Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Z ostatniego artykułu wiesz już, jak zrezygnować z zakupu na Allegro. Kiedy otrzymasz zwrot wpłaty za nieotrzymany towar? Jak wygląda zwrot w usłudze Allegro Pay? Skąd masz pewność, że sprzedawca zwrócił pieniądze? Jeśli chcesz znaleźć odpowiedzi na te pytania, czytaj dalej.
Ile trwa zwrot pieniędzy z Allegro?
Sprzedający ma maksymalnie 14 dni, aby zwrócić Ci środki - może się jednak z tym wstrzymać, dopóki nie otrzyma zwracanego przedmiotu. W przypadku anulowania zakupu przed wysłaniem (status zamówienia nie został zmieniony na: “w realizacji”, “przygotowane do wysyłki” lub “wysłane” oraz sprzedający nie podał numeru przesyłki) sprzedający powinien zwrócić Ci pieniądze w ciągu 2 dni roboczych od anulowania zamówienia. Reguluje to punkt 5.12 Regulaminu Allegro.
Jeśli po odstąpieniu od umowy odeślesz pomyślnie towar i znajdzie się on u sprzedawcy, powinien on zwrócić Ci środki w ciągu 7 dni kalendarzowych (licząc od dnia otrzymania przesyłki zwrotnej), jednak nie później niż do 14 dni od momentu wypełnienia formularza zwrotu.
Z chwilą, gdy sprzedający zrealizuje zwrot pieniędzy, otrzymasz powiadomienie mejlowe od Allegro z informacją o kwocie oraz sposobie zwrotu. Dane te zweryfikujesz również w szczegółach swojego zakupu.
Gdzie szukać zwrotu pieniędzy od sprzedającego?
W zależności od wybranej metody płatności, zwrot środków różni się między sobą. Gdzie szukać zwrotu?
Zwrot płatności BLIK-iem przekażemy na rachunek bankowy, z którego opłacono zamówienie. Szukając zwrotu środków tą metodą płatności pamiętaj, żeby kierować się datą wpłaty za zakup.
Zwrot płatności przelewem tradycyjnym przekażemy na rachunek bankowy, z którego wykonano wpłatę. Jeśli operator płatności PayU nie będzie dysponował wszystkimi niezbędnymi do tego danymi, skontaktuje się z Tobą z prośbą o nie.
Zwrot płatności w przypadku karty płatniczej przekażemy na rachunek bankowy do niej przypisany.
Płatności Apple Pay oraz Google Pay wymagają użycia jednorazowych tokenów, których numery mogą się różnić od numeru podpiętej i użytej karty. Za pośrednictwem tego tokena zwrot znajdzie się na karcie podpiętej do usługi. Jeśli nie możesz zlokalizować wpłaty, skontaktuj się z bankiem (wydawcą karty).
Po anulowaniu zakupu, wykorzystany kupon powinien automatycznie odnowić się w zakładce Kupony.
Po anulowaniu zakupu/wypełnieniu formularza zwrotu oraz odesłaniu zwracanych przedmiotów, sprzedający powinien przekazać środki bezpośrednio na rachunek pożyczkodawcy. W ratach Od.nowa limit zostanie zasilony zwróconymi środkami, a kwota, z której możesz skorzystać, zwiększy się. Jeśli metodą płatności były raty PayU, skontaktuj się z pożyczkodawcą, aby rozwiązać umowę kredytową.
Zwrot płatności szybkim przelewem przekażemy na rachunek bankowy, z którego opłacono transakcję.
Jak wygląda zwrot pieniędzy w przypadku Allegro Pay?
Po anulowaniu zakupu opłaconego przez Allegro Pay sprzedający zwraca środki przez Allegro Finanse. W takiej sytuacji automatycznie zasilą one Twój limit. Po zaksięgowaniu harmonogram zostanie ponownie przekalkulowany i zobaczysz kwotę do spłaty pomniejszoną o zwrócone środki. Jeśli natomiast otrzymasz zwrot pieniędzy na swój rachunek płatniczy, pamiętaj o spłacie zakupów z Allegro Pay. O zwrocie wpłaty dowiesz się w wiadomości mejlowej od Allegro. Wszystkie informacje o zakupie znajdziesz w zakładce Moje zakupy.
W przypadku braku terminowego zwrotu środków od sprzedającego, również musisz spłacić zakup dokonany przez Allegro Pay samodzielnie. Jednak bez obaw - gdy otrzymasz zwrot swojej wpłaty od sprzedającego, zwrócimy Ci nadpłatę.
Chcesz wiedzieć więcej na temat Allegro Pay? Sprawdź ten artykuł.