Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@lev69 kasa wróci do allegro jak sprzedawca dokona zwrotu ma na to do 14 dni, poczekaj z 3 dni i w razie co wróć 🙂
@lev69 a kiedy to anulowałeś wczoraj czy przedwczoraj?
Dokładnie 02 lutego.
Nie otrzymałeś zwrotu, powinien on zostać oddany do Allegro Pay, więc napisz tu i zapytaj, Allegro wyśle zapytanie do sprzedającego: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
@lev69 tu masz więcej https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/allegro-pay/allegro-pay-najczesciej-zadawane-pytania-0K6dOBv...
Zwroty i reklamacje zakupów z Allegro Pay przebiegają zgodnie z zasadami obowiązującymi na Allegro.
Jeśli zwrócisz lub anulujesz zakup opłacony z Allegro Pay – środki zwrócone przez sprzedającego przez Allegro Finanse zwiększą Twoje środki dostępne w usłudze.
Na zwrot środków przez sprzedającego czekamy:
Jeśli środki nie wpłyną w tym czasie, masz obowiązek spłacić swój zakup samodzielnie. Aby Ci to umożliwić, zmienimy Twój harmonogram spłat. Nie poniesiesz z tego tytułu dodatkowych kosztów. Zaktualizowany harmonogram znajdziesz w Twoim panelu Allegro Pay.
Jeżeli sprzedający zwróci środki przez Allegro Finanse po tym, jak już spłacisz zakupy – zwrócimy Ci nadpłaconą kwotę. Otrzymasz przelew na rachunek bankowy, z którego zakupy zostały opłacone. Jeśli nie będzie to możliwe – wyślemy Ci mejla z informacją o nadpłacie i linkiem do panelu Allegro Pay. Możesz tam podać numer rachunku, na który mamy przelać nadpłatę. Kolejne nadpłaty zwrócimy już automatycznie na rachunek, który wskażesz w panelu.
To wersja optymistyczna. Ja pytałem również o to co się stanie w przypadku braku takiego zwrotu ze strony sprzedającego.
Jeżeli sprzedający nie zwróci, ty jako kredytobiorca musisz do czasu zwrotu, spłacać raty.
W odpowiedzi jak również na stronie pomocy jest błąd
„ 30 dni w przypadku opcji spłaty w ciągu 30 dni"
@lev69 Obie te informacje są poprawne, w przypadku Allegro Pay na zwrot czekamy właśnie 30 dni.
@lev69 W tej sytuacji, po anulowaniu zakupu, gdy towar nie został jeszcze wysłany, sprzedawca ma 2 dni na zwrot wpłaty - tak stanowi regulamin Allegro.
To ja się podepnę z podobnym, ale jednak innym pytaniem:
Wylicytowałam przedmioty, zapłaciłam przez AllegroPay i zanim sprzedawca je do mnie wysłał - zwróciłam go. Nie było możliwości anulowania. W szczegółach zakupu przesyłka od 07.02.2022 widniała jako " oczekuje na wysyłkę". Oczekiwany czas dostawy - 17.02. Jednak tego samego dnia po porannym dokonaniu przeze mnie zwrotu, sprzedający szybciutko wysłał towar i teraz widnieje już on jako " w drodze". Teraz tak: dokonałam zwrotu, a mimo to sprzedający towar szybko wysłał. Jutro prawdopodobnie otrzymam przesyłkę więc o tydzień szybciej niż termin, z powodu którego zrezygnowałam z zakupionego towaru. Co mam zrobić? Co gdybym jednak zdecydowała się zatrzymać przedmioty? Czy znów mogę dokonać wpłaty przez AllegroPay? Czy po prostu muszę odesłać przedmioty w takim stanie i opakowaniu jak je otrzymam?
@kamieniuszka
zanim sprzedawca je do mnie wysłał - zwróciłam go.
Nie. Nie zwróciłaś. Zadeklarowałaś chęć zwrotu, a Sprzedawca otrzymał Twoje oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Zwrócisz - jak odesłana przez Ciebie przesyłka trafi do Sprzedawcy.
Nie było możliwości anulowania.
Sprzedawca prawdopodobnie rozpoczął już realizację zamówienia. W takim przypadku złożenie oświadczenia o odstąpieniu nie anuluje zamówienia.
po porannym dokonaniu przeze mnie zwrotu
Nie dokonałaś zwrotu. Zwrot polega na odesłaniu rzeczy do sprzedawcy.
Ty jedynie zadeklarowałaś chęć odesłania i złożyłaś oświadczenie o odstąpieniu.
Złożenie oświadczenia o odstąpieniu oraz zwrot - to są dwie różne czynności !
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/
Oczekiwany czas dostawy - 17.02.
Taka informacja podawana jest przez Allegro przy ofercie (nie jest elementem oferty) jako wynik działania matematycznych i statystycznych algorytmów. Jest to jedynie predykcja Allegro (mniej lub bardziej udana).
Ok, to dla mnie ważna wiadomość, dziękuję. To pozostaje kwestia zapłaty, gdybym jednak zdecydowała się zatrzymać paczkę z rzeczami. Czy w tej sytuacji mogę ponownie zapłacić przez AllegroPay i sprawa zostanie rozwiązana?
@kamieniuszka
Składając oświadczenie o odstąpieniu (wraz z wysłaniem formularza zwrotu) spowodowałaś, że własność zakupionych przez Ciebie rzeczy przeszła z powrotem na Sprzedawcę (wejdziesz w ich posiadanie - bo zostały do Ciebie wysłane, ale nie będą Twoje).
To komplikuje sytuację Kupującego - ponieważ zgodnie z przepisami powinnaś zwrócić rzeczy związane z Umową od której odstąpiłaś i ew. dokonać ponownego zakupu.
Zapewne otrzymasz inne porady aby zignorować ten fakt, pójść na skróty i nie przejmować się.
Cokolwiek zrobisz - ważne żebyś miała świadomość że tę dezinformację zawdzięczasz ... Allegro (i ich wadliwym formularzom/narzędziom)
Dzięki za odpowiedź. Tak szczerze, to biję się w piersi i przyjmuję jednak, że tę dezinformację zawdzięczam samej sobie, bo nie chciałam tak długo czekać na zakupione przedmioty 😞 Zaczekam jeszcze na inne odpowiedzi, bo być może jest jakieś mniej skomplikowane wyjście z tej sytuacji. Myślę ,że skoro sprzedający nie skontaktował się ze mną w żaden sposób, to liczy jednak na to, że po prostu zapłacę za towar ponownie przez AllegroPay i tyle. No ale...zaczekam na jakieś inne porady.
@kamieniuszka
nie chciałam tak długo czekać na zakupione przedmioty
Ale przecież w każdej ofercie (w zakładce DOSTAWA) jest deklaracja Sprzedawcy co do czasu wysyłki.
"Podczas tworzenia tej oferty sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar w ciągu ..."
I jest to informacja wiążąca. Rzadko sprzedawca umieszcza tam termin dużo dłuższy niż jest w stanie wysłać (bywa, że raczej na odwrót).
@kamieniuszka Tak, jest znacznie mniej skomplikowane, normalne, ludzkie wyjście z tej sytuacji. Masz je opisane w moim poście. Nie musisz bić się w piersi 🙂
@kamieniuszka Po dokonaniu zwrotu przed wysyłką, czyli po odstąpieniu od umowy, sprzedawca nie powinien już wysłać paczki. Jeśli ją wysłał, zrobił to na własny koszt i własne ryzyko - Ty nie musisz jej odbierać. Przesyłka wróci do sprzedającego, a on musi zwrócić całą wpłatę do Allegro Pay, wtedy Twoja spłata przestanie być wymagana.
Możesz jednak odebrać przesyłkę, wtedy sprzedający nie zwróci pieniędzy, a Ty spłacisz towar zgodnie z umową zawartą z Allegro Pay. Nie musisz kupować i płacić drugi raz.
O, uffff. To chyba dziś zasnę spokojnie 🙂 Nie chcę świadomie tworzyć dalszych komplikacji, przyjmę przesyłkę.
Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.