Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ciekawi Cię, jak wygląda zwrot na Allegro w przypadku zakupu konsumenckiego? W jaki sposób anulować zakup na Allegro i gdzie szukać formularza zwrotu? Czy nieodebrana przesyłka jest równoznaczna z odstąpieniem od umowy? Oto garść faktów przydatna dla obu stron transakcji.
Rezygnacja z zakupu na Allegro
Dobra wiadomość jest następująca - jeśli jesteś konsumentem i z jakiegoś powodu rozmyślisz się z zakupu, możesz z niego zrezygnować. W sprzedaży internetowej gwarantuje to zakup konsumencki (gdy kupujesz od przedsiębiorstwa lub transakcja nie ma związku z Twoją działalnością).
Masz minimum 14 dni na poinformowanie sprzedającego o rezygnacji z zakupu - czas ten liczymy od następnego dnia po otrzymaniu przesyłki. Warto pamiętać, że niektórzy sprzedający mogą wydłużyć ten okres. Taka informacja znajdzie się w zakładce Zwroty na stronie ich oferty.
Jeśli zgłosisz zwrot w wymaganym terminie, skorzystasz z kolejnych 14 dni kalendarzowych na odesłanie towaru, z którego rezygnujesz.
Chcesz zrezygnować z zakupu? Anuluj go w zakładce Moje zakupy.
Zamówienie anulujesz, jeśli:
Anulowanie zakupu jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy. Skorzystasz z tego rozwiązania, jeśli był to zakup konsumencki. Sprzedający zmienił status Twojego zamówienia i nie możesz go anulować? W takim przypadku odbierz zamówienie i odeślij je do nadawcy. Zrobisz to za darmo dzięki metodzie Allegro InPost. Więcej na temat tego, jak skorzystać z bezpłatnego zwrotu Allegro InPost, dowiesz się z tego artykułu.
Jak anulować zakup na Allegro?
Aby anulować zakup na Allegro, wejdź w zakładkę Moje zakupy. Następnie w wybranym zamówieniu kliknij w opcję [anuluj zakup].
Wskaż powód anulowania zakupu i wybierz [anuluj zakup]. Po tej czynności poinformujemy sprzedającego o Twojej decyzji.
Zakup zostanie anulowany automatycznie, jeśli wybierzesz płatność z góry i nie opłacisz zamówienia:
Formularz zwrotu Allegro
Najwygodniejszą formą poinformowania sprzedającego o odstąpieniu od zakupu, jest wypełnienie formularza zwrotu. Formularz ten znajdziesz w zakładce Moje zakupy. Wystarczy, że wybierzesz zamówienie, które chcesz zwrócić i klikniesz w przycisk [szczegóły zakupu].
Po wybraniu opcji [szczegóły zakupu], zobaczysz kolejne możliwości.
Wybierz [zwróć zakup], aby przejść do formularza zwrotu. Po zaznaczeniu przedmiotów, które chcesz zwrócić, wskazujesz powód swojej decyzji i klikasz w [zwracam produkty]. Po tej czynności sprzedający otrzyma wiadomość mejlową z informacją o Twojej rezygnacji.
Jeśli zdecydujesz się odstąpić od umowy i zwrócić zamówienie, pokrywasz koszt jego odesłania, chyba że sprzedający zgodził się zrobić to za Ciebie. Warto pamiętać, że tak, jak wspomniano wcześniej, zwrot metodą Allegro Paczkomaty InPost jest darmowy.
Czy mogę nie odebrać wysłanej przesyłki?
Zgodnie z art. 535 Kodeksu Cywilnego, umowa sprzedaży oznacza, że sprzedawca zobowiązuje się przenieść prawo własności na kupującego, a kupujący zobowiązany jest do zapłaty i odbioru towaru. Dlatego obowiązkiem kupującego jest odebranie adresowanej do niego przesyłki. W przeciwnym wypadku, jak mówi art. 551 Kodeksu Cywilnego, sprzedający może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego.
Jeśli kupujący nie odebrał przesyłki, sprzedający powinien skontaktować się z nim i wyznaczyć dodatkowy termin na odebranie przesyłki lub opłacenie ponownego nadania. Brak reakcji ze strony kupującego pozwala sprzedawcy odstąpić od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.