Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zanim nadasz przesyłkę, warto upewnić się, że jest odpowiednio przygotowana do drogi. Prawidłowe zapakowanie jest bardzo ważne- zarówno dla bezpieczeństwa przesyłki, jak i dla uniknięcia dodatkowych kosztów czy opóźnień w dostawie. Odpowiednio dobrane materiały oraz właściwy rozmiar paczki mają kluczowe znaczenie, by przesyłka dotarła do adresata w nienaruszonym stanie. Oto krótki przewodnik, jak to zrobić i o czym pamiętać, aby pakowanie przebiegło sprawnie i skutecznie 🙂
1. Jak zapakować przesyłkę?
Opakowanie powinno być:
Wnętrze powinno zawierać odpowiednie zabezpieczenia, które uniemożliwią przemieszczanie się zawartości przesyłki.
2. Jak zabezpieczyć paczkę?
3. Nieprawidłowe opakowanie
Przesyłka jest uznawana za nieprawidłowo zapakowaną, jeśli jej opakowanie umożliwia otwarcie bez ingerencji w przesyłkę, grozi utratą zawartości lub może spowodować uszkodzenie przesyłki, lub innych paczek.
4. Kształt paczki.
Twoja paczka powinna mieć kształt prostopadłościanu!
Zabronione jest nadawanie paczek o niestandardowym i nieregularnym kształcie, np.:
5. Wymiary i waga paczek.
Do automatów paczkowych i punktów:
Wymiary: do 41 × 38 × 64 cm Waga: do 20 kg
Dla przesyłek kurierskich:
Wymiary: do 120 cm długości (maksymalna długość krawędzi to 220 cm) Waga: do 31,5 kg
6. Zabronione przedmioty.
Zabronione jest nadawanie przesyłek zawierających m.in.:
Pełną listę zabronionych przedmiotów możesz znaleźć tutaj.
7. Zrównoważona paczka - dobre i złe praktyki.
Najważniejsze przy pakowaniu przesyłki jest jej bezpieczeństwo- uszkodzony produkt generuje koszty dla Ciebie i dla środowiska. Wybierając materiały, możesz łączyć ochronę zawartości z zasadami zrównoważonego rozwoju. Poniżej znajdziesz kilka porad, jak zredukować wpływ Twojej firmy na środowisko.
Dobre praktyki:
Złe praktyki:
Dlaczego warto wybrać zrównoważone opakowanie?
Wybór zrównoważonego opakowania jest coraz ważniejszy. Rosnące wymagania konsumentów sprawiają, że oczekują oni ekologicznych rozwiązań, a firmy, które tego nie uwzględniają, ryzykują utratę klientów. Z drugiej strony wprowadzenie bardziej zrównoważonych opakowań może przynieść korzyści marketingowe, pokazując firmę w pozytywnym świetle. Dodatkowo nadchodzące zmiany legislacyjne, takie jak Ustawa Antyplastikowa czy przepisy o Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta, nakładają nowe obowiązki w zakresie opakowań, dlatego warto działać już teraz.
8. Jak uniknąć greenwashingu?
Greenwashing to udawanie działań ekologicznych w celu zyskania korzyści marketingowych. Żeby uniknąć zarzutów o greenwashing, warto być precyzyjnym w stosunku do Twoich działań.
Przykładowo:
zamiast sformułowania „ekologiczne opakowanie” lepiej jest użyć bardziej precyzyjnego zwrotu na przykład: „w 100% z recyklingu”.
Wybierając opakowanie, stawiaj na bezpieczeństwo przesyłki i zrównoważone rozwiązania. Dopasuj rozmiar do produktu, stosuj monomateriałowe opakowania i minimalną ilość materiałów, aby ułatwić segregację i recykling. Takie podejście chroni zawartość paczki, zmniejsza wpływ na środowisko, poprawia wizerunek firmy i przygotowuje ją na rosnące oczekiwania konsumentów oraz nadchodzące przepisy prawne.