie paczki nie są dortęczane - wbijane są fikcyjne statusy np. odmowa przyjecia, nieudana próba doręczenia, błedny adres itd, itp ...
Mam przykłady, że klienci czekali na paczę w domu i nie doczekali się przesyłki.
Poniżej numery listów tylko z dnia dzisiajszego, które nie zostały doręczone z winy DPD i wracają do nas na magazyn:

AD0F3BHDX8C75KTTW
AD0PQVZXJTZTHRV8T
AD0796C4FD51F0GJQ
AD0KF6K3B6KTJKN1S

Ja nie pamiętam takiej skali problemów z DPD. do Tej pory dostawy relizowane były sprawnie. Co się zminiło? Czy możecie złożyć jakąś interwencje w tej sprawie i poinformować o jej postępie i efektach? 
Klienci są strasznie sflustrowani i całe te negatywne emocje wylewają na nas, sprzedawców!

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

Sa_nova
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@automaxhit_pl dzięki za sygnał! Zgłosiłam prośbę o interwencję w sprawie podanych przesyłek oraz zweryfikowanie ich statusów. 

Dostaw realizowanych przez Allegro Delivery, klient nie sprawdzi na stronie przewoźnika. Opcję śledzenia przesyłki udostępniamy klientowi z poziomu szczegółów zamówienia oraz na tej stronie

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

TropicalPL
#7 Wielbiciel

Czy klient z tego poziomu ma jakąkolwiek możliwość przekierowania do punktu tak jak to jest w aplikacji DPD?

Czy jak Kurier odda paczkę do punktu to też tam będą pokazane informacje? 

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@TropicalPL w przypadku przesyłek Allegro Delivery DPD działa to tak jak przy innych przesyłkach Allegro Delivery, DPD jest tu podwykonawcą. Nie ma możliwości przekierowania przesyłki kurierskiej do punktu. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

automaxhit_pl
#9 Pomysłodawca

To jest dosłowinie cofnięcie się z technologią. Klienci mieli do wyboru: kontakt z kurierem, przeadresowanie paczki, przekierowanie do punktu odbioru lub jak wymiary paczki pozwalały, przekierowanie do automatu paczkowego. Teraz tych opcji, do których sie przyzwyczaili poprostu nie ma. 
Kurier podejmuje jedną próbe doręczenia - i w przypadku braku odbiorcy w domu - paczka wraca. 
Powiedźcie, czy to jest dobry kierunek? Tym bardziej teraz, przy takim nasileniu sprzedaży! Czy planujecie coś z tym zrobić, aby aplikacja od Allegro miala takie funkcije do których klienci się przyzwyczaili i z których korzystają?

PS. Kolejna paczka DPD wyslana wczoraj wylądowała ze statusem "Błędne dane adresowe" AD08JQ24PCJLPD1SQ - pomimo, ze adres jest poprawny. Klient choc bardzo by chciał, nie ma jak się skontaktowac z kudrierem, wiec dzwoni do nas. Zanim my dostaniemy odpowiedź od support allegro, to paczka wróci do nas na magazyn i kolejny klient niezadowolony.

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@automaxhit_pl same przesyłki DPD (nie w ramach Allegro Delivery) działają jak dawniej. Co do numeru do kuriera wyświetlamy go klientowi w aplikacji - przy informacji o paczce w doręczeniu. Skonsultuję kwestie problemów z doręczeniem przesyłki AD08JQ24PCJLPD1SQ i wrócę do Ciebie z informacją. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

yari10
#1 Nowicjusz

Dzień dobry.

Zgadzam się z Pana wypowiedzią w 100% firma dpd to jakaś żenada od kilku dni oczekiwałem na paczkę pisali o błędnym adresie lub że nie było mnie w domu składałem reklamację wysyłałem pinezki na zekomy nr. telefonu do kuriera który nigdy nie odbiera bez żadnego efeku .moja cierpliwość dobiegła już końca i odstąpiłem od umowy kupna czekam na zwrot pieniędzy jednocześnie z uwagi na brak możliwości wyboru innej firmy kurierskiej założyłem konto na innej platformie zakupowej i zrobiłem potrzebne zakupy polecam aby inni zrobili to samo także szanowne Allegro obudźcie się bo ludzie zaczynają odchodzić. Już nigdy nie wybiorę firmy dpd jako dostawcy moich paczek. Pozdrawiam.

oznacz moderatorów

automaxhit_pl
#9 Pomysłodawca

Syrena_zT Kolejna paczka z dzisiaj: AD02LN19N8LXPV2QJ, ostatnie dwa statusy:

4 lis 2025, 09:07 Przesyłka została wydana do doręczenia

4 lis 2025, 09:12 Nieudana próba doręczenia

Jak widać, kurier po 5 minutach po wydaniu mu paczki do doręczenia, wbił status "Nieudana próba doręczenia".
Od klienta dostalismy informację, że umówił się z kurierem, że zostawi paczkę w Żabce - pewnie nawet kurier nie wie, że paczek Allegro Delivery nie można przekierować do punktu odbioru, czego następstwem jest, ze klient nie dostał kodu odbioru i paczka tam na niego nie czekała. Żadnej kolejnej informacji klient już nie otrzymał.
Info od klienta:
„Dzień dobry. W związku z tym , że kurier był w godzinach mojej pracy, telefonicznie umówiliśmy się na przekierowanie paczki do Żabki na moim osiedlu. Jednak tam nie sprawdzili nawet czy paczka jest, ponieważ nie mam kodu odbioru. Nic takiego nie otrzymałam .
Proszę o ustosunkowanie się do mojej sprawy.”

Jak widać, tylko w dniu dzisiejszym jest ogrom spraw związanych z dostawami DPD. Skale tego poznałem dopiero, jak kazałem pracownikowi informować mnie na bieżąco o takich sprawach. Nie może tak być, że na nas spada obowiązek wyjasniana takich problemnów z dostawami skoro wzieliście na siebie cały proces dystrybucji jako Allegro Delivery.
Dzisiaj straclilismy na to ponad 3 godziny - samo wyjaśninaie problemów, co gorsza, nie sa one wyjasnone - tylko w toku, bo paczki nie zostały doręczone, więc od jutra rana musimy podjąć kolejne działania.

Prosimy przyjrzeć się temu problemowi i wdrożenie jakiś rozwiązań.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@automaxhit_pl Ta przesyłka, jak i wcześniejsza, o której sprawdzenie prosiła Alicja, powinny zostać jutro doręczone. Jeśli tak się nie stanie, prosimy o sygnał. Będziemy interweniować ponownie.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

To nie DPD jest żenada tylko Allegro. 

U mnie DPD działa najlepiej obecnie. Nie mówię ma drobne wpadki w stylu nie mógl zeskanować paczki i dlatego dostarczył dzień później lub nie mógł znaleźć małej paczuchy na pełnym samochodzie i dostarczył po kilku godzinach jak ją odkopał. Jednak zawsze czy jedna paczka czy wiecej dzwoni przed dostawą i dostarcza bez problemów. Od dobrego pół roku mam ideał dostawy u nich. To zależy od regionu i kuriera. Mam wuja pracujacego w Dpd, nie na moim regionie. Robi od lat i nie narzeka... Raz nawet robił 2 regiony jak brakło ludzi i dawał radę. Potem zatrudnili nowego, dostał na początek tylko pół regionu i wiecie co NIE DAŁ RADY, wieczne problemy.

Kurierzy są ludźmi. Jedni będą lepsi, inni gorsi. Jedni sie starają. Inni uważają "że są w pracy, nie na wyscigach".

U mnie porażką stulecia jest DHL. 

Najwiekszy problem jest w samym Allegro. Portal pobierający tak wysokie opłaty łaski nie robi kontrolując kurierów, których sami narzucili. Powinni zbierać opinie klientów i interwenować w regionach gdzie źle sie dzieje. Postawili jednak jedynie na taniość oraz zlewkę problemów co powoduje, że kurierzy robią co chcą i wiedzą, że i tak nikt im nic nie zrobi.

Czasem trzeba chcieć by coś osiągnąć, Allegro się nie chce, kasa ma sama wpadać.

Popatrzcie po chińskich portalach, dlaczego one zbierają opinie o dostawach? Dlaczego nie wystarcza samo śledzenie ale jeszcze chcą, by klient potwierdził klikając "odebrana". 

I dlaczego DHL z Te.. dostarcza paczkę bez problemu, a mając do dostarczenia jedną jedyną Delivery robi sobie kpiny z dostawy??? Allegro ustawiło się w pozycji gorszego klienta, byle tanio było, a my ponosimy tego konsekwencje!!!

 

 

__________
(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić). (Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów

Gabriel628
#2 Obserwator

Allegro dosłownie cofa się w rozwoju, moim zdaniem za dużo chcą kontrolować, a wszelkie skutki nieprawidłowości i wtopy spowodowane wdrożeniem nieprzemyślanych rozwiązań spychają na sprzedawców, których skazują na rozwiązania typu Allegro DEVILery...

O samym przewoźniku DPD nawet nie wspomnę, że nawet poza okresem świątecznym ta firma daje ciała przy większości zleceń nawet przy tych najprostszych - nie dostarczają paczek lub je porzucają w przypadkowych miejscach (np. laptopy za kilka tysięcy pod drzwiami na klatce), generują wieczne opóźnienia, nie odbierają paczek, często ich kurierzy nie odbierają telefonu i/lub nawet nie rozmawiają po polsku, a paczki często nie docierają w jednym kawałku.

Właśnie dlatego taka rada dla każdego sprzedawcy na Allegro, jeśli szanujesz swoich klientów i siebie staraj się omijać Allegro Delivery, a jeśli BARDZO szanujesz swoich klientów i siebie staraj się oferować każdego innego przewoźnika niż DPD, a będzie na pewno lepiej.
Czy odbieram czy wysyłam przez Inpost praktycznie zawsze mam zrealizowaną dostawę w 1 dzień, bez proszenia, bez dopłat i opcji specjalnych. Szokiem jest jak w Inpost paczka idzie 2 dni, a w DPD jak dojdzie po 3 dniach po wielu interwencjach na infolinii to jest dobrze.
Wiem, że każdy ma swoje zdanie, a ja mam takie, że DPD powinno się zamknąć przynajmniej w Polsce i oddać swoją część rynku, składającą się z klientów nieświadomych ultra niskiego poziomu obsługi DPD (pewnie tylko dlatego korzystają z DPD lub nie mają innego przewoźnika do wyboru).

A Wy drodzy moderatorzy Allegro więcej zyskacie punktów PR jak zaczniecie odpowiadać konkretnie na opisywane tu problemy, a nie wybiórczo, ogólnikowo i omijając kwestie choćby przedmiotowego wdrożenia Allegro Delivery z tak ograniczoną pulą funkcjonalności i z takimi błedami natury organizacyjnej, które zamiast ułatwiać pracę sprzedawcom, którzy Was karmią, marnują ich czas, psują ich nerwy i ich stosunki z klientami dzięki którym się utrzymują.

Żeby w dzisiejszych czasach nie mieć możliwości śledzenia przesyłki na stronie przewoźnika, czy nie mieć możliwości przekierowania paczki na inny adres bądź do automatu paczkowego to jest jakieś TOTALNE nieporozumienie... To co Wy DROGIE AlleZło Allegro tu jeszcze robicie na nowoczesnym rynku e-commerce?
Po co na siłę próbujecie uwiązać "Kowalskiego" do swojego wątpliwej jakości oprogramowania nawet gdy ten chce sprawdzić tylko status paczki u przewoźnika. Przecież takie działania są kolejnymi na liście działań monopolistycznych.

Głęboko wierzę, że kiedyś przyjdzie taki czas gdy Allegro będzie miało wielu konkurentów, a sprzedawcy się obudzą i zaczną sprzedawać swoje produkty specjalnie drożej tylko na Allegro w ramach odpowiedzi na gigantyczne opłaty jakie Allegro im narzuca. Kto wie może Allegro zacznie wtedy szanować współpracujących z nimi sprzedawców.

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@Gabriel628

Allegro Delivery to osobny przewoźnik. Czyli Allegro Delivery Kurier DPD i Kurier DPD to formalnie dwóch różnych przewoźników. Dlatego przesyłek Allegro Delivery nie widać w apce DPD. W przypadku DHL eCommerce i Orlen Paczce jest analogicznie, jak jest Allegro Delivery w nazwie to jest to oddzielny przewoźnik od tego samego kuriera bez tego członku w nazwie. 

oznacz moderatorów