anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Źle oceniony sprzedający dzwonią, piszą, domagają się usunięcia oceny

Client:81065088
#8 Zapaleniec#

Jakiś rok temu zaczęłam kupować na allegro i od razu sporo. W tym czasie wystawiłam wiele pozytywnych ocen sprzedającym, ale też kilka negatywnych.

Negatywne były uzasadnione.

Za każdym razem sprzedający do mnie dzwonią i domagają się usunięcia negatywnych ocen. Piszą smsy, maile, oferują pieniądze. 

Jest to dla mnie szokujące.

Piszę tego posta o 21:50. Kilka minut temu dostałam smsa od jednego z oceniających, którego negatywnie oceniłam z kolejną prośbą usunięcia oceny. Jak dla mnie to podchodzi pod nękanie i wykorzystanie moich danych osobych w celu do tego nieprzeznaczonym. Przecież ja te dane podałam, żeby otrzymać produkt, nie żeby być nękaną po 21:00 za negatywną (ale nie obraźliwą i fair) ocenę.

Co można z tym zrobić?

oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Często opinia negatywna jest wystawiona pochopnie pod działaniem impulsu ,ale jeśli twoje opinie negatywne są bardzo zasadne i zgodne z logiką to nie powinieneś się niczego obawiać .Kłopot może być dopiero jak sprzedawca będzie miał mocne dowody że twoja opinia mija się z prawdą i krzywdzi wizerunek jego firmy a mając wtedy dobrego prawnika może próbować uprzykrzyć ci życie . Mając dobrego prawnika i dobre argumenty może mu się to udać ,dlatego wystawiając negatywa lepiej być pewnym i mieć dobre argumenty .

oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

Dopóty, dopóki negatywna ocena będzie się wiązać dla sprzedającego z tak ostrymi konsekwencjami, a sprzedający nie będzie miał innej możliwości obrony, działania sprzedających nie zmienią się.

Proszę mieć na uwadze, że w przypadku małych kont, takich niewielkich sklepików, które mają kilka transakcji dziennie, a co za tym idzie, bardzo mało ocen w ogóle, jeden negatywny komentarz potrafi właściwie zamknąć biznes.

Takiemu sprzedawcy obniża się jakość sprzedaży i jego oferty lądują na samym końcu. Sprzedaż pikuje i o dochodach właściwie można zapomnieć w danym miesiącu. Rachunki, zus i jedzenie nie poczekają, więc często jest to dla sprzedawcy dramatyczna sytuacja.

Co może zrobić w takiej sytuacji? Samo Allegro zaleca kontaktowanie się z kupującym i nakłanianie go do usunięcia komentarza.

Kupujący, nie znający realiów, mają narzędzie mogące od tak zniszczyć czyjś biznes.

Proszę też zwrócić uwagę ile ocen negatywnych jest wystawianych bezpodstawnie lub kłamliwie, np. u mnie 100% dotychczasowych (oceny typu "jednak drogie to" i po jednej gwiazdce, lub "miała być bransoleta a jest pasek" - przy czym osobiście sprawdzałem i pakowałem i wiem, że klient kłamie.

Co w takiej sytuacji?

oznacz moderatorów

Newday5
#11 Animator#

Poproś o zwrot, zaproponuj wymianę i filmiuj podczas pakowania. Poproś o usunięcie komentarza. Tak naprawdę to jedyna szansa by kupujący usunął komentarz - bądź uprzejmy i profesjonalny. 

oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

I to właśnie proszenie o usunięcie jest traktowane przez kupujących jako nękanie 😉

W moich negach nie ma kontaktu z kupującymi, ani telefonicznie ani mailowo

oznacz moderatorów

Newday5
#11 Animator#

Napisz e-mail z propozycją i czekaj - być może doczekasz się?

Po niepoleceniu mnie pod ocena poprosiłam o usunięcie, potem po 2 tygodniach napisałam e-mail z propozycją i po ponad miesiącu kupująca odpowiedziała dopiero i doszłyśmy do porozumienia. Nie spiesz się, niech emocje opadną. 

oznacz moderatorów