anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Agregat spalinowy- na jakiej zasadzie mogę urządzenie sprawdzić?

MAMY ROZWIĄZANIE!
exprorer20
#7 Wielbiciel#

Witam,

Dokonując zakupu Agregatu prądotwórczego na jakiej zasadzie mogę urządzenie sprawdzić?

Czy mogę go zalać mieszanką paliwową, odpalić oraz sprawdzić czy będzie odpowiedni do moich potrzeb? Czy w momencie gdy okaże się że posiada zbyt małą moc, będę mógł go zwrócić i żądać zwrotu pełnej kwoty, czy sprzedawca będzie mógł pomniejszyć koszt zwrotu o utratę wartości towaru? 

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23
serwis-texas
#21 Demiurg#

@exprorer20 

Jeżeli odstąpisz od umowy bez podania przyczyny to sprzedawca na pewno obniży zwrot.

Ma do tego pełne prawo.

Nie będzie to już rzecz nowa, a używana. Kwestia o ile obniży wartość zwrotu często bywa sprawą sporną.

oznacz moderatorów
DrapexPL
#12 Orędownik#

Czy kupując agregat stacjonarnie, sprzedawca pozwoliłby go "otworzyć", zalać paliwem, odpalić itp? 

Piszesz o mocy, to czy posiada odpowiednią moc - masz w danych technicznych. Jeżeli będzie za mała - oznacza to, ze kupiłeś za słaby agregat, nie będzie to wadą produktu. Zwrot bez podania przyczyny może wiązać się z obniżeniem w takiej sytuacji wysokości zwrotu.

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@DrapexPL  tak. Kupowałem kosiarke, agregat, piłe spalinową w sklepach stacjonarnych zarówno w marketach jak i mniejszych sklepach.

Za każdym razem produkt był odpalany w sklepie w momencie zakupu.

@exprorer20  moim zdaniem odpalić możesz lecz podłaczyć i użytkować już nie. Jesli bedzie widać ślady na gniazdach odbioru energii może to być wziete jako użytkowanie. Druga sprawą jes zapach paliwa. Pamietaj że jest to substanacja wysoce łatwopalna i nie wiem czy potem np kurier zgodzi sie odebrać taką paczke cuchnącą benzyną.

oznacz moderatorów
starling_shop
#14 Krzewiciel#

@_Likos_ był odpalany po zakupie czy przed? Bo przecież takiego zalanego i odpalanego sprzętu już nie sprzedadzą jako nowy jeśli Ty odpalisz i nie kupisz.

 

@LEW433 on nic nie pisze o reklamacji tylko o zwrocie bez podania przyczyny.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Tak, wiem ale jak odpali na sprawdzenie to "jakby" nie działa to należy go reklamować.

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@starling_shop  po zapłacie przed wyjściem ze sklepu. Nigdy nie biorę takich produktów w ciemno w kartonie. Zawsze sprawdzam i w sklepach stacjonarnych nie miałem z tym nigdy problemów.

Pamiętać należy że kupującemu w Internecie przysługuje prawo sprawdzenia sprzętu tak jak w sklepie stacjonarnym. Także robi to po zakupie i po zapłacie za towar. Nie widzę tutaj żadnej różnicy

oznacz moderatorów
starling_shop
#14 Krzewiciel#

@_Likos_ ale Ty wtedy sprawdzasz już swój sprzęt, nie sprzęt wystawiony w sklepie i przeznaczony do zakupów. Gdybyś go sprawdził i by Ci się nie podobał to i tak go nie oddasz, możesz najwyżej złożyć reklamację.

Jak kupisz sobie bułkę to też możesz ją zjeść na terenie sklepu co nie znaczy, że przed zakupem masz prawo do ugryzienia i odstawienia na półkę.

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@starling_shop  pamiętaj że w tych sklepach także są zwroty. Wiec jeśli odpala produkt obsługa sklepu a nie ja. A ja ten produkt chce za dwa dni oddać. To myślę że nie byłoby problemów, Byleby nie było śladów użytkowania. Nie testowałem tego lecz mam klientów którzy handlują takim sprzętem i aż z ciekawości kiedyś zapytam jak to jest

oznacz moderatorów
starling_shop
#14 Krzewiciel#

@_Likos_ ślady po paliwie nie są śladami użytkowania?

oznacz moderatorów
milka1234567890
#18 Luminarz#

Nie są bo nawet w fabryce tak sprawdzają, sądzisz że nie jest odpalany wcześniej. A auto w salonie nie ma paliwa?

oznacz moderatorów
starling_shop
#14 Krzewiciel#

@milka1234567890  samochodu z salonu raczej nikt nie zabiera na lawecie. agregaty, kosiarki, piły itp. zazwyczaj sprzedawane są czyste i bez śladów zalewania ich czymkolwiek, nawet jeśli w fabryce były testowane.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Moim zdaniem może odpalić i sprawdzić, auto także może być zabrane na lawecie.

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@starling_shop  Dostarczą samochód na lawecie.

Nie tak dawno (ubiegły rok) kupowałem auto i  proponowano mi właśnie taką metodę dostawy. Nie zgodziłem się  no bo wydawało mi się to nieco obciachowe.

Jest też firma która dostarcza auto na 14 dniowy okres próbny zgodnie z ustawa konsumencką.

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@starling_shop  Slady po paliwie są sladami sprawdzenia produktu. Sladami użytkowania np w kosiarce - są slady trawy na ostrzu, w agregacie- otarcia przy gniazdach wyjściowych.

Jak mówie w przypadku urządzeń które kupowałem to nadala NIE JA JE ODPALAŁEM LECZ PRACOWNIK SKLEPU. Nawet jeśłi było to po zapłacie.

Jak mówie wedlug mnie takie produkty są sprawdzane w sklepach w momencie zakupu. Natomiast ponieważ niegdy nie robilem takowego zwrotu to kiedy bede mial okazje dopytam osób które mają z tym na codzien do czynienia.

Zresztą myśle że bardzo dobrze to opsał @br.  w poście niżej. Prawdopodobnie własnie o to chodzi z odpalaniem w sklepach.

oznacz moderatorów
starling_shop
#14 Krzewiciel#

@_Likos_  nie ma znaczenia kto je odpalał. Jakby pracownik sklepu go użył i zostawił ślady tego używania to raczej w sklepie nie byłby to argument przemawiający za tym, że należy Ci się pełen zwrot pieniędzy przy odstąpieniu od umowy.

 

Przegląd odnosi się do gwarancji- bo jak sam @br. napisał- kończy się podbiciem karty gwarancyjnej. To nie jest tak, że jeśli sam osobiście czegoś nie zrobisz to przedmiot jest traktowany jako nieużywany.

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@starling_shop  wiec wróce do Twego przykładu z bułką. Jeśli zaplaciłbym za bułke a Pani ekspedientka podajac mi ją dziabnęłaby sobie gryza to nadal mam obowiązek ją odebrac?

NIE w tej sytuacji byłaby to "robota" pani ekspedientki.

Tutaj także jeśli prace wykonuje pracownik sklepu to czemu ja miałbym ponosić odpowiedzialność? 

oznacz moderatorów
starling_shop
#14 Krzewiciel#

@_Likos_ Ekspedient nie testował sobie sam sprzętu bo miał taką ochotę tylko zrobiłby to na twoje polecenie- to różnica. Równie dobrze zamiast od razu w sklepie mógłbyś ten przegląd przeprowadzić w zewnętrznym serwisie czy samodzielnie.

Porównanie do bułki byłoby adekwatne gdybyś ją kupił, zapłacił, poczęstował ekspedientkę a później chciał zwrócić bo sam, osobiście jej przecież nie zjadłeś.

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@starling_shop  no wiec akurat dzis bylem z towarem u klienta który takowymi rzeczami handluje.  I przynajmniej u nich  jeśli taki sprzęt ( nie mają agregatów lecz kosiarki, pily spalinowe, glebogryzarki) wiec jeśłi tki sprzęt nie nosi innych śladów użytkowania ( zabrudzeń, otarć itp) a jesty tylko slad zalania paliwem/olejem to bez problemu przyjmuja zwrot do 30 dni od momenstu zakupu. Oczwyiście takze opakowanie nie może być uszkodzone ( oni jako sklep stacjonarny ustalają zwroty na własnych zasadach). Wiec jeżeli nie ma innych uszkodzeń to z takim zwrotem nie robią problemów dla nich jest to sprzęt nowy. 

oznacz moderatorów
starling_shop
#14 Krzewiciel#

@_Likos_ ale to już wewnętrzne ustalenia sklepu, mogą nawet udostępnić 30 dni na testowanie jak niektóre sieciówki. Ja piszę o minimum które wynika z prawa.

oznacz moderatorów