Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jakiś rok temu zaczęłam kupować na allegro i od razu sporo. W tym czasie wystawiłam wiele pozytywnych ocen sprzedającym, ale też kilka negatywnych.
Negatywne były uzasadnione.
Za każdym razem sprzedający do mnie dzwonią i domagają się usunięcia negatywnych ocen. Piszą smsy, maile, oferują pieniądze.
Jest to dla mnie szokujące.
Piszę tego posta o 21:50. Kilka minut temu dostałam smsa od jednego z oceniających, którego negatywnie oceniłam z kolejną prośbą usunięcia oceny. Jak dla mnie to podchodzi pod nękanie i wykorzystanie moich danych osobych w celu do tego nieprzeznaczonym. Przecież ja te dane podałam, żeby otrzymać produkt, nie żeby być nękaną po 21:00 za negatywną (ale nie obraźliwą i fair) ocenę.
Co można z tym zrobić?
@xyz96 To forum jest zdominowane przez sprzedawców, którzy zazwyczaj wysyłają tu kupujących "na drzewo banany prostować". Tak jest od początku tego forum.
To forum utworzył nowy właściciel, tuż po tym, gdy chciał usunąć prywatnych sprzedających, nic dziwnego, że na forum zjawili się pokrzywdzeni ludzie. Krzyk zazwyczaj podnoszą niesprawiedliwe ocenieni.
@Newday5 To forum jest zdominowane przez sprzedawców, którzy udzielają tu porad jako stali bywalcy. Jest ich tu około 99%. Na szczęście nie jest tak, że stanowią 100%, choć prawdopodobnie na to liczył administrator tego forum. Mam dowód - kiedyś, jedna z osób z moderacji napisała tu kupującemu, aby wracał z problemami, jeśli takie się pojawią, a wtedy profesjonalni sprzedawcy podpowiedzą mu, jak ten problem rozwiązać. Ta osoba nie miała chyba pojęcia, jak podpowiadają profesjonalni sprzedawcy i nie miała pojęcia o tym, że na tym forum mogą też podpowiadać osoby spoza grupy sprzedawców. Niestety, prawie ich tu nie ma, dlatego forum, także w części dla kupujących, jest zdominowane przez sprzedawców. Tak samo było na Cafe Pomoc. Tam nieliczne osoby pomagające skutecznie kupującym, były przez sprzedawców atakowane i opluwane, to samo jest tutaj. Jestem na tym forum osobą opluwaną i poniżaną, bo pomagam kupującym.
xyz96 Obejrzyj Webinar Allegro JAKOŚC SPRZEDAŻY, pracownik Allegro instruuje, że rozmowa dążąca do POROZUMIENIA - to jedyny najlepszy sposób aby 2 strony transakcji, nie tylko 1 - były usatysfakcjonowane.
Allegro nauczą w kursach, że zależy tej platformie na zadowoleniu kupujących i sprzedających a KOMUNIKACJĘ zaleca jako podstawową wręcz do POROZUMIENIA.
Polecam Wam kurs Jakości Sprzedaży, najważniejsze w transakcjach jest wzajemny szacunek.
Nie jest trudno pojąc, że w przypadku braku Dyskusji lub informacji od kupującego negatywną ocena powoduje poczucie krzywdy u Sprzedawcy, ponieważ wcześniejszy właściciel Allegro dał narzędzia do POROZUMIENIA STRON i jest to system wiadomości, Dyskusja, podczas której można poprosić prawnika o ingerencję w dyskusję. A kiedy kupujący jest zdenerwowany czasem zapomni, że ROZMOWA po wyciszeniu emocji może pogodzić obie strony. Po to jest DARMOWY ZWROT, ZWROT WPŁATY.
A co mnie obchodzi, na czym Allegro i sprzedawcom zależy? Mnie interesuje tylko regulamin.
Ten pracownik Allegro, który prowadził Webinar Jakość Sprzedaży to Expert Andrzej Stefaniak, prowadzi kurs pod tym samym tytułem i szkolenia, wiele innych szkoleń - aby było więcej udanych transakcji.
Zanim zaczniecie krzyczę[C do słuchawki idaz IE na kurs, szkolenie - naprawdę inaczej spojrzycie na sytuację!
@Justmiko Tak Ci Allegro napisało, żebyś mogła poczuć się lepiej (widzą jaki mają przypadek 😁), a sprzedawcy nic nie zrobią bo ten przynosi im sutą kasę z prowizji. 😀
I faktycznie spora grupa sprzedawców korzystają teraz z zewnętrznych aplikacji i po umieszczeniu na czarnej liście u jednego, jest się w zbiorze, z którego korzystają inni.
Tu na forum zgłaszają się przypadki osób, które mimo, że nigdy nie kupowały u jakiegoś sprzedawcy są na czarnych listach.
A propos zewnętrznych aplikacji: jeśli coś takiego faktycznie istnieje, to nie chciałabym być w skórze osób z nich korzystających kiedy sprawa wyjdzie na jaw - a że w końcu wyjdzie to oczywiste, bo zawsze wychodzi.
Dzielenie się danymi klientów jest nielegalne i firmy robiąc coś takiego ryzykują ogromne kary pieniężne i szkody wizerunkowe.
@Client:81065088 "A propos zewnętrznych aplikacji: jeśli coś takiego faktycznie istnieje"
Istnieją od kilku lat i są jawne, bo to programy do obsługi sprzedaży na Allegro 😂
Po twoim pisaniu idzie wywnioskować że ktoś musiał cię kiedyś bardzo skrzywdzić bądź należysz również do tych sprzedających którzy pozniej wypisują i wydzwaniają do ludzi wykazując swoje zaburzenia emocjonalne
Nie masz bladego pojęcia o prawie.
Dzielenie się faktami i opiniami online nie jest niezgodne z prawem. Wprost przeciwnie, wolność słowa to podstawa demokracji i prawo człowieka.
Niezgodne z prawem jest jedynie twierdzenie nieprawdy. Czyli jeśli bym napisała, że dostawca sklepu mnie pobił to bym mogła za to odpowiedzieć przed sądem, bo nie jest to prawda. Natomiast jeśli twierdzę, że np. produkt był bardzo słabo opakowany i dotarł kilka tygodni po zamówieniu, dopiero po moim kilkukrotnym kontakcie i przypomnieniu firmie, że za niego zapłaciłam i jest to prawda to mogę sobie to nawet pisać po całym internecie z nazwą firmy i nic mi za to nie grozi.
Podobnie jest z opiniami. Jeśli piszę "jestem bardzo niezadowolona" to nic mi za to nie grozi przed sądem jeśli nie wyzywam firmy wyrazami niecenzuralnymi, bo każdy ma prawo do swojej opinii. Podobnie jeśli kogoś nie polecam. To indywidualna decyzja każdego, czy coś poleca, czy nie i nie istnieje prawo, które wprowadzałoby obowiązek polecania czegoś.
Wydajesz się nie mieć bladego pojęcia o czym piszesz. Jako sprzedający chcesz, żeby ci kupujący nie wystawiali negatywów, więc szerzysz bzdury na forum. Każdy na prawo podzielić się doświadczeniem albo opinią online i ogromna większość takich opinii jest zgodna z prawem.
@Client:81065088 Dobrze, że tu jesteś i wiele rozumiesz. To forum jest zdominowane przez sprzedawców z Allegro, którzy próbują gasić kupujących, zgłaszających tu jakiekolwiek problemy z zakupem. Wpadaj częściej i pisz. Ze stałych bywalców, odpowiadających w każdym wątku, około 99% to sprzedawcy. Każdy, kto próbuje tu pomagać kupującym, a jest ich około 1%, jest atakowany.
Allegro powinno tak samo traktować kupujących i sprzedających. Sprzedających jeśli jest więcej z problemami, to tylko dlatego , że po już 1 negatywnej ocenie tracą ALEEGRO SMART, bo Allegro od Ocen i Komentarzy uzależniło to oznaczenie.
Na Webinarze na temat Jakości Sprzedaży pracownik Allegro ZALECA ROZMOWĘ z kupującym i WSKAZUJE że jest to JEDYNY sposób na POROZUMIENIE się Sprzedawcy z klientem.
Zgadzam się z Tobą, dla mnie też wolność słowa jest bardzo ważna i nie kupuję u sprzedawców, którzy w odpowiedziach na komentarze straszą kupujących sprawą w sądzie.
Z drugiej strony, mimo, że tego nie popieram, to tych sprzedawców rozumiem, bo wiem, ze taki jeden otrzymany negatyw bardzo istotnie wpływa na sprzedaż (co w skrócie opisałem poniżej) a jak w grę wchodzą pieniądze i czasem dalsze funkcjonowanie firmy to taki sprzedawca musi coś zrobić, aby tego negatywa usunąć. Można powiedzieć, że serwis allegro wymusza na sprzedawcy taki kontakt z niezadowolonym kupującym.
Negatyw to nie tylko ocena widoczna na karcie komentarzy, ale w znacznym stopniu wpływa na tak zwaną jakość sprzedaży, czyli pozycje ofert sprzedającego na liście wyszukiwania. W wielu przypadkach jeden negatyw niszczy sprzedawcy biznes (jego oferty lecą na sam dół listy = brak sprzedaży) albo sprzedawca traci przez to opcję smart, co oznacza kilka razy niższą sprzedaż. Otrzymanie negatywa często wiąże się ze stratą sporych pieniędzy albo jedynego źródła utrzymania, więc sprzedawcy będą próbowali wszelkimi sposobami je usunąć.
Allegro na webinarze na temat Jakości Sprzedaży przy poruszeniu tematyki negatywnej oceny zaleca ROZMOWE z kupującym, tak - ROZMOWĘ jako sposób na dogadanie się, a kiedy konfliktowy kupujący nie chce rozmawiać to jeszcze oskarży Sprzedawcę oq nękanie, czy to kupujący odmawiając rozmowy łamie Zasady Allegro.
Mają adres no i co ? Przyjedzie mnie pobić ? Bo nie rozumiem teraz o czym piszesz....Tylko dlatego że wystawiłem powtarzam "uzasadniony" negatywny komentarz. W mojej sprawie to niestety wygląda tak że mogłem przed zakupem zobaczyć ile gościu ma złych opinii ale niestety wlazłem jak inny w minę. I proszę nie bronic sprzedawcy który kręci od samego początku transakcji. Bo sam sobie zapracowuje na taką opinię
Justmiko napisał: "W mojej sprawie to niestety wygląda tak że mogłem przed zakupem zobaczyć ile gościu ma złych opinii ale niestety wlazłem jak inny w minę"
Wobec czego zamiast się dogadać ze sprzedającym, wystawiasz kolejny negatywny komentarz, którego kupujący nie przeczytają.
najlepsze jest to ze tych zlych opinii bylo 2 🙂 wiec kupujacy rzeczywiscie trafil na" bardzo zlego" sprzedajacego . iq 50
@Justmiko a czy ty w ogóle chciałeś jakoś dogadać się ze sprzedającym? Po twoich komentarzach można wywnioskować, że jesteś bardzo impulsywny i raczej ciężko by się było z tobą dogadać.
Masz dowody? Nie to przestać obrażać ludzi i wypłakiwać się na forum