anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka
0 8 2,851

Dzięki Katalogowi łatwiej wystawisz ofertę, ponieważ uzupełnimy za Ciebie parametry produktu. Jeśli przy wystawianiu przedmiotu na sprzedaż zaakceptujesz sugestię powiązania, wyrażasz tym samym zgodę na umieszczenie parametrów produktu z Katalogu w Twojej ofercie. Zwróć uwagę, czy parametry z Katalogu pasują do przedmiotu, który chcesz sprzedać. 

Gdy zauważysz, że produkt z Katalogu ma niewłaściwe dane - zasugeruj ich zmianę poprzez formularz "Zgłoś błąd w produkcie". Znajdziesz go na karcie produktu np. w zakładce Mój asortyment. O tym, jak zgłosić zmianę w produkcie, przeczytasz tutaj

mr_oma_0-1661932129870.png

Połączenie aktywnej oferty z Katalogiem

Aby połączyć aktywną ofertę z Katalogiem, wystarczy ją edytować. Przejdź do zakładki Mój asortyment, a następnie skorzystaj z filtra "połączenie z Katalogiem produktów Allegro" oraz opcji "niepołączone" . Zobaczysz wtedy wszystkie oferty, które wymagają połączenia z Katalogiem.

Zrzut ekranu 2022-08-31 o 10.04.31.png

Przy wybranej ofercie wybierz trzy kropki oraz opcję Edytuj.

Zrzut ekranu 2022-08-31 o 10.05.32.pngZrzut ekranu 2022-08-31 o 10.06.19.png

Po kliknięciu w [Wybierz produkt z Katalogu], znajdź produkt odpowiadający temu, co sprzedajesz i dodaj go do oferty. Aby szybko połączyć kilka ofert, przejdź do zakładki Mój asortyment i skorzystaj z filtra "połączenie z Katalogiem produktów Allegro" oraz opcji "niepołączone". Wybierz oferty, które chcesz skatalogować i kliknij w "Połącz z produktem".

mr_oma_3-1661932267694.png

Na nowej warstwie wskażemy parametry, które masz w ofercie i te, które musisz uzupełnić, aby połączyć swoją ofertę z Katalogiem. 

mr_oma_4-1661932292260.png

Gdy to zrobisz, kliknij [Zapisz]. Połączymy ofertę z Katalogiem lub utworzymy nowy produkt na podstawie danych, które wpiszesz.

Dodawanie produktu do Katalogu 

Nie widzisz swojego produktu w Katalogu? Możesz dodać go samodzielnie. Uzupełnij parametry swojego produktu.

mr_oma_5-1661932318050.png

O tym, jak poprawnie uzupełnić parametry, przeczytasz w tym artykule.

Produkty tworzymy na podstawie wybranych parametrów w danej kategorii. Każda kategoria ma swój zestaw parametrów, który najlepiej opisuje konkretny asortyment. Najczęściej sprawdzamy:

  • Numer GTIN (EAN)
  • Producent
  • Marka
  • Model
  • Kod producenta

Czym jest kod EAN?

GTIN (EAN) to unikalny i rozpoznawalny na całym świecie numer identyfikacyjny produktu. W Europie najczęściej stosuje się 13-cyfrowy numer EAN. Dzięki niemu możemy rozpoznać, jaki produkt masz w swojej ofercie i odpowiednio go skatalogować. Gdy wystawiasz ofertę na Allegro wartość tę wskażesz w formacie:

  • 8 cyfr (GTIN-8, ISSN-8)
  • 10 cyfr (UPC-A, GTIN-12)
  • 13 cyfr (UPC-A, GTIN-12)
  • 13 cyfr (GTIN-13, ISBN-13, ISSN-13)
  • 14 cyfr (GTIN-14).

Kodem EAN dysponuje zazwyczaj producent, dostawca lub importer produktu. Jeśli nie masz kodu EAN, nie pomijaj tego kroku. Podanie niepoprawnych danych może wprowadzić w błąd kupującego lub błędnie skatalogować ofertę, co utrudni sprzedaż również innym sprzedającym. Od początku lipca jeszcze dokładniej weryfikujemy prawidłowość tego parametru. 

Czy EAN jest obowiązkowy?

Obowiązkowość EAN zależy od danej kategorii. Z tego artykułu pobierzesz listę ze wszystkimi kategoriami, w których wymóg ten występuje. Jeśli Twojej kategorii nie ma na liście, nie musisz podawać EAN przy wystawianiu oferty. 

Numery GTIN (EAN) pozyskasz wyłącznie od organizacji GS1. Jeśli ich nie posiadasz, rozważ sprzedaż na Allegro Lokalnie.

Kilka produktów i jeden EAN

Zdarza się, że jeden EAN jest powiązany z kilkoma produktami. Jeśli spotkasz się z taką sytuacją, napisz do producenta danego artykułu i potwierdź poprawność kodu EAN. Jeśli jest on błędnie przypisany do produktu, zgłoś nieprawidłowość korzystając z opcji “Zgłoś błąd w produkcie”.

Kod producenta/kod produktu

To unikalny numer, który służy producentowi do identyfikowania produktu. Jest ciągiem liter i cyfr o różnej długości. Może występować pod nazwą MPN (skrót od Manufacturer Part Number). Jego podanie pozwala odpowiednio skatalogować sprzedawane produkty. W przyszłości kod ten posłuży do wyświetlania ofert sprzedających w dodatkowych miejscach - np. na stronie produktu. Jeśli nie posiadasz kodu produktu, skontaktuj się z producentem lub nadaj go samodzielnie.

Może się zdarzyć, że sprzedawcy dwóch różnych produktów podadzą ten sam kod produktu. W takiej sytuacji wyniki wyszukiwania uwzględnią go jedynie w połączeniu z marką i/lub modelem.

Model

Model to nazwa handlowa danego produktu. Jest ona nadana przez producenta. Jeśli kupujący wpisze część nazwy modelu w wyszukiwarkę np. “zx flux”, wyświetlimy mu różne warianty produktu. Jeśli jednak wskaże pełną nazwę, uzyska precyzyjne wyszukiwania dotyczące jednego kroju.

8 Komentarze
oznacz moderatorów