Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzięki Katalogowi łatwiej wystawisz ofertę, ponieważ uzupełnimy za Ciebie parametry produktu. Jeśli przy wystawianiu przedmiotu na sprzedaż zaakceptujesz sugestię powiązania, wyrażasz tym samym zgodę na umieszczenie parametrów produktu z Katalogu w Twojej ofercie. Zwróć uwagę, czy parametry z Katalogu pasują do przedmiotu, który chcesz sprzedać.
Gdy zauważysz, że produkt z Katalogu ma niewłaściwe dane - zasugeruj ich zmianę poprzez formularz "Zgłoś błąd w produkcie". Znajdziesz go na karcie produktu np. w zakładce Mój asortyment. O tym, jak zgłosić zmianę w produkcie, przeczytasz tutaj.
Połączenie aktywnej oferty z Katalogiem
Aby połączyć aktywną ofertę z Katalogiem, wystarczy ją edytować. Przejdź do zakładki Mój asortyment, a następnie skorzystaj z filtra "połączenie z Katalogiem produktów Allegro" oraz opcji "niepołączone" . Zobaczysz wtedy wszystkie oferty, które wymagają połączenia z Katalogiem.
Przy wybranej ofercie wybierz trzy kropki oraz opcję Edytuj.
Po kliknięciu w [Wybierz produkt z Katalogu], znajdź produkt odpowiadający temu, co sprzedajesz i dodaj go do oferty. Aby szybko połączyć kilka ofert, przejdź do zakładki Mój asortyment i skorzystaj z filtra "połączenie z Katalogiem produktów Allegro" oraz opcji "niepołączone". Wybierz oferty, które chcesz skatalogować i kliknij w "Połącz z produktem".
Na nowej warstwie wskażemy parametry, które masz w ofercie i te, które musisz uzupełnić, aby połączyć swoją ofertę z Katalogiem.
Gdy to zrobisz, kliknij [Zapisz]. Połączymy ofertę z Katalogiem lub utworzymy nowy produkt na podstawie danych, które wpiszesz.
Dodawanie produktu do Katalogu
Nie widzisz swojego produktu w Katalogu? Możesz dodać go samodzielnie. Uzupełnij parametry swojego produktu.
O tym, jak poprawnie uzupełnić parametry, przeczytasz w tym artykule.
Produkty tworzymy na podstawie wybranych parametrów w danej kategorii. Każda kategoria ma swój zestaw parametrów, który najlepiej opisuje konkretny asortyment. Najczęściej sprawdzamy:
Czym jest kod EAN?
GTIN (EAN) to unikalny i rozpoznawalny na całym świecie numer identyfikacyjny produktu. W Europie najczęściej stosuje się 13-cyfrowy numer EAN. Dzięki niemu możemy rozpoznać, jaki produkt masz w swojej ofercie i odpowiednio go skatalogować. Gdy wystawiasz ofertę na Allegro wartość tę wskażesz w formacie:
Kodem EAN dysponuje zazwyczaj producent, dostawca lub importer produktu. Jeśli nie masz kodu EAN, nie pomijaj tego kroku. Podanie niepoprawnych danych może wprowadzić w błąd kupującego lub błędnie skatalogować ofertę, co utrudni sprzedaż również innym sprzedającym. Od początku lipca jeszcze dokładniej weryfikujemy prawidłowość tego parametru.
Czy EAN jest obowiązkowy?
Obowiązkowość EAN zależy od danej kategorii. Z tego artykułu pobierzesz listę ze wszystkimi kategoriami, w których wymóg ten występuje. Jeśli Twojej kategorii nie ma na liście, nie musisz podawać EAN przy wystawianiu oferty.
Numery GTIN (EAN) pozyskasz wyłącznie od organizacji GS1. Jeśli ich nie posiadasz, rozważ sprzedaż na Allegro Lokalnie.
Kilka produktów i jeden EAN
Zdarza się, że jeden EAN jest powiązany z kilkoma produktami. Jeśli spotkasz się z taką sytuacją, napisz do producenta danego artykułu i potwierdź poprawność kodu EAN. Jeśli jest on błędnie przypisany do produktu, zgłoś nieprawidłowość korzystając z opcji “Zgłoś błąd w produkcie”.
Kod producenta/kod produktu
To unikalny numer, który służy producentowi do identyfikowania produktu. Jest ciągiem liter i cyfr o różnej długości. Może występować pod nazwą MPN (skrót od Manufacturer Part Number). Jego podanie pozwala odpowiednio skatalogować sprzedawane produkty. W przyszłości kod ten posłuży do wyświetlania ofert sprzedających w dodatkowych miejscach - np. na stronie produktu. Jeśli nie posiadasz kodu produktu, skontaktuj się z producentem lub nadaj go samodzielnie.
Może się zdarzyć, że sprzedawcy dwóch różnych produktów podadzą ten sam kod produktu. W takiej sytuacji wyniki wyszukiwania uwzględnią go jedynie w połączeniu z marką i/lub modelem.
Model
Model to nazwa handlowa danego produktu. Jest ona nadana przez producenta. Jeśli kupujący wpisze część nazwy modelu w wyszukiwarkę np. “zx flux”, wyświetlimy mu różne warianty produktu. Jeśli jednak wskaże pełną nazwę, uzyska precyzyjne wyszukiwania dotyczące jednego kroju.