Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam kupiłem paczkę na Allegro lokalnie (wysyłka inpost). Sprzedający wysłał paczkę, kurier odebrał, uszkodził i odesłał do sprzedającego. Sprzedajacy z inpostem dyskutują kto jest winny. Inpost twierdzi ze zle była paczka spakowana i teraz sie sprzeczają. Inpost ma niby 30 dni na odp tak mnie poinformował sprzedający. A co ja moge zrobic jako kupujący? Ile czasu ja musze czekac żeby dostac swój towar albo pieniądze?
@Client:27830980 Rozpocznij dyskusję ze sprzedającym. Będzie musiał przesłać wyjaśnienia. Nie powinien uzależniać terminu zwrotu pieniędzy od reklamacji, którą sam zgłosił do przewoźnika. Chyba że umówicie się inaczej.
W tej sytuacji nie możesz czekać sprzedający powinien podjąć decyzję i albo wysłać nowy -cały towar albo zwrócić Ci środki: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
To mi odp sprzedający
@Client:27830980 skoro kupiłeś od osoby prywatnej to prawo jasno określa ryzyko utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą przekazania jej przez sprzedawcę przewoźnikowi. Tzn że ty masz sobie reklamować usługę transportu i dopiero jak przewoźnik odpowie negatywnie z uwagi na złe zabezpieczenie paczki do transportu mając to na piśmie możesz wystąpić z roszczeniem do sprzedającego. Ergo zostałeś zrobiony w jajo bo nigdy nie zobaczysz decyzji reklamacyjnej sprzedawca inpost jako że nie jesteś stroną reklamacji...
@Client:27830980 Jeszcze pytanie > czy kurier sam zdecydował o zwrocie uszkodzonej paczki? > czy to była Twoja decyzja?
Kurier sam zadecydował
kurier jak pisze o złym spakowaniu to powinien nie odebrać paczki jak stwierdził w momencie odbioru złe spakowanie więc kręci
I nie moge sie domagać zwrotu pieniędzy skoro nigdy paczka do mnie nie dotarła? Została nadana ale nigdy nie dotarła do mojego paczkomatu?
gdyby to było kupione od firmy to tak ale prywatny sprzedawca odpowiada za paczkę do momentu wydania przewoźnikowi a firma do momentu doręczenia w twoje ręce