anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
ko_alka
Moderator
Moderator
2 1 183

Tytuł Twojej oferty może przyciągnąć zainteresowanie użytkowników, a jego odpowiednie sformułowanie sprawi, że będzie wyświetlał się większej liczbie kupujących. Jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć potencjał swoich ofert, musisz wiedzieć, w jaki sposób użytkownik porusza się po listingu. Jak wyróżnić się w tytule, którego maksymalna długość wynosi 50 znaków? Co jest ważniejsze - początek czy koniec zdania? Jakimi zasadami kierować się przy zwięzłych formach tekstu? Tego wszystkiego dowiesz się z pierwszej części serii artykułów o sprzedaży na Allegro.


Pięć etapów procesu zakupowego 

W ujęciu teoretycznym klient przechodzi przez pięć etapów procesu zakupowego. W pierwszym etapie następuje odczuwanie potrzeby, w drugim poszukiwanie informacji, w trzecim ocena alternatyw i dostępnych możliwości, w czwartym klient podejmuje decyzję o zakupie. Doświadczenie po zakupie jest piątym etapem - tutaj istotne jest utwierdzenie klienta w tym, że podjął dobrą decyzję.

Tytuł jest kluczowy już podczas drugiego etapu procesu zakupowego, czyli poszukiwania informacji, a zwłaszcza na jego początku, kiedy klient nie ma jeszcze określonych preferencji. Poszukuje wtedy informacji o cenie, właściwościach czy funkcjach danego produktu. Ważne, by odpowiednio wyeksponować ofertę na liście wyszukiwania.

Jak wygląda idealny tytuł na Allegro? Powinien być konkretny, zwięzły i w 50 znakach dostarczyć kupującemu wszelkich niezbędnych informacji. Istotnym aspektem są więc słowa kluczowe, które należy umieścić na początku tytułu. Warto pamiętać, że odpowiednie słowa kluczowe zastosowane w tytułach ofert zwiększają skuteczność reklam w Allegro Ads.

Sukces zależy od szczegółów

Na popularność oferty wśród kupujących może wpłynąć nawet jedno słowo. Słownik synonimów nie przyda się podczas formułowania tytułu aukcji, ponieważ każdy wyraz wywołuje zupełnie inne emocje. Wszystkie niuanse znaczeniowe wpływają na odbiorcę, który najpewniej wybierze “bransoletkę o klasycznym wzorze”, aniżeli “bransoletkę o powszechnym wzorze”. Sformułowanie “ładna bluzka” zawiera w sobie subiektywną ocenę autora, co nie wzbudza zaufania u odbiorcy - skuteczniejszy będzie komunikat “modna bluzka”, który pretenduje do stwierdzenia bardziej obiektywnego. Eksponuj nazwy własne i pobudzaj zmysły - wszystko dzięki odpowiedniemu tytułowi. 

Zwięzły i wyrazisty tekst charakteryzują:

  • obrazowe rzeczowniki - działają na wyobraźnię,
  • dynamiczne czasowniki - zapowiadają zmianę,
  • inspirujące przymiotniki - podkreślają korzyści.

Czy James Bond byłby dobrym sprzedawcą?

Czy wiesz, co stoi za sukcesem historii o agencie 007? Są to czasowniki. Autor serii Ian Fleming w jednym akapicie powieści potrafił użyć kilkudziesięciu dynamicznych czasowników. Dzięki temu przy ekranizacji książki nikomu nie przyszło do głowy, by z Jamesa Bonda robić postać o naturze flegmatyka, który dwa razy się zastanowi, zanim coś zrobi.

Już teraz wyrzuć do wirtualnego śmietnika wyświechtane i skamieniałe określenia, jak “szyty na miarę”. To, co najważniejsze, powinno znaleźć się po lewej stronie, ponieważ oko internauty zatrzymuje się tam na dłużej. Niech Twój tytuł będzie przemyślany i pozostawi kupującego z konkretną wizją.

Chcesz, aby to Twoja oferta przykuła uwagę klienta? Pamiętaj też o zasadzie pierwszeństwa i świeżości, którą opracował niemiecki psycholog Hermann Ebbinghaus. To, co czytamy jako pierwsze, trafią do pamięci długoterminowej. To, co pojawia się na końcu, zostaje w pamięci krótkoterminowej. Jest więc ważne, jak zaczynasz i jak kończysz tytuł oferty. 

Tytuł w zgodzie z Regulaminem

Na Allegro istnieją określone zalecenia, które obowiązują podczas tworzenia tytułów ofert. Naruszenie zasad określonych w Regulaminie może skutkować usunięciem aukcji. 

Precyzyjny tytuł oferty powinien zawierać wyłącznie informacje o przedmiocie. Nie umieszczaj w nim zatem sformułowań, takich jak: hit, okazja, zobacz to, tylko u nas itp. Są to słowa, które nie robią już na klientach wrażenia, nie mają więc żadnej wartości. Zbędne są również informacje o lokalizacji, fakturze, dostępności, loginie sprzedawcy czy danych kontaktowych. 

W nazwie i opisie przedmiotu niedozwolone jest manipulowanie słowami kluczowymi. Takie działania są nieuczciwe w stosunku do kupujących i utrudniają im wyszukiwanie interesujących ich przedmiotów. Zabronione jest umieszczenie w tytule słów, które nie są związane z przedmiotem sprzedaży (np. w tytule oferty Samsunga nazw typu: iPhone, Xiaomi, Huawei). Do manipulowania słowami kluczowymi zaliczane jest również publikowanie tytułów z list popularnych fraz, które nie mają realnego odniesienia do przedmiotu sprzedaży. Warto dodać, że określenia podobne do..., zapach typu..., w stylu..., lepsze niż… itp. mogą stanowić naruszenie praw handlowych producentów (np. koszulka w stylu Zara). 

Na pogorszenie pozycji w wynikach wyszukiwania Google wpływają też wielokrotnie powtarzane w tytule frazy, umieszczanie w nich numerów magazynowych lub wewnętrznej identyfikacji ofert czy dodawanie znaków specjalnych w funkcji ozdobników (np. @, !, [ ]).

Nie od razu dobry tytuł zbudowano 

Cierpliwość jest cechą, która pomoże osiągnąć sprzedażowy sukces. Dobrą praktyką jest testowanie różnych tytułów, badanie konkurencyjnych ofert (wyciągnięcie wniosków i stworzenie nazwy, która będzie się wyróżniała na liście wyszukiwania), poszukiwanie niszy w nazywaniu produktów, a także kreatywność. 

Akademia Allegro 

Akademia Allegro proponuje wiele ciekawych kursów i webinarów, które pomogą Ci w stworzeniu mistrzowskich ofert. Już 9 sierpnia specjaliści Allegro opowiedzą szczegółowo o wymaganiach regulaminowych dotyczących tytułów, opisów i zdjęć. Zapisz się na bezpłatny webinar już dziś!



Źródła:

Joanna Wrycza-Bekier, Fast text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Gli...

Joanna Wrycza-Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty które porwą tłumy, Gliwice 2018;

Marta Grzegory, Zmiany w procesie zakupowym konsumenta, “Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu” 32/2013.

1 Komentarz
mdrogeria
#21 Demiurg#

🥀 tak tytuł to podstawa  , ale 50 znaków w wielu przypadkach to zdecydowanie za mało . Zgłaszałem już pomysŁ ZWIĘKSZENIA ILOŚCI ZNAKÓW, ale gdzieś przepadŁ bez echa . Z doświadczenia powiem ,że w 80% klienci nie czytają opisów .

Teraz moja propozycja co do najlepszego tytułu 

,, perfumy..... - CZYTAJ OPIS !!!! ,,

a dlaczego ? tak , mam kilka ofert wystawionych właśnie z takim tytułem ponieważ wyjątkowo zależy mi ,aby klient dokładnie zapoznał się z parametrami produktu , a ilość znaków w tytule nie pozwala na to . I teraz paradoks  NIE MIALEM ANI JEDNEGO ZWROTU CZY ZWYKŁEGO PYTANIA WYJAŚNIAJĄCEGO PO OTRZYMANIU PRODUKTU Z OFERTY Z TAKIM TYTULEM ,a niestety często klienci zwracają towar bo.... NIE ZAPOZNALI SIĘ Z OPISEM .

oznacz moderatorów