Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć!
Wiem, że temat wałkowany już milion razy chyba, ale wciąż mam problem z zamawianiem rzeczy za grosze plus coś drogiego, żeby drogie odesłać i zostawić sobie np jedną strugaczkę lub linijkę wartości 1 zł 😞
Ja rozumiem, że allegro ma to gdzieś, jak mi napisali - nie nosi to znamion żadnego przestępstwa lub wyłudzenia...
Ale ja tylko bym chciał mieć możliwość zablokowania tych, którzy to u mnie robią już po raz kolejny.
Niestety nie mogę. Kiedyś to było mega łatwe, teraz musisz udowadniać, wrzucać 5 zdjęć, że kupujący "coś przeskrobał"...
Czy można w jakiś inny sposób zablokować kupującego?
Czuję się niestety jak frajer, inwestując sporo więcej w foliopak bąbelkowy, druk listów, prowizję od smarta i samą pracę, chociażby w poszukiwanie towaru na magazynie - wiedząc, że wartość wysyłanego towaru nie przekroczy złotówki...
Swoją drogą jestem pełen podziwu dla tych "łowców okazji", że im się chce bawić w zakup JEDNEJ linijki lub strugaczki...eeeech
Pozdrawiam
@MKA_PL z tego co rozumiem to sytuacja się powiela i ten sam kupujący stosuje takie praktyki?
Jeszcze nie. Z powodu, że sprzedaję artykuły szkolne, problem pojawia się już wielokrotnie od wielu kupujących. Czarno na białym widać, że ktoś zamawia np jedną okładkę plus drogą książkę i co zostanie odesłane? Przecież nie całość. Chciałbym, aby allegro umożliwiło mi wpisanie takie osoby na czarną listę (tak jak możliwe to było kiedyś), aby sytuacja się już nie powtórzyła. Jestem zbyt małym sklepem i nie stać mnie na dokładanie do biznesu, dlatego proszę o pomoc...
@MKA_PL rozumiem, że jest to dla Ciebie trudny temat. Natomiast nie możemy sugerować, że jeśli dany klient zrobił do jednorazowo to, że chciał naruszyć nasze zasady.
Jeśli konkretny klient będzie to powielał wtedy możemy to zweryfikować i podjąć działania wobec niego.
W ciągu ostatnich 3 dni mam takich podobnych zwrotów jeszcze 5! Ktoś potrafił zamówić 20!! Dłuopisów, żeby zostawić sobie 4…a okładki do zeszytów są już nagminne. Z tego, co udało mi się dowiedzieć, według Uokik, tego typu zwroty kwalifikują się jako rozwiązanie umowy o przesyłce Smart i jako sprzedający oraz Wy jako pośrednik tej sprzedaży powinno zaproponować się naliczenie kosztu wysyłki w kwocie zgodnej z cennikiem bez wysyłki smart. Czy to prawda?
@MKA_PL Nie, nie ma czegoś takiego jak naliczenie kosztów przesyłki gdy wartość pozostawionych przez kupującego przedmiotów jest niższa niż próg smarta.
Jeśli konkretny klient będzie to powielał wtedy możemy to zweryfikować i podjąć działania wobec niego.
Jakie działania i na jakiej podstawie? Regulamin Allegro smart mówi o darmowych dostawach i darmowych zwrotach, bez ograniczeń. Nigdzie nie jest napisane że np. W ciągu miesiąca można zrobić 10 częściowych zwrotów a po 10-tym allegro podejmie jakieś działania. Albo że można zrobić x zakupów i je zwrócić ale jak się zrobi x+1 to już się naraża na „działania Allegro”. Rozwiń proszę ten temat.
Temat rozwinąłem już na samym początku. Borykam się z problemem wyłudzeń! Przesyłek smart, czyli zamówienie jednej okładki, albo jednej strugaczki oraz drogiej książki, żeby zrobić zwrot książki!! Wartość pozostawionego przedmiotu to kwota 1-2 zł. Wartość prowizji smart, pakowania i całej reszty to kwota kilkukrotnie wyższa. Problem pojawia się codziennie!! Nikt nie odda mi poniesionych kosztów, aż się nie chce pakować takich zamówień, gdzie z góry widzisz, że to WAŁEK na wysyłkę Smart. To jawne wyłudzenie. Regulamin Allegro Smart! nie przewiduje wystarczających zabezpieczeń przed takimi nadużyciami. Sprzedawcy nie mają realnych narzędzi do ochrony przed takimi działaniami, gdyż zwroty w ramach ustawowego prawa odstąpienia od umowy muszą przyjmować.
Chciałbym tylko mieć możliwość zablokowania takiego użytkownika przed kolejnym zakupem…czy to tak dużo?
Dzisiaj wracają do mnie już takoe 5! Zwrotów,…eeech…
@MKA_PL Ja Cię rozumiem. Też sprzedaję. Ale regulamin smarta jest jaki jest i takie działania kupujących go nie łamią. Allegro ma na takie zarzuty jedną odpowiedź - Smart nie jest obowiązkowy, możesz zrezygnować.
Najbardziej przykry jest fakt, że Allegro w żaden sposób nie pomaga sprzedawcom. Na tym portalu czujesz się wręcz jak intruz. Masz problem z regulaminem? To zrezygnuj.
Kiedy poprosiłem allegro o pomoc, to dostałem informację że mogę zgłosić sprawę na policję 😂
Właśnie pakuję kolejne zamówienia i już wiem doskonale, które do mnie po części wrócą. Aż się nie zabierać do pracy…
Jeszcze taka ciekawostka - tak właśnie wyglądają moje zamówienia i zwroty...codziennie...Mam nadzieję, że kupujący mają z tego MEGA satysfakcję...ja uciekam z allegro...
@gdvorek "...że chciał naruszyć nasze zasady."
No to dostosujcie zasady do sytuacji, w czym problem? Wystarczy napisać że bezpłatny zwrot przysługuje w przypadku zwrotu kompletnego zamówienia, w przypadku zwrotu pojedyńczych przedmiotów zamówienia, zwrot poszczególnych przedmiotów jest możliwy ale na zasadach ogólnych bez smarta, jako przesyłka płatna.
Nie chcecie zarobić na zwrotach?
Świeżutka sytuacja sprzed paru minut - może @gdvorek poradzi co zrobić? 😉
@Health___Beauty kupujący ma możliwość odstąpienia od zakupu na każdym etapie jego realizacji. Sugeruję nadanie przesyłki z produktem, którego klientka nie zwróciła.
@Syrena_zT oczywiście - klyent nasz pan.
@Syrena_zT Nadanie przesyłki z jednym produktem nie spełnia warunków smarta. Sprzedająca powinna wysłać paczkę przesyłką płatną a kosztem przesyłki obciążyć kupującą, czyli obniżyć kwotę zwrotu. Aha, i jeszcze prowizja dla Allegro za przesyłkę.
Oczywiście to wszystko za wiedzą i zgodą kupującej.
Chyba że Allegro ma inne rozwiązanie na takie sytuacje?
@br. Allegro ma zawsze jedno i to samo rozwiązanie - klyent ma byc zadowolony.
@br. kupujący w momencie zakupu spełnił warunki Smart! Więc sprzedająca ma możliwość nadania przesyłki w ramach Smart! i to powinna zrobić.
Wydaje mi się, że odesłanie towaru przez klienta później, jest mniej wygodne dla sprzedającego?
@Syrena_zT hehe, no dołożę Pani do paczki karteczkę z podziękowaniami :)))
zrezygnujcie w ogóle z progu 45 zł, będzie wygodniej dla wszystkich :)))
@Health___Beauty @br. sarkazm nie jest tu potrzebny 😉
Rozumiem frustrację związaną z koniecznością obsługi zwrotów i tym, że klienci "dobierają" do Smarta!. Natomiast darmowa przesyłka jest dla klienta zachętą do zakupu, większość klientów nie zwraca "dobranego" towaru, a więc sprzedaż się zwiększa.
A w sytuacji, w której towar i tak zostanie zwrócony, lepiej kiedy klient wypełni formularz przed wysłaniem, niż po otrzymaniu towaru, bo ograniczy to pracę po stronie sprzedawcy.