Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jakiś rok temu zaczęłam kupować na allegro i od razu sporo. W tym czasie wystawiłam wiele pozytywnych ocen sprzedającym, ale też kilka negatywnych.
Negatywne były uzasadnione.
Za każdym razem sprzedający do mnie dzwonią i domagają się usunięcia negatywnych ocen. Piszą smsy, maile, oferują pieniądze.
Jest to dla mnie szokujące.
Piszę tego posta o 21:50. Kilka minut temu dostałam smsa od jednego z oceniających, którego negatywnie oceniłam z kolejną prośbą usunięcia oceny. Jak dla mnie to podchodzi pod nękanie i wykorzystanie moich danych osobych w celu do tego nieprzeznaczonym. Przecież ja te dane podałam, żeby otrzymać produkt, nie żeby być nękaną po 21:00 za negatywną (ale nie obraźliwą i fair) ocenę.
Co można z tym zrobić?
Często opinia negatywna jest wystawiona pochopnie pod działaniem impulsu ,ale jeśli twoje opinie negatywne są bardzo zasadne i zgodne z logiką to nie powinieneś się niczego obawiać .Kłopot może być dopiero jak sprzedawca będzie miał mocne dowody że twoja opinia mija się z prawdą i krzywdzi wizerunek jego firmy a mając wtedy dobrego prawnika może próbować uprzykrzyć ci życie . Mając dobrego prawnika i dobre argumenty może mu się to udać ,dlatego wystawiając negatywa lepiej być pewnym i mieć dobre argumenty .
Dopóty, dopóki negatywna ocena będzie się wiązać dla sprzedającego z tak ostrymi konsekwencjami, a sprzedający nie będzie miał innej możliwości obrony, działania sprzedających nie zmienią się.
Proszę mieć na uwadze, że w przypadku małych kont, takich niewielkich sklepików, które mają kilka transakcji dziennie, a co za tym idzie, bardzo mało ocen w ogóle, jeden negatywny komentarz potrafi właściwie zamknąć biznes.
Takiemu sprzedawcy obniża się jakość sprzedaży i jego oferty lądują na samym końcu. Sprzedaż pikuje i o dochodach właściwie można zapomnieć w danym miesiącu. Rachunki, zus i jedzenie nie poczekają, więc często jest to dla sprzedawcy dramatyczna sytuacja.
Co może zrobić w takiej sytuacji? Samo Allegro zaleca kontaktowanie się z kupującym i nakłanianie go do usunięcia komentarza.
Kupujący, nie znający realiów, mają narzędzie mogące od tak zniszczyć czyjś biznes.
Proszę też zwrócić uwagę ile ocen negatywnych jest wystawianych bezpodstawnie lub kłamliwie, np. u mnie 100% dotychczasowych (oceny typu "jednak drogie to" i po jednej gwiazdce, lub "miała być bransoleta a jest pasek" - przy czym osobiście sprawdzałem i pakowałem i wiem, że klient kłamie.
Co w takiej sytuacji?
Poproś o zwrot, zaproponuj wymianę i filmiuj podczas pakowania. Poproś o usunięcie komentarza. Tak naprawdę to jedyna szansa by kupujący usunął komentarz - bądź uprzejmy i profesjonalny.
I to właśnie proszenie o usunięcie jest traktowane przez kupujących jako nękanie 😉
W moich negach nie ma kontaktu z kupującymi, ani telefonicznie ani mailowo
Napisz e-mail z propozycją i czekaj - być może doczekasz się?
Po niepoleceniu mnie pod ocena poprosiłam o usunięcie, potem po 2 tygodniach napisałam e-mail z propozycją i po ponad miesiącu kupująca odpowiedziała dopiero i doszłyśmy do porozumienia. Nie spiesz się, niech emocje opadną.