anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Status: Brak czasu-brak możliwości doręczenia

kluska1977
#9 Pomysłodawca#

Moja przesyłka zawierająca żywe rośliny utknęła gdzieś w innej czasoprzestrzeni; zgodnie z dzisiejszym komunikatem brak jest możliwości jej doręczenia z uwagi na "brak czasu", to niestety nie jest żart 😳. Zgodnie ze statusami paczka trafiła do magazynu,kurier ją podjął ale zabrakło mu czasu żeby dostarczyć, spieszył się na grilla 🤔? Nie wiem co mam o tym myśleć,  do kogo się zwrócić,  zgłoszenie do Allegro sprzed kilku godzin  trafiło w kolejną czarną dziurę.  A0001J8EN2 to nr przesyłki i niestety to za mało żeby wyjaśniać sprawę bezpośrednio z UPS. Ten system to porażka 😕 @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Screenshot_20230818-190226_Allegro.jpg

oznacz moderatorów
47 ODPOWIEDZI 47

kostas11
#21 Demiurg#

@Allegro_One @mdrogeria 

Tego jeszcze nie grali 🙂

Zrzut ekranu 2023-08-18 192401.png

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jest to usługa Allegro ale za dostawę odpowiada sprzedajacy, jak dojedzie zwiędnięta ta roślina to i tak musisz reklamować u sprzedającego, to on powinien zadbać o terminowość dostawy.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 sprzedawcy dodali, na Lokalnie udostępnili i UPS nie wyrabia logistycznie, zobaczycie co będzie na przełomie sierpnia - września 😄

A sprzedawca zaraz załapie negatywa 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie pochwalam tego co robi Allegro i nie korzystam z ich usługi ale to prawo mówi kto odpowiada za przesyłkę do chwili doręczenia przy zakupie konsumenckim i czy wam się podoba czy nie, Jak zakup od prywatnego to we wszystkich wypowiedziach waszych jest że sprzedajacy odpowiada za przesyłkę do chwili wysłania, a tu jakoś milczycie, dlaczego? hipokryzja niepamięć czy....?🤔

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 byłem pewien że to sprzedawca 😞  ale w tym przypadku masz rację chodź nie do końca bo nie wiemy czy to firma sprzedała czy osoba prywatna 🙂  , @kluska1977 pisz do sprzedawcy niech składa reklamację, a i następnym razem pomyśl co wybierasz jako przewoźnika 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

kluska1977
#9 Pomysłodawca#

"następnym razem pomyśl co wybierasz jako przewoźnika 😄"-nie wiem jak to się stało, że nie kliknęłam "zmień" jak mi się TO COŚ podstawiło 😭

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@kostas11  tak sobie pomyślałem że należy dostepnić maxymalną ilość przyzwoitych dostaw. Ja do Inpostu i poczty zamierzam dodać DPD ( może i są dopłaty ale poza tym nie widze reklamacji) no i niestety to nieszczesne ONE BOX ( na szcęscie one kurier u mnie nie sięga)

Licząc na to ze wśród wielu metod dostawy allegro ONE będą wybierane rzadko i nawet jeśłi będą reklamacje nie zniszczą statystyk do konca

Poza tym byc moze info w zakłądce o sprzedającym

Cały czas sam sie bije z myśłami co z tym zrobić ale wychodzi na to że to jedyne wyjscie. Wyłączenie smarta przy ofercie tanich produktów może spowodowac zastój w sprzedaży 😞

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Reklamację i tak odrzucą. Żywe rośliny to towar wykluczony z przewozu w UPS-ie, więc odszkodowanie za utratę lub uszkodzenie (jak zwiędną) nie przysługuje. 

A jeżeli chodzi o wysyłkę roślin, to obecnie tylko Pocztex na to pozwala, ale przesyłka musi mieć wykupioną opcję ostrożnie i opisana, że są w niej żywe rośliny. Termin doręczenia to D+1 (gwarantowany), a przesyłka nie może być nadana do automatu, punktu odbioru lub Poste Restante, tylko bezpośrednio pod adres. 

oznacz moderatorów

kluska1977
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję za ważne informacje.  Przyznam, że nie studiowałam regulaminu usług UPS i dopiero dziś dowiedziałam się, że to oni świadczą usługi dla One Box. Ale czy jako użytkownik wybierający usługę Allegro mam obowiązek studiowania regulaminów podwykonawców? Wybrałam opcję dostawy z oferowanych bo założyłam, że skoro jest dostępna to widocznie warunki przewozu są spełnione. Co prawda Allegro w opisie usługi One Box zaznacza, że bierze odpowiedzialność za przesyłkę do momentu jej odebrania (screen)

IMG-20230818-WA0007.jpg

IMG-20230818-WA0006.jpg

, ale jeśli przesyłka w ogóle nie została dostarczona to czy ma znaczenie co było w paczce? I szczegółowe warunki przewozu? Przepraszam za tyle pytań ale 1. raz mnie tak absurdalna sytuacja spotkała.🙄

P.S. To sukulenty ❤, twarde sztuki więc jest szansa że przetrwają 😎

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Kto odrzuci Ci reklamację, sprzedajacy ma składać jak roślinki nie przeżyją, chyba że chcesz dawać prezenty!

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Sprzedawca nie powinien udostępniać opcji wysyłki firmami, które nie pozwalają na przewóz danego rodzaju towaru. Niestety, aby mieć Smarta w ofercie, sprzedawca musi udostępnić opcję wysyłki z listy metod kwalifikujących, nie ma tu znaczenia, że przewoźnik nie przyjmuje danej rzeczy do transportu (Allegro nie robi wyjątków, a w takich sytuacjach powinno).

A jeżeli chodzi o odpowiedzialność przewoźnika, to odpowiada on wobec nadawcy, chyba że ten zrzeknie się swoich praw (art. 92 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe). Niestety operator może się tu powołać na art. 87 ust. 3 pkt 2, 3 i 4 Prawa pocztowego, co zwalnia go z jakiejkolwiek odpowiedzialności (zostaje ewentualne powództwo cywilne).

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pecela tylko że tu korzysta się z oneboxa allegro a podwykonawcą jest ups czyli stron nie interesuje jakie ograniczenia wysyłki ma ups tylko co do wysyłki dopuszcza usługa onebox allegro bo jak nie ma wyłączenia na roślinki to usługodawca ma pecha

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kostas11 co będzie ? @Allegro_One już przestał reagować na wywołania czyli ostatecznie wszystko pozostanie na barkach sprzedawców .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@kluska1977 onebox należy do allegro i tam zglaszasz reklamację że roślinki szlag trafił z powodu nieterminowego dostarczenia. Sprzedawca nie może za ciebie zlożyć reklamacji bez twojego pisemnego oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do skladania reklamacji jako odbiorca - masz o tym wątek sprzed paru dni na forum i jest to wymysł interpretacji przepisów allegro. Dodatkowo wedlug uokiku przesyłkę zawsze reklamuje odbiorca. Pamiętaj wnosząc reklamacje do allegro dopisać żądanie kwotowe do spełnienia w przypadku utraty towaru lub nieterminowej odpowiedzi. Bez żądania nic ci nie oddadzą bo znajdą ci paczkę po miesiącu z zwiędłą zawartością. Sprzedawca nie jest winny że allegro wmusza swoją dzadowską usługę sprzedawcy by ten miał smarta abyś mogła kupić ze smartem. Nie odpowiada za chunowatość dostawy onebox ktory nie trzyma jakosci, terminowości dostawy. Przypominam też że wedlug regulaminu allegro żywe rożliny są wyłączone ze zwrotu konsumenckiego. 

Reasumując ciśnij dziadów z oneboxa ile wlezie zawalili i teraz próbują zrzucać odpowiedzialność z siebie.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@az1rael paczka nie dotarła do kupującego i nic nie złoży, allegro go oleje 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Allegro dla własnych interesów zwala winę na sprzedających (w myśl prawa), zmusza ich do udostępniania formy dostawy które nie tylko źle działa tylko wręcz jest do d...y.  Naprawdę nikt tam już nie myśli?☹️

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@kostas11 nie masz racji to onebox czyli umowa na usługę została podpisana między kupującym a przewoźnikiem za pośrednictwem smarta, oznacza to że reklamację składa allegro jako właściciel smarta lub kupujący do onebox

oznacz moderatorów

kluska1977
#9 Pomysłodawca#

Nie mam pretensji do sprzedawcy bo to nie jego wina, udostępniono i mnie i jemu trefną usługę za którą zapłaciliśmy i teraz są kłopoty 😣

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie myl pretensji z odpowiedzialnością!😁

oznacz moderatorów