Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem na allegro laptopa do pracy o wartości 15,000zł. Otrzymałem laptopa ze wszystkimi parametrami gorszymi od zamówionego i o wartości o 5000zł mniejszej. Zgłosiłem reklamację i laptopa odesłałem. Sprzedający stwierdził, że odesłany laptop nie pochodzi od nich tylko z dystrybucji x-komu więc reklamacji nie uzna. (Oczywiście odesłałem tego samego laptopa, którego dostałem od sprzedającego).
Staram się teraz o zwrot z Allegro Protect. Allegro proponuje pokryć jedynie różnicę między laptopem, którego nie chce a towarem, który zamówiłem. Laptopa innego niż zamówiłem nie chcę, gdyż potrzebuję konkretne parametry do pracy. Może on przecież też być kradziony (nieznane jest jego pochodzenie). Tak więc moje pytanie brzmi, czy Allegro w programie Protect ma pełną swobodę w decydowaniu jaką kwotę zwróci? Jak dla mnie regulamin zdecydowanie sugeruje, że rekompensata będzie na kwotę zakupu gdy zakup nie przekracza 20,000zł.
Jeżeli Allegro może pokrywać dowolną kwotę według uznania to czy "100% bezpieczne zakupy online" które są reklamowane, w takiej sytuacji nie wprowadzają w błąd kupujących? Od 13 lat robię zakupy na allegro z pewnością, że jak zostanę okradziony, to po zgłoszeniu sprawy na policję dostanę zwrot i jestem pewien, że wiele innych osób też. Niestety gdy przyszło co do czego to okazało się, że tak nie jest. Zdecydowanie w tej sytuacji czuję się oszukany także przez Allegro.
Czy mieliście może taką sytuację? Czy rzeczywiście to tylko ja źle zrozumiałem, na czym polega ten program?
Temat rzeka. Na forum sa wątki poswiecone AP. Mozesz poczytac.
To i tak zyskujesz 5 tysi. do przodu.
Jeśli kupiłeś laptopa w xcom za 10. 000, a później kolejnego na Allegro za 15 000 i zwróciłeś tego tańszego, sprzedawcą zwrócił ci 10 tysi, a Allegro resztę, czyli 5000
Masz laptopa wartego 15 000 za którego zapłaciłeś 10. 000
Nie kupiłem laptopa w x-kom. To sprzedawca twierdzi że zwrócony przedmiot nie pochodzi od niego tylko z x-kom i na tej podstawie nie uznał reklamacji. To jakiś prekręt. Ja nie mam z tym nic wspólnego odesłałem co dostałem. Jestem dużo do tyłu bo zapłaciłem 15tys a mam dostać 5tys(tak zgaduję bo to jest "różnica w wartości laptopów") + potencjalnie skradzionego laptopa o innych parametrach który nie jest mi potrzebny.
Hmm.... Ja ostatnio odmówiłem klientowi zwrotu pieniędzy za zwrócony przedmiot (70 zł).
Powód - starte numery z numerem kat. przedmiotu i datą produkcji.
Kupujący założył dyskusję - Allegro wczoraj zażądało abym udowodnił, że odesłany przez klienta przedmiot nie jest tym, który wysłałem kupującemu. Więc w tym przypadku powinni postąpić tak samo - niech sprzedawca udowodni, że otrzymał w zwrocie inny laptop niż wysłał.
Jak widać, standardy obsługi Allegro są różne, zależą od kwoty towaru, ale również od pozycji sprzedawcy. Im większy sprzedawca , tym lepiej jest obsługiwany - przy takim nawet zgłoszenia niewłaściwych aukcji odbijają się jak od ściany.
15 tys. to spora kwota. Ja nagrywałbym rozpakowanie takiego przedmiotu, łącznie z numerami fabrycznymi.
Dzięki. Bardzo podoba mi się pomysł z nagrywaniem rozpakowania! Niestety, moja czujność była uśpiona przez 13 lat zakupów bez większych problemów. Nie wyobrażałem sobie że taka sytuacja może zaistnieć. Wydawało mi się że gdy wybiorę sprzedawcę który jest "pewniakiem" to wszystko musi być ok. Teraz wiem że to nie wystarczy.
@maxr01 płacenie dużych prowizji robi swoje to raz. A dwa, że proces nagrywania to podstawa. Trzy zaś, to ja przy takiej kwocie chyba pojechalbym odebrac sprzet osobiscie... 🤔
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Czy mógłbym was prosić o pomoc w zrozumieniu jak ustalana jest kwota zwrotu? Czy Allegro może dowolnie decydować o jej wysokości?
Z regulaminu "Allegro Protect umożliwia Kupującemu ubieganie się o rekompensatę"
Jak ja to rozumiem "rekompensata" oznacza pełny zwrot. Nawet sprawdziłem w słowniku
rekompensata - "zlikwidowanie poniesionych przez kogoś strat lub doznanych krzywd"
zlikwidowanie strat czyli usunięcie ich w 100%, to nie to samo co "częściowy zwrot" czy "ograniczenie strat".
Czytam ten regulamin Allegro Protect i widzę
"W ramach rekompensaty możesz otrzymać zwrot pieniędzy. "
Znowu - "zwrot pieniędzy" to nie to samo co "częściowy zwrot pieniędzy". To zdecydowanie sugeruje że zwrot wszystkich pieniędzy które zostały stracone.
Następny fragment:
Spółka w ramach Allegro Protect umożliwia Kupującemu ubieganie się o rekompensatę, w przypadku gdy:
b) otrzymał Towar niezgodny z zawartą umową, posiadający wartość istotnie niższą od Towaru opisanego w ofercie;
"W przypadkach określonych w pkt 1 ppkt a i b powyżej rekompensata obejmuje wartość doznanej przez Kupującego szkody"
Tutaj nawet wprost jest napisane "rekompensata obejmuje wartość doznanej przez Kupującego szkody".
Czytając to czuję się mega oszukany też przez Allegro. Będę bardzo wdzięczy za każdą pomoc w rozumieniu tematu. Sprawa trwa już miesiąc, dziś byłem zgłosić to na policję nie daje mi to spokoju.
Ja oszukany zostałeś to Allegro powinny zgodnie ze swoim hasłem "Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy", oczywiście do kwoty którą gwarantuje w regulaminie, widzę że nie warto wierzyć już nikomu bo czasem czyta się tu że kupujący dostaje rekompensatę bez wiedzy i kontaktu ze sprzedającym a czasem pomimo dowodów nie dostaje.💩
@Olaf_Olaf89 sprawdziłam szczegóły sprawy do której się odnosisz i bardzo proszę, abyś kontynuował ją w korespondencji e-mail o nr 30008977, którą prowadzisz.
Zespół, który rozpatruje wniosek i proponuje rozwiązanie zna regulamin Allegro Protect i postępuje zgodnie z opisanymi w nim zasadami, natomiast propozycja wysokości rekompensaty wynika z decyzji reklamacyjnej sprzedającego, której nie możemy podważyć.
@la_nika skoro ten Wasz Allegrowy zespół jest taki mądry to niech sobie weźmie ten sprzęcik i wypłaci kupującemu pełną kwotę.
Allegro Protect to jedno wielkie nieporozumienie. Złożyłam wniosek o zwrot pieniędzy, wniosek został zawieszony powołując się na 30dniowy termin w który przewoźnik InPost który nie wiem co zrobił z moim zwrotem miał odpowiedzieć na zgłoszenie. Odpowiedzi z Allegro to zbywanie i monotonne powtarzanie, że muszą czekać na odpowiedz przewoźnika, mimo że termin w którym miał to uczynić minął. 1,5 miesiąca odkąd zwróciłam paczkę i wciąż nie otrzymałam swoich pięniędzy. Nie polecam, ja już nigdy więcej nie zrobię na tym portalu zakupów za większa kwotę a sprawę w poniedziałek idę skonsultować z rzecznikiem.
@Olaf_Olaf89 sprzedawca może odrzucić a Ty nie musisz sie z tym godzić, udaj się do rzecznika poproś o wsparcie lub załóż sprawę w sądzie kwota nie mała więc warto, pierw wezwij listownie do wymiany na produkt zgodny z ofertą 🙂
Allegro ma swoje reguły i zasady czy regulaminy i nic z tym nie zrobisz to jest ich ochrona i kasa i oni decydują 🙂
@Olaf_Olaf89 Najważniejsza nauka płynie z tego wątku > nie kupuje się laptopa na Allegro > choćby było napisane, że ma obudowę ze złota, a parametry odpowiadają wymogom NASA