anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka
1 8 8,979

Z ostatniego artykułu wiesz już, jak zrezygnować z zakupu na Allegro. Kiedy otrzymasz zwrot wpłaty za nieotrzymany towar? Jak wygląda zwrot w usłudze Allegro Pay? Skąd masz pewność, że sprzedawca zwrócił pieniądze? Jeśli chcesz znaleźć odpowiedzi na te pytania, czytaj dalej.

Ile trwa zwrot pieniędzy z Allegro?

Sprzedający ma maksymalnie 14 dni, aby zwrócić Ci środki - może się jednak z tym wstrzymać, dopóki nie otrzyma zwracanego przedmiotu. W przypadku anulowania zakupu przed wysłaniem (status zamówienia nie został zmieniony na: “w realizacji”, “przygotowane do wysyłki” lub “wysłane” oraz sprzedający nie podał numeru przesyłki) sprzedający powinien zwrócić Ci pieniądze w ciągu 2 dni roboczych od anulowania zamówienia. Reguluje to punkt 5.12 Regulaminu Allegro.

Jeśli po odstąpieniu od umowy odeślesz pomyślnie towar i znajdzie się on u sprzedawcy, powinien on zwrócić Ci środki w ciągu 7 dni kalendarzowych (licząc od dnia otrzymania przesyłki zwrotnej), jednak nie później niż do 14 dni od momentu wypełnienia formularza zwrotu.

Z chwilą, gdy sprzedający zrealizuje zwrot pieniędzy, otrzymasz powiadomienie mejlowe od Allegro z informacją o kwocie oraz sposobie zwrotu. Dane te zweryfikujesz również w szczegółach swojego zakupu.

mr_oma_0-1634888760512.png

Gdzie szukać zwrotu pieniędzy od sprzedającego?

W zależności od wybranej metody płatności, zwrot środków różni się między sobą. Gdzie szukać zwrotu?

  • BLIK

Zwrot płatności BLIK-iem przekażemy na rachunek bankowy, z którego opłacono zamówienie. Szukając zwrotu środków tą metodą płatności pamiętaj, żeby kierować się datą wpłaty za zakup.

 

  • przelew tradycyjny

Zwrot płatności przelewem tradycyjnym przekażemy na rachunek bankowy, z którego wykonano wpłatę. Jeśli operator płatności PayU nie będzie dysponował wszystkimi niezbędnymi do tego danymi, skontaktuje się z Tobą z prośbą o nie.

 

  • karta płatnicza

Zwrot płatności w przypadku karty płatniczej przekażemy na rachunek bankowy do niej przypisany.

 

  • Apple Pay/Google Pay

Płatności Apple Pay oraz Google Pay wymagają użycia jednorazowych tokenów, których numery mogą się różnić od numeru podpiętej i użytej karty. Za pośrednictwem tego tokena zwrot znajdzie się na karcie podpiętej do usługi. Jeśli nie możesz zlokalizować wpłaty, skontaktuj się z bankiem (wydawcą karty).

 

  • kupon z Monet i karta podarunkowa

Po anulowaniu zakupu, wykorzystany kupon powinien automatycznie odnowić się w zakładce Kupony.

 

 

  • raty od.nowa i raty PayU

Po anulowaniu zakupu/wypełnieniu formularza zwrotu oraz odesłaniu zwracanych przedmiotów, sprzedający powinien przekazać środki bezpośrednio na rachunek pożyczkodawcy. W ratach Od.nowa limit zostanie zasilony zwróconymi środkami, a kwota, z której możesz skorzystać, zwiększy się. Jeśli metodą płatności były raty PayU, skontaktuj się z pożyczkodawcą, aby rozwiązać umowę kredytową.

 

  • szybki przelew

Zwrot płatności szybkim przelewem przekażemy na rachunek bankowy, z którego opłacono transakcję.

Jak wygląda zwrot pieniędzy w przypadku Allegro Pay?

Po anulowaniu zakupu opłaconego przez Allegro Pay sprzedający zwraca środki przez Allegro Finanse. W takiej sytuacji automatycznie zasilą one Twój limit. Po zaksięgowaniu harmonogram zostanie ponownie przekalkulowany i zobaczysz kwotę do spłaty pomniejszoną o zwrócone środki. Jeśli natomiast otrzymasz zwrot pieniędzy na swój rachunek płatniczy, pamiętaj o spłacie zakupów z Allegro Pay. O zwrocie wpłaty dowiesz się w wiadomości mejlowej od Allegro. Wszystkie informacje o zakupie znajdziesz w zakładce Moje zakupy.

W przypadku braku terminowego zwrotu środków od sprzedającego, również musisz spłacić zakup dokonany przez Allegro Pay samodzielnie. Jednak bez obaw - gdy otrzymasz zwrot swojej wpłaty od sprzedającego, zwrócimy Ci nadpłatę.

Chcesz wiedzieć więcej na temat Allegro Pay? Sprawdź ten artykuł.

 

8 Komentarze
M1cxx
#7 Wielbiciel#

Witam

Wszystko dobrze wyjaśnione. Mam jedno pytanie przy prośbie o zwrot (metoda płatności - szybki przelew) omyłkowo wybrałem złego właściciela konta (co więcej jest to nadawca przesyłki). Czy w związku z tym zwrot nie zostanie mi przyznany albo jeszcze cos innego? Proszę o informacje i pozdrawiam

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@M1cxx, czy możesz wskazać numer tego zamówienia?  

luna8411
#8 Zapaleniec#

Anulowalam transakcję w ubiegłą środę po czym od razu wysłałam inpostem. Czyli dzisiaj jest piątek 10 dni temu. W poniedziałek dostałam info że zwrot został zrobiony a ja nadal nie mam pieniędzy! Za zakupy placilam kartą jak zwykle, przy zwrocie wypelnilam formularz z numerem konta do którego podpieta jest karta. Anulowalam 3x transakcję i pieniędzy nie mam! Z zagranicy mam przelew na drugi dzień, a tu nic. Jestem tak uprzedzona do allegro i czuję się oszukana. Tym bardziej że jak robiłam zakupy, to hurtowo. I teraz pytanie Gdzie są moje pieniądze? 

monika_sz_84
#7 Wielbiciel#

Proszę o potwierdzenie, bo nie mogę się doczytać. W przypadku rezygnacji z zamówienia, które płącone było Voucherem (200 zł) i dopłacane BLIKIEM (24,98 zł) zwrot dostanę w takiej samej formie? Voucher do ponowenego wykorzystania+przelew? 

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@monika_sz_84, tak. 🙂 

Opti12345
#1 Nowicjusz#

dzień dobry mam pytanie... klient zwrócił towar a zapłacił do Allegro, pierwszy raz mam taką sytuację więc poproszę o pomoc

 

aks 

NiKa-Nh
#1 Nowicjusz#

Przesyłka zwrotna dotarła do sprzedającego, 7 dni kalendarzowych od jej odbioru przez sprzedającego minęło. Co mogę zrobić jeśli nadal widnieje status "w trakcie weryfikacji", a środków nie otrzymałam?

Client:47878237
#7 Wielbiciel#

a mi mimo zwrotu artykułu oraz info o zwrocie środków nie odjęłą się kwota od kwoty Allegro Pay do zapłaty, z kim i jak to można wyjasnić?

oznacz moderatorów